Ambitne plany Allegro związane z wejściem na rynki zagraniczne stają się faktem. Od kilkunastu miesięcy obserwujemy kolejne kroki potwierdzające, że cross-border e-commerce jest bardzo istotnym elementem strategii rozwoju platformy.
W Czechach tkwi potencjał
Pod koniec 2021 roku Allegro poinformowało o zamiarze przejęcia wiodącej na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej grupy Mall Group, właściciela największej czeskiej platformy e-commerce Mall.CZ.
Ostatecznie transakcja doszła do skutku 1 kwietnia br. i to jest świetna wiadomość dla sprzedawców z Polski. Dlaczego?

- szacunkowa wartość czeskiego rynku e-commerce w 2021 roku wyniosła ok. 40 mld PLN (dla porównania wartość rynku polskiego wyniosła ok. 111 mld PLN)
- udział e-commerce w handlu detalicznym Czech w 2021 roku wyniósł ok. 17% a najświeższe dane wskazują na dalszy, dynamiczny wzrost tego udziału
- aż 80% Czechów przynajmniej raz kupiło produkt od zagranicznego sprzedawcy