Ewelino, Piotrze, Tomku : poniżej temat o który pisaliście 🙂
Zacznę nietypowo i na wstępie odpowiem na pytanie z tytułu: warto, pod warunkiem spełnienia kilku kryteriów ( wyznaczenia celu kampanii, optymalizacji i aktualizacji ….).
[quads id=”1″]
Pierwszy kurz nowego wyglądu ads allegro już opadł, możemy bardziej szczegółowo przyjrzeć się temu narzędziu. Dla osób które nie czytały mojego wcześniejszego wpisu, proponuję poświęcić chwilę i sprawdzić co się zmieniło w ads allegro. Od tego czasu zmieniło się niewiele, jednak zebrane doświadczenie pozwala mi na podzielenie się z Wami moimi sugestiami. Pierwsze usprawnienia, które zauważyłem : zniknął format reklamy double bilbord, który zasłaniał część listingu ( dobra zmiana ) oraz reklamy Ads są wczytywane równocześnie z ofertą – wcześniej wczytywana była oferta kategorii, klikając w pierwszą pozycję z góry czekało się chwilę, nagle pojawiały się Adsy i okazało się, że jesteśmy w aukcji, którą nie do końca byliśmy zainteresowani – a budżet się wyklikiwał.
Materiał promocyjny ADS Allegro
Niestety, nie trafiają do mnie materiały tego typu: https://www.youtube.com/watch?v=7mXEXusyItA . Krótkie sprawdzenie sprzedaży od momentu ukazania się materiału i: na frazę ebebe przez 7 i pół miesiąca sprzedaż na poziomie 6 837,21 zł co daje 912 zł miesięcznie. Co ciekawe, nie odnalazłem już reklam produktów marki Ebebe na Allegro, jak również konta ebebe_pl.
Ważna informacja: staram się być obiektywny, nie wykluczam, że w momencie analizy ( chodź robiłem ją w trzech różnych terminach ) budżet został wyczerpany, a właściciel marki mógł korzystać z opcji Allegro Ads 4 BRAND umożliwiającej właścicielowi marki reklamowanie produktów innych sprzedawców.
Kto korzysta z ADS Allegro ?
Jednym z punktów mojej checklisty podczas wykonywanego audytu oferty allegro jest sprawdzenie czy firma korzysta z „adsów”. Aby to zrealizować wybieram kilka aukcji z portfolio Klienta ( najpopularniejsze, świeże, oferty z największą liczbą wyświetleń, okazje allegro ) i wpisuje tytuł w wyszukiwarce. Powtarzam tę czynność kilkukrotnie, o różnych godzinach, aby wykluczyć wyczerpanie budżetu. W efekcie uzyskuje odpowiedź czy reklamy są wyświetlane, czy oferta i stawki są aktualizowane. W ten sam sposób analizuję kampanię reklamowe konkurencji.
Najczęstszy błąd w Ads Allegro
Przeglądając utworzone kampanie sponsorowane w serwisie zakupowym Allegro dostrzegam jeden powtarzający się błąd: jednorazowe utworzenie kampanii na wszystkie produktu, a po miesiącu wniosek – nie działa 🙂 Zaletą tego narzędzia jest prosty start, ale nie oznacza to łatwych, szybkich i wysokich zysków. Kampania, podobnie jak oferta konkurencji, ceny, opis aukcji powinny być monitorowane i dostosowywane do obecnych warunków.
źródło: ads.allegro.pl
Które produkty promować
Dla każdej branży odpowiedź będzie inna, ale poniżej zebrałem kilka podpowiedzi, które warto rozważyć w swoim biznesie.
- produkty nowe na rynku – Ads Allegro bardzo dobrze sprawdza się jako trampolina sprzedaży. Ważne, aby tytuł takiej aukcji składał się z dwóch części: frazy kluczowe dla tego produktu + fraza unikatowa dla produktu.
router do domu mieszkania WiFi UVROUT UV-12T34
zamiast
Router firmy UVROUT model UV-12T34 NOWY super cena - produkty z wysoką marżą – jest z czego wydać, więc można próbować 🙂
- aukcje z wysoką popularnością – jeśli promowanie jest mało skuteczne, bo na listingu są same aukcje wyróżnione, a ja chce dotrzeć do potencjalnego kupującego jako pierwszy, odpalam ADSy. Jeśli ogląda moją aukcje, to nie ogląda aukcji konkurencji
- aukcje którymi walczymy z konkurencją – wyobraźmy sobie sytuację, że nasza oferta i oferta konkurencji ma zbliżoną cenę, koszty transportu, opis a w efekcie popularność jest na tym samym poziomie. Jeśli tylko marża na to pozwala to dopalamy taką aukcję ADS Allegro, zyskując przewagę w popularności i z czasem powiększając różnicę w wynikach na listingu. Obniżenie ceny przez konkurencje może nie być tak skuteczne ( oczywiście liczy się moment, w którym obniżka nastąpi )
- Szczególnie w sezonie pozwalam sobie na zwiększenie ceny danego produktu, dodatkowo zwiększając budżet na kampanię ofert sponsorowanych Ads Allegro. Robiłem to, robię i robić zamierzam, więc chyba działa 🙂
[quads id=”1″]
Ads Allegro optymalizacja oferty
Adsy to fajne narzędzie do sprowadzania ruchu. Uruchomienie kampanii to tylko pierwszy krok. Zachęcam Was do testowania różnych rozwiązań. Jestem daleki od rzucania sprawdzonych metod uzyskania sprzedaży za fifiliony złotych inwestując 3 zł ( no chyba, że jestem tego pewien ). Kilka lat doświadczeń, nauczyło mnie, aby wszystko sprawdzić na żywym organizmie . Najważniejsze co chciałbym, abyście zapamiętali z tego wpisu to fakt, że promocja Adsami nie zwróci się, jeśli macie inne elementy aukcji zaniedbane ( szablon oferty, wystrzeloną w kosmos cenę, ograniczone formy dostawy ). 1000 wyświetleń aukcji i zerowa sprzedaż ? Coś musi się nie kleić….
