Wykonaliśmy:

Partner prowadzi sprzedaż na Allegro od 7 lat, specjalizując się w branży budowlanej. Współpracę z naszą agencją rozpoczął w październiku 2023 roku.

Cel Klienta

Obniżenie kosztów prowizji Allegro przy utrzymaniu poziomu sprzedaży. Dodatkowo wypracowanie strategii zwiększającej przychody.

Nasze wyniki

Okres: 1–31/07/2024

  • Całkowita wartość sprzedaży: 316 678,51 zł (+136%)
  • Średnia dzienna wartość sprzedaży: 10 215,44 zł (+136%)
  • Całkowita liczba transakcji: 1 941
  • Całkowita liczba sprzedanych sztuk: 18 919
  • Koszty Allegro: 16,77% (53 106 zł, spadek o 33%)

Oszczędności na prowizji Allegro:
Przy utrzymaniu prowizji na poziomie 24,98% partner zapłaciłby w lipcu 2024 79 106 zł. Dzięki optymalizacji zaoszczędził 26 000 zł w jednym miesiącu.

Uwagi

W podanym okresie liczba dostępnych SKU nie wzrosła znacząco, co podkreśla efektywność optymalizacji istniejącej oferty.

Osoba odpowiedzialna:

Kamil Kacprzuk – Specjalistka Full Service

Paweł Wesołek – Specjalista Allegro ADS

Wykonane zadania

Zmniejszenie kosztów operacyjnych.
Przeniesienie ofert z kategorii "Pozostałe" do lepiej dopasowanych kategorii. Wyłączenie nierentownych wyróżnień oraz promowania na stronie działu. Wdrożenie wysyłek w opakowaniach kartonowych, co zmniejszyło dopłaty.
Optymalizacja dostaw
Edycja cenników dostaw i rozdzielenie ich na podstawie wielkości produktów. Zmiana sposobu łączenia kosztów dostaw, dzięki czemu kolejne przesyłki w ramach Smart były tańsze.
Poprawa widoczności i prezentacji ofert
Kompleksowa identyfikacja wizualna konta i dedykowany szablon ofert. Stworzenie kart produktów dla kluczowych ofert i uporządkowanie wielowariantowości.
Strategie cenowe i zestawy produktowe
Dostosowanie cen do wymogów Smart. Stworzenie zestawów "kup razem" oraz serii produktowych. Stworzenie cennika hurtowego.
Zarządzanie promocjami
Kampanie monetowe, kuponowe oraz udział w Allegro Days, Alleobniżka i Strefie Okazji.
Analiza i eliminacja konkurencji
Odpinanie ofert konkurencji podpiętych do produktów partnera poprzez własne EAN-y.

Wykres przedstawiający wyniki naszych działań:

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Scroll to Top