Jako agencja zbliżamy się do progu 200 audytów i z pewnością możemy powiedzieć, że znaleźliśmy największy błąd na Allegro popełniany przez Sprzedawców. Na przestrzeni ostatnich miesięcy opisywaliśmy mniejsze i większe „kwiatki” można je podejrzeć tutaj: 5 błędów na allegro, których musisz unikać, Dlaczego nie masz sprzedaży na aukcjach allegro ?, Popraw swoje aukcję na Allegro . Ucząc się na czyiś błędach, sami sobie nie zbijamy guzów 🙂
[quads id=”1″]
Najdroższa aukcja na Allegro
Zastanawialiście się kiedyś, jaka jest najdroższa aukcja na Allegro ? Żeby utrudnić zagadkę podpowiem, że nie chodzi o wartość sprzedaży. Pomyślcie chwilę …. W sektorze hotelarskim najdroższy pokój to ten, który jest pusty, w kinie – miejsce, które nie zostało obsadzone. Zatem z perspektywy właściciela biznesu najdroższy jest ten pokój/miejsce w kinie, które mimo poniesionych kosztów związanych z utrzymaniem, serwisem, opłatami stałymi nie generuje przychodu. Analogicznie jest na platformie sprzedażowej – z perspektywy sprzedawcy najdroższa jest aukcja, która nie przynosi zysku – nie sprzedaje. Ta, która wymagała wystawienia, przygotowania opisu, wykonania fotografii, wygenerowała roboczogodziny, a nie dała efektu w PeeLeNach ( Polskich złotych ).
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Opłata utrzymaniowa – jestem na TAK !
Od lipca w cenniku pojawi się nowa opłata tzw „utrzymaniówka”. Co 10 dni sprzedawca zapłaci 10 gr za nieefektywną aukcję. Mimo, że to są kolejne koszty dla budżetu firmy to się z nią zgadzam, gdy patrze na te długie ogony listingów, gdy zanim dotrę do oferty innej niż 400 pokrowców do telefonów tego samego sprzedawcy to jestem na tak. Zdaje sobie sprawę, że to element strategii – tak liczne zasianie ofertami danej kategorii, by po nazwie czy cenie potencjalny Klient miał trudność z dotarciem do aukcji konkurencji. Opłata utrzymaniowa pozwoli choć trochę zmienić podejście z ilości na jakość. Bo przecież skoro aukcja nie wygenerowała sprzedaży przez 365 dni to o czymś może świadczyć.
Największy błąd na Allegro
Najczęstszy i największy błąd na Allegro to sprowadzanie ruchu na aukcję bez optymalizacji oferty . Ads Allegro, wyróżnienia, monety, strona działu czy płatna reklama w serwisie jest potrzebna – ale na etapie, w którym jesteśmy pewni, że „wszystko w środku gra”. Poniżej mój ulubiony przykład, gdy Sprzedawca mimo zwiększonych wydatków na pozyskanie ruchu zapomniał zmienić aktualnej daty przydatności produktu, a załączony obrazek dotyczy aukcji z roku 2017 🙂 Sprzedawca mógł inwestować środki ( chociaż trafniej będzie napisać przepalać budżet ) do granic możliwości niestety efektów brak.
Moc wyświetleń
Po czym poznać, że aukcja ma potencjał choć aktualnie nie przynosi zysków ? Rozwiązanie jest banalne – sprawdzić licznik wyświetleń na Allegro. Jeśli aukcja ma dość dużo odwiedzin (wyświetleń) to znaczy, że pierwsze wrażenie dotyczące oferty jest pozytywne – tytuł, miniaturka, cena – te elementy angażują potencjalnego Klienta, aby wejść głębiej. Co znaczy dużo odwiedzin ? Sprawdź średnią na danej kategorii w swoich aukcjach i aukcjach konkurencji – wtedy będziesz miał od czego wyjść i do czego porównywać. Zalecam również oddanie aukcji pod profesjonalny audyt oferty Allegro, lub chociaż poproś znajomych i sprawdź jak czytają Twoją ofertę i czy nie mają do niej zastrzeżeń.
12 powodów braku konwersji na aukcji
Poniżej sporządziłem 12 najpopularniejszych powodów, które przyczyniają się do braku sprzedaży. Wystarczy zostawić swój adres e-mail oraz imię, a uzyskasz dostęp do dotąd niepublikowanych materiałów ( plik do pobrania pojawi się pod przyciskiem „Pobierz” ) .
[email-download download_id=”1160” contact_form_id=”1151”]
P.S.
Jeśli chciałbyś bardziej się wgłębić w temat optymalizacji konwersji – pozostaw komentarz, a podeślę ciekawy materiał tym razem dotyczący sklepów internetowych. Lubie wynagradzać za zaangażowanie 😉