Zachęcam Was do przetestowania kilku poniższych modeli
- Miejsca wyświetlania reklam ( lewa kolumna, strona oferty, wyniki wyszukiwania )
- Stawki CPC
- Portfolio produktowe – pisałem o tym wyżej
- Liczebność aukcji w grupie reklamowej – tutaj jestem pewien odpowiedzi, co nie znaczy, że powinieneś nie spróbować obalić mojej tezy. Im mniejsza grupa reklam, bardziej dopasowana pod dane frazy tym lepiej.
Wady i zalety Ads Allegro
Podsumowując: Allegrowy system promocji ofert to narzędzie, którego brakowało, odpowiednia analityka pozwoli wycisnąć z kampanii przyzwoite zyski. Czekamy, aż twórcy narzędzia rozbudują pewne funkcjonalności, które pozwolą wyciągnąć więcej, bardziej zaawansowanym ikomersiakom 🙂
Wady:
- brak możliwości ustawienia stawki minimalnej na poziomie 0,01 zł ( są frazy mało konkurencyjne, nie ma potrzeby wydawać 25 gr na start )
- w przypadku chwilowego braku produktu sprzedawcy zazwyczaj zwiększają cenę x10 i zapominają wyłączyć reklamy z Ads. W efekcie niepotrzebne przepalanie budżetu. Dodatkowo samo Allegro jest stratne, bo wyświetla te reklamy np.: na Facebook jako remarketing. Rozwiązaniem ma być funkcjonalność Start/Stop Aukcja.
- brak szczegółowych statystyk np. jak zostały znalezione te aukcje – czy były to wyniki wyszukiwania, strona kategorii, inna strona.
- intuicyjne uruchomienie pierwszej kampanii – to co jest zaletą w tym przypadku jest też wadą. System wzorowany na Adwords, jednak okrojony o 95% opcji. Lepiej byłoby rozbudować to narzędzie i oddać w ręce profesjonalistom.
- Przypisywanie nieklikniętych ofert do sprzedaży z Ads Allegro – tutaj upatruję największą wadę tego narzędzia. 7 dni od momentu kliknięcia w reklamę Ads, wszystkie zakupy od danego sprzedawcy są naliczane do puli sprzedaży wygenerowanej przez Ads Allegro. Wyobraźmy sobie sytuację, w której szukałem roweru – kliknąłem w ofertę sponsorowaną. Roweru nie kupiłem. Za kilka dni kupiłem od tego sprzedawcy rękawice MMA, bo też miał w ofercie. Sprzedawca zadowolony, bo wydał na reklamę roweru 25 gr, a uzyskał przychód na poziomie 100 zł. Wniosek jest taki, że wyniki mogą być mało satysfakcjonujące dla sprzedawców, którzy mają bogate portfolio przedmiotów. Rozwiązaniem, które pomogłoby w analityce tego zjawiska jest wprowadzenia filtru pokazującego czy wygenerowana sprzedaż pochodzi z bezpośredniego kliknięcia reklamy, czy rykoszetem z zupełnie innej ścieżki wyszukiwania.
Zalety:
- łatwy dostęp do panelu ads allegro – logowanie tymi samymi danymi co do konta sprzedawcy
- intuicyjne uruchomienie pierwszej kampanii
- oferty wyświetlane są na samej górze dodatkowo oznaczone są jako sponsorowane – potencjalny Klient widzi je jako pierwsze
- możliwość pojawienia się na stronie głównej za 25 groszy 🙂 ( Serio czasem to działa )
- w części branży stawki są trzykrotnie niższe niż w Adwords ( na Allegro jednak dochodzi prowizja )
Opinia o Ads Allegro
„Kampanie trzeba z głową ustawić i potem monitorowac zmieniać testowac, jak ktoś pisze ze ustawil i przez miesiac czy trzy meisiace nie wszedł sprawdzić tzn ze nie ma bladego pojecia o tego typu kampaniach.
W kampaniach ads jest mało co do ustawiania ale różnice w wynikach moga być spore,
No i zależy też co się sprzedaje i jaką ma sie marżę.
U mnie ads wychodzi ponad 2x lepiej niz adwords, który też jest opłacalny.”
[quads id=”1″]
Tips za komentarz
Jeśli dotarłeś do tego miejsca to WIELKI SZACUN. Mam dla Ciebie ofertę, która będzie wymagała od Ciebie odpowiedzi na 3 pytania. Celem tych pytań jest wykonanie działania po Twojej stronie – przetestowanie pewnych mechanizmów. W zamian zdradzę Ci tips, który pozwoli zaoszczędzić na kampaniach Ads Allegro, a nawet zwiększyć sprzedaż. Na odpowiedzi czekam w komentarzu – zostaw poprawny adres email, bym mógł Ci podesłać trik sprzedażowy 🙂
Pytania:
- Co i dlaczego wg Twojego doświadczenia jest bardziej efektywne Ads Allegro czy aukcje wyróżnione ?
- Które miejsca wyświetlenia reklam ( góra listingu, lewa kolumna, oferta ) daje największy zwrot z inwestycji ?
- Czy jako konsument przeglądasz oferty sponsorowane Ads Allegro czy przechodzisz do aukcji o najwyższej popularności ?