Jeśli zawsze chciałeś wystartować z pierwszą kampanią reklamową, a nigdy nie wiedziałeś jak ustawić ADS Allegro to ten artykuł jest dedykowany właśnie Tobie!

Jeśli zawsze chciałeś wystartować z pierwszą kampanią reklamową, a nigdy nie wiedziałeś jak ustawić ADS Allegro to ten artykuł jest dedykowany właśnie Tobie! Przygotowany poradnik krok po kroku reklam ADS Allegro przyda się szczególnie początkującym sprzedawcą. Dla firm z większym doświadczeniem będzie to małe przypomnienie praktycznego podejścia do tworzenia skutecznych reklam na Allegro. Przed lekturą wpisu, zalecam poświęcić kilka minut na przeczytanie artykułu Allegro Ads – ucz się na moich błędach.

Przygotowanie oferty pod kampanię

Fundamentem dobrze przygotowanej kampanii jest atrakcyjna oferta. Pisząc atrakcyjna nie mam na myśli najtańsza, ale taka która jest w stanie się obronić. No właśnie na tym etapie najczęściej przegrywasz sprzedaż. Niezależnie ile ruchu sprowadzisz na aukcję, jeśli będzie ona słaba to niewiele z niej wyciśniesz.

Co należy rozumieć pod frazą atrakcyjna oferta sprzedażowa:

  • tytuł składający się z trzech elementów (fraza wyszukiwawcza, element informacyjny, pierwiastek marketingowy)
  • wyważona cena
  • zdjęcia i opis wyczerpujące potrzeby konsumenta
  • elastyczne formy dostawy i czas dostawy
  • dostępność produktu ( szczególnie jeśli towar kupuje się w wielopakach)
  • bezpośredni i szybki kontakt ze sprzedawcą
  • wiarygodność konta
  • wyróżnik na tle konkurencji ( sprawdź materiał: 101 sposobów wyróżnienia na Allegro  >>Kliknij << )

Na pewno brak sekcji gwarancja i nieuzupełnione zwroty nie budują wiarygodności do produktu i sprzedawcy.brak zwrotu Allegro

Określenie celu i założeń

Punkt drugi jest prostszy, ale najczęściej pomijany. Dane to ropa naftowa XXI wieku. W Statystykach kampanii mamy dostęp do najważniejszych parametrów. Ten którym powinniśmy się interesować na samym końcu to Zwrot z Inwestycji. Zanim ruszymy z pierwszą reklamą, należy określić sobie jej cel – czyli ile chcemy osiągnąć obrotu z jednej zainwestowanej złotówki w daną grupę reklam/kampanię. Są takie branże, że z 1zł można wycisną 100 ( AGD, RTV ), a są takie że z 1 zł wyciągnie 1 zł… Jeśli nie wiesz jak określić cel chętnie pomogę, chodź tutaj będę potrzebował pewnych założeń od Ciebie. Na tym etapie wykłada się duża część sprzedawców – nie wiedzą do czego dążą i po 2 tygodniach przestają korzystać z ADS Allegro nigdy później nie wracając do tego narzędzia promocji.

Jak ustawić ADS Allegro? – krok po kroku

Ustalmy jedno – