Zanim spotkamy się na szkolenie ze skutecznej sprzedaży na Allegro – Agenda i zapisy – zapraszam do wpisy Jak zaoszczędzić czas przy obsłudze Allegro? || Baselinker Allegro, który w pełni poświęcony jest optymalizacji i automatyzacji pracy przy zarządzaniu sprzedażą na Allegro.
Godzina 16 się zbliża, zaraz trzeba będzie wychodzić z pracy bo już wszystkie 1,5 tysiąca paczek z dzisiaj wypuszczone i czekają na kuriera w magazynku. Czekam tylko na chłopaków z działu Biura obsługi klienta, przekonujących ostatniego klienta na telefonie że nie… nie da rady żeby paczka DZIŚ była u niego, maksymalnie za 2 dni. 5 min do wyjścia i wszyscy gotowi… Nie jest to niestety norma w wielu firmach, wprost przeciwnie zazwyczaj głowa firmy pracuje po 14-16h dziennie, a pozostałe godziny przeznacza na dalsze myślenie nad rozwojem firmy… tylko podczas snu. Zakładając, że może usnąć po 10 filiżankach kawy oczywiście 🙂
[quads id=”1″]
Baselinker Allegro – panaceum na brak czasu
No dobra, ale czy nie można tak jak pisałem w pierwszych kilku zdaniach ? Pewnie, że da – ba nawet powiem więcej, znam kilka firm którym to się udało . Na początek przedstawiam 8 problemów z biznesem w małych i średnich firmach i pokrótce podpowiem jak możemy do usprawnienia tych punktów użyć… baselinkera, lub bardziej zaawansowanych narzędzi.
Automatyzacja sprzedaży na Allegro
Masz konto na allegro, prawda ? Pewnie że tak, każdy ma 😉 to teraz sytuacja z życia wzięta – Pani X kupiła produkt Y, fajnie by było jakby jej zamówienie było obsłużone szybko sprawnie i bezboleśnie, ba nawet lepiej jakbyśmy nawet tej Pani nie poznali jako sprzedawcy… do czasu aż wystawi nam negatywa i pięć gwiazdek bo poleca „ale się pomyliła” 🙂
Ok, ale jak to zrobić ? Tutaj wchodzi Baselinker cały na biało – Automatyzacja to jego jedna z największych zalet. Chcemy by paragony i Fv były drukowane automatycznie po wybranej akcji ? Zrobione, a może chcemy by podczas pakowania paczki (np.: podczas skanowania towaru) zostało zrobione zdjęcie, wysłane do klienta – nie to żeby chciał nas oszukać, naród Polski słynie wszak z uczciwości w szczególności do drugiego Polaka (pozdrawiam sąsiada co ma większy tv ode mnie) – paczka wprawdzie sama się nie obwinie streczem i naklejka w cudowny sposób się nie naklei.. no ale dobre i to. Może mamy szczególne potrzeby jak, ciągłe dopytywanie się o rozmiar lub kolor przedmiotu? Standard, tworzymy status i po wrzuceniu zamówienia do tego statusu od razu jest wysyłany mail z informacją o braku tego jakże ważnego elementu. Tym sposobem mamy już kilka łatwych do zrobienia automatyzacji czy to z allegro czy z iai, czy ze sklepu prestashop czy innego… nie ma znaczenia, wszystko obsługuje baselinker. Na zakończenie tego pierwszego punktu.. macie problem ze zwrotami prowizji ? Baselinker zrobi to za was niemal automatycznie wystarczy odpowiednia kategoria 😉
Raporty ze sprzedaży po dodaniu sku
Automatyzacja automatyzacją, ale skąd mam wiedzieć jaki towar zamówić ? Ile się tego dziadostwa z Chin sprzedało i ile zamówić by opłacić ta wycieczkę w lato do Kołobrzegu ? Prosta sprawa wystarczy dodać SKU do ofert allego, sku oczywiście muszą być zgodne z symbolami ofert z naszego systemu ERP (zakładam że nie macie integracji). Gotowe raporty można znaleźć w baselinkerze – lub zrobić swoje, ale te wbudowane są całkiem spoko jak na początek. Potem tylko EXCEL i magiczna funkcja wyszukaj pionowo – tu już odsyłam do wujka google – on nauczy jak korzystać 😉 Po kilku sekundach mamy sprawozdanie ile mamy na stanie towaru, a ile trzeba zamówić 🙂 i już Kołobrzeg coraz bliżej !
