Czas poważnie zacząć rozmawiać o opcjach zwiększających sprzedaż ( kosztach ponoszonych na promocję oferty ). Znacie to powiedzenie? Połowa budżetu reklamowego idzie w błoto, nie wiadomo tylko która połowa. Kolejna prawda oczywista brzmi: bez dodatkowych technik wspierających ofertę szansę na uzyskanie satysfakcjonujących obrotów są nikłe. W tym artykule weźmiemy pod lupę trzy dopalacze sprzedaży: Ads Allegro, wyróżnienia i monety Allegro oraz sprawdzimy jak wpływają one na trafność Allegro.
Wyróżnienia na Allegro
Bez wątpienia najczęstszej wykorzystywane opcje zwiększenia sprzedaży i najczęściej przepalany budżet. Osobiście mam wrażenie, że oferty do promowania, pogrubienia czy podświetlenia są wybierane … losowo. Pisałem to tym w artykule które aukcje promować na Allegro. Dodatkowo niewielu Sprzedawców wie, że od aukcji promowanych jest dodatkowa prowizja ( 1/5 wartości prowizji podstawowej ). W tym miejscu warto wspomnieć o mobile, który stanowi ponad 50% ruchu na Allegro. A teraz polecam wejść przez aplikację i zobaczyć jak ładnie na telefonie świeci podświetlenie :). Skoro już podświetlenie to czemu nie brać za dodatkową złotówkę ( pakiet wyróżnień ) pogrubienia ? Co ciekawe, dla tych którzy nie korzystają z promowań, Allegro przygotowuje ofertę darmowych wyróżnień – można odnaleźć w Centrum Zniżek. Często odradzam promowanie aukcji ( po sprawdzeniu sytuacji w kategorii ) dla danej frazy i przerzucenie budżetu na inną ofertę z większym potencjałem lub wręcz na ….
Ads Allegro – czy to się opłaca ?
Opłaca się, gdy realizujemy kampanię sponsorowaną z głową. O Ads’ach słyszałem dużo złego, szczególnie od tych, którzy nigdy z nich nie korzystają: że konkurencja wyklikuje budżet, że reklamy nie sprzedają, że są przeznaczone tylko dla największych. Bullshit ( nie prawda 🙂 ) Wszystko zależy od odpowiedniego ustawienia kampanii: podzieleniu jej na zestawy reklam, wybór odpowiednich aukcji do promocji oraz dobranie konkurencyjnych stawek. Tylko tyle, ale i też tyle 🙂
Pomarańczowa Kryptowaluta – Monety
Dziś kupuje na Allegro telewizor, za tydzień plecak dla dzieciaków, w przeciągu 30 dni prezent dla teściowej – a porcję odżywek o wartości 80 zł kupuje za 20 groszy ( tyle kosztuje wymiana monet na kupon ). Allegro to CyberSklep 🙂 Wg danych Allegro moneciarze to najbardziej lojalna grupa Klientów na Allegro i ta która na platformie zostawia najwięcej. Przy monetach trzeba uważać na jedną rzecz – gdy dla Aukcji X ustawimy ręcznie 6 monet, po weryfikacji Super Sprzedawcy i otrzymaniu darmowej puli monet, do oferty o wartości 85 zł zostanie przypisane kolejne 6 monet – w sumie będzie ich 12. Większość Sprzedawców uważa, że ustawione sześć monet ręcznie będzie schodziło z darmowej puli – co jest błędnym myśleniem.
Który model działania wybrać ?
Zwróć uwagę, co dają poszczególne opcje promocji i w którym momencie jest pobierana opłata. Zaczynając od samej góry:
Wyróżnienia – płatność z góry, brak gwarantowanego efektu
Ads Allegro – płatność za kliknięcie, zapoznanie się z ofertą. Efekt – wejście do aukcji
Monety Allegro – płatność w momencie zakupu. Efekt – sprzedaż
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Co wpływa na trafność ?
Tajemnica, ale w vSprint staramy się odkryć ten sekret i nie ma zero-jedynkowych odpowiedzi, ale mogę zdradzić, że wyróżnienia są niemal niezbędnym elementem wpływającym na trafność. Adsy w rozumienie podgrzewania sprzedaży również – ale określiłbym raczej jako „to skomplikowane”. Jeśli chodzi o monety to mój wpis na jednej z grup wyjaśnia wszystko:
Posty lubią być czytane a reklamy klikane 🙂 Dlatego poniżej zostawiłem jedną reklamę dla Ciebie i jestem ciekaw jak dużo osób dotarło do tego miejsca 🙂 Dzięki za uwagę !
[quads id=”1″]