O zmianach w tej części serwisu słychać było już od początku roku. Mimo, że narzędzie ma przypominać Googlo’wskiego Adwordsa to mocno się od

O zmianach w tej części serwisu słychać było już od początku roku. Mimo, że narzędzie ma przypominać Googlo’wskiego Adwordsa to mocno się od niego różni. Po ponad dwóch latach nadszedł czas na nową odsłonę Ads 2.0 ( nazwa robocza 😀 ). Poniżej spis zmian, na które możecie się natknąć. Kampanię, które były w starym interfejsie, automatycznie znajdują się w nowej wersji. Zalecam przetestować : im szybciej tym lepiej. Znam wielu pesymistów tego rozwiązania, ale na swoim przykładzie wiem, że działa i robi różnicę.

[quads id=”1″]

1. Odświeżony design Adsów

Już po zalogowaniu, widzimy że to nie to samo miejsce co wcześniej. Kolorowe obszary prezentują najważniejsze dane do analizy:

  • Kliknięcia
  • Koszt
  • Sprzedane sztuki
  • Wartość sprzedaży

Pod nimi lista kampanii wraz z szybkim podglądem wyników.

Ads Allegro panel zarządzający

 

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

2. Nowa struktura konta

Gdyby zmianie uległ tylko design, to moglibyśmy wszyscy być zawiedzeni. W Ads 2.0 pojawiło się rozwiązanie, na które osobiście czekałem. Twórcy zainspirowali się Facebook Ads + Adwords i postanowili podzielić strukturę konta na trzy poziomy: kampanie, grupę reklam oraz oferty. Ogromne ułatwienie, gdy w asortymencie posiadamy +1000 produktów z różnych branż. Od teraz w kampanii będzie większy porządek, oraz przy korzystaniu z nowych funkcji będziemy mogli lepiej testować prowadzone działania.

3. Proces tworzenia reklam

Sam proces tworzenia reklam został podzielony na trzy etapy : Nazwa kampanii , Grupy reklam i wybór ofert ,  Miejsca emisji i budżet. Pierwsze dwa kroki są niezmiernie podobne do wcześniejszego interfejsu narzędzia, więc je pominę. Najciekawiej prezentuje się ostatni etap, gdzie określamy budżet, czas oraz miejsca emisji. Warto zwrócić uwagę na dwie opcje : budżet przechodni  oraz propozycje miejsc wyświetlania reklamy. Nie spotkałem się jeszcze z Adsem na stronie głównej, jednak taka możliwość ponoć istnieje. Nie jestem do końca pewien, ale wcześniej pod parametrami były tylko 3 reklamy, a obecnie ich liczba wzrosła do 5.

Tworzenie kampanii ads allegro

4. Rozbudowanie statystyki

Samo tworzenie kampanii to jedno, ale optymalizacja to zupełnie coś innego. W tej zakładce również czekają na Nas nowości. Otrzymane wyniki możemy analizować ze względu na zagnieżdżenie : kampania, grupa i oferta. Do dyspozycji mamy dwa wykresy, każdy z siedmioma dostępnych opcji :

Statystyki Ads Allegro

W końcu można eksportować dane i obrabiać je w Excelu ! Zmieniać możemy również czas : dzień, tydzień, miesiąc.

5. Pomoc na horyzoncie

Kolejną zmianą, która ma zachęcić początkujących do skorzystania z Ads Allegro jest udostępnienie zakładki Pomoc. Znajdziemy tam FAQ, PDF z samouczkiem oraz telefon kontaktowy.

Pomoc ads allegro

6. Pozostałe zmiany

  • możliwość wyboru sposobu prezentowania danych : kafelki czy listing
  • w trakcie rozeznania 🙂

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Podsumowanie

Bezapelacyjnie zmiany w dobrym kierunku. Już po pierwszym dniu brakuje mi kilku elementów np wizard zamiast PDF, możliwość wyboru więcej niż 25 ofert z listy ( wkurzające ) i długi czas potrzebny na aktywację reklamy. Przy korzystaniu z Ads pamiętajcie, że jest to proces, który trzeba pielęgnować, a nie pojedyncze stworzenie reklamy i sprawdzanie wyników raz na kwartał. Przy takim podejściu, działania będą na 99% nierentowne, a budżet przepalony. Niebawem do swojej oferty dodam również prowadzenie kampanii Ads Allegro. Jeśli zastanawiasz się czy to przynosi korzyści, sprawdź wpisując w wyszukiwarce tytuł aukcji Twojej konkurencji. Jeśli oni się wyświetlają, a Ty jeszcze nie to … odsyłam do zakładki http://vsprint.pl/oferta/ .

 

[quads id=”1″]

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top