Łatwość i Elastyczność w zarządzaniu zamówieniami
Krysia już po kawie rano, Jadzia dopiero wchodzi zaspana i słyszy tylko brzdęk telefonów z pytaniami „Hallo ? Allegro ? Gdzie moja paczka”. Nie mniej jednak trzeba jakoś te zamówienia ogarnąć by Pan Heniu z wygwizdowa wielkiego dostał swoją upragnioną paczkę – Baselinker to też potrafi – Jadzia odbiera telefon od Pana Henia, zapisuje w komentarzu że jednak się rozmyślił i ten pluszowy jednorożec to jednak będzie koloru szaro-koperkowego a nie kanarkowego. Zapisujemy i… kolejny telefon, Jadzia przewraca oczami i odbiera bo szef patrzy. W tym momencie Krysia bez problemu wchodzi w zamówienie i może je dać do realizacji z flagą „super hiper pilne” – bez zgrzytu, bez problemu, bez jednorożca (bo się sprzedał). No dobra ale po tygodniu Pan Heniu zadzwoni i powie że jednak ten kanarkowy był ładniejszy na zdjęciu – wystarczy wejść w zamówienie i bach, mamy całą historię – kto odbierał telefon, kto dodał komentarz, kiedy paczka wysłana, kiedy odebrana i inne cuda. Spokojnie z tego poziomu można wygenerować Panu nowy list przewozowy (na jego koszt, a co !).
Możliwość powiązania stanów magazynowych między wieloma aukcjami a sklepem i programami erp
No dobra a co jak nie mamy SKU ? Najprościej to podpiąć sklep internetowy, ok ok wiem nie każdy go posiada – to też rozumiem, jednak to też nie problem – Tworzymy własny zintegrowany najnowocześniejszy magazyn w Baselinkerze na przykład poprzez import towaru z plików CSV a co, kto nam zabroni ? Czary mary i mamy magazyn, wystarczy podpiąć aukcje do produktu magazynowego i cieszyć ze zliczania stanu magazynowego, aktualizacji cenowych czy.. zakończenia aukcji ze stanem 0 – bo na przykład wyprzedał się cały nakład różowych pluszowych fok uchatek na sklepie internetowym, lub na miejscu.
Pozostałe funkcje baselinkera
Wszystkie informacje w 1 miejscu – Paczka opłacona ? Wysyłka jakim kurierem ? Kolor brązowy czy brownie ? – WSZYSTKIE informacje są na jednej stronie tak by każda osoba, która ma dostęp do danych w łatwy sposób mogła odszukać potrzebne informacje i np.: przekazać klientowi informację że paczka jeszcze nie wyszła bo nie opłacił zamówienia…
Masowy druk dokumentów sprzedaży i listów przesyłowych – Tak Ja wiem, może to jest błahe ale pamiętacie te czasy gdy paragony klepało się ręcznie ? 10… 20… 30… a później szklaneczka whisky bo na trzeźwo już nie dało rady. W Baselinkerze można to zrobić automatycznie… no chyba że ktoś jest masochistą i lubi mieć kontrolę nad tym co robi niczym w samochodzie z manualem to dorabia sobie przycisk – tak też można swój własny przycisk zagłady… albo druku paragonu jak kto woli.
Możliwość podpięcia serwerasms i sprawniejsze informowanie klientów o zamówieniu lub problemach z nimi – Pani Krysia bardzo się starała ale niestety jest tylko złoty jednorożec ? Pan Henio nie odbiera ? No trudno Specjalny przycisk zagł.. wysłania SMS z prośba o kontakt załatwi sprawę.
Możliwość zarządzania wieloma kontami allegro i promocja wybranych aukcji na nich – Znacie to ? W przypływie radości ze sprzedaży rzędu 1000 zł na dzień zakłądacie 20 kont bo 20 x 1000 to 20000 zł !! Akurat na gofry w Kołobrzegu… a później przychodzi opamiętanie, zmiany cen na 20 kontach, powielanie aukcji na 20 kontach, wyróżnienia… a idź Pan w chu… chciało by się powiedzieć, ale od czego mamy Baselinkera ? Ułatwi zmiany, przeniesie aukcje i jeszcze do tego zmiany cen można robić zbiorczo. Żyć nie umierać… byle o SKU pamiętać bo bez SKU to kłopot.
Dobra i może nie wszystko od razu uczyni z was mistrza organizacji działania i pakowania jak ninja paczek, ale na pewno pozwoli wam choć przez te 30 min więcej spędzić czas z rodziną i zobaczyć jak Twoje dziecko się uśmiecha bo Tata czy Mama w końcu jest tu, a nie gdzieś w cyberprzestrzeni czy pakuje paczki na magazynie.
Autor: Patryk Tworek