BaseLinker od podstaw
Manager sprzedaży nie działa, wystawiania poprzez moje oferty Allegro jest czasochłonne ? Skorzystaj z narzędzia, które usprawni Twoje procesy sprzedażowe. „Sprzedaż na Allegro dzieli się na to przed baselinkerem i po” – to prawda i mam nadzieję, że po tym artykule pomyślicie podobnie
[quads id=”1″]
Baselinkera przedstawiać nie trzeba nikomu, kto już zajmuje się sprzedażą na Allegro, ale warto poświęcić mu chwilę, bo nie każdy zna jego możliwości. Z pomocą, czy też pośrednictwem tego narzędzia możemy wystawić produkt na Allegro i obsługiwać klientów – to nie jest żadna ciekawostka czy nowość. Poczytajcie, jak możecie ułatwić sobie życie i obsługę zarówno samej sprzedaży jak i posprzedażną obsługę klienta.
10 metod automatyzacji sprzedaży na Allegro
- Obsługa – Przy małej ilości ofert czy zamówień pewnie nie ma to znaczenia, jednak w przypadku większych kont czasem ważne jest kto obsługiwał danego klienta. Dla każdego pracownika możesz stworzyć osobne konto i udostępnić dla tego konta odpowiedni przywileje, dzięki czemu możesz również sprawdzać np. ilość obsłużonych przez daną osobę zamówień.
- Edycja – większość sprzedających ma w swojej ofercie produkty, które mają cześć wspólną opisu lub ten sam produkt wystawiony w jednej ofercie. Korzystając z baselinkera możecie edytować trwające oferty kilkoma kliknięciami. Wystarczy zmienić treść w szablonie (jeśli jest wspólna dla wielu produktów) lub w samym produkcie i zastosować zmiany do ofert – kilka kliknięć zamiast edycji kilkunastu czy kilkudziesięciu ofert. Edytować możecie zarówno opis jak i cenę, cennik wysyłek, parametry, ilość, tytuł (o ile można go edytować w danej ofercie) oraz ustawienia dotyczące wznawiania.
- Duplikowanie – w szybki i łatwy sposób możecie zduplikować oferty (wiele na raz) na koncie lub na innym koncie (ta opcja jeszcze w wersji beta, ale działa).
- Zakończenie/wznowienie – od kilku miesięcy można wznawiać zakończone oferty i właśnie ta opcja jest dostępna również w baselinkerze. W przypadku chwilowego braku magazynowego warto wyłączyć ofertę, aby uniknąć sprzedaży produkty, a w konsekwencji na zbyty długie oczekiwanie lub rezygnację, negatywnego komentarza. Z tej opcji również możecie skorzystać dla wielu ofert równocześnie.
- Opłaty – wielu, o ile nie wszyscy uważa, że opłata utrzymaniowa do zbędny wydatek. I Ci właśnie mają rację. Twórcy baselinkera w miarę szybko zareagowali na potrzeby rynku w tym temacie i dzięki temu Ty możesz szybko zduplikować te oferty (wystawić nowe), a te nierentowen, trwające blisko rok bez sprzedaży, zakończyć.
- Generowanie etykiet/wysyłka – nie musicie korzystać z kilku zewnętrznych paneli, a wszystkie rodzaje przesyłek możecie generować bezpośrednio z baselinkera. Ułatwia to obsługę zamówień, bo wszystko macie w jednym miejscu i nie ma konieczności logowania się na różne strony czy panele. Baselinker ma w swojej ofercie gotowe już wtyczki dla wielu różnych rodzajów paczek czy przesyłek, a większość z nich jet bezpłatna i łatwo je zainstalować. Co więcej, numer przesyłki automatycznie wysyłany jest do Allegro, a za chwilę udostępnianie tych numerów będzie obowiązkowe, aby otrzymać Super Sprzedawcę.
- Generowanie paragonu/faktury – Kiedy zintegrujesz baselinkera ze swoim programem księgowym będziesz mógł generować dokument księgowy z poziomu zamówienia.
- Korespondencja z klientem – programów do obsługi jest wiele, jednak z tych rozwiązań korzystają raczej duże firmy. Baselinker przygotowuje stronę z informacjami o zamówieniu, którą możemy wysłać do kupującego. Na stronie dostępne są informacje o sprzedającym, kupionych produktach, kwocie do zapłaty i sposobie płatności, rodzaju przesyłki i adresie dostawy oraz historia wiadomości. W tej historii znajduje się podgląd na wiadomości wysłane do kupującego, ale też te, które na stronie zamieści dla nas kupujący. W jednym miejscu mamy zatem komplet informacji o zamówieniu oraz ewentualnych pytaniach. A sam adres do strony możemy przecież wysłać w @ z podziękowaniem za zamówienie, kiedy tylko wpłynie ono do baselinkera.
- Zwrot prowizji – Z poziomu panelu zamówień od klientów możecie również wystąpić o zwrot prowizji do Allegro. Wybierz tylko powód, a formularz zostanie wysłany do Allegro. Oczywiście dla kupującego nic się nie zmienia.
- Automatyczne akcje – Wiele rzeczy związanych z obsługą klientów czy zamówień jest czasochłonna. A gdyby tak @ z prośbą o wybranie koloru koca wysyłały się automatycznie? Nic trudnego – kilka ustawień i zaoszczędzone sporo godzin. W śród tych opcji dostępne jest wiele elementów, które ułatwią nam pracę:
- Wysłać @ do klienta – podziękowanie za zakup, informację o przesyłce itp.
- Wysłać sms do klienta
- Wysłać formularz zwrotu prowizji
- Przenieść zamówienie miedzy folderami/statusami
Jeśli jeszcze nie znasz baselinkera, ale spodobały Ci się opisane tutaj opcji, zachęcam do testowania. Dla chętnych mamy przygotowany rabat na przetestowanie konta aż 90 dni!! (napisz na poczta@vsprint.pl).
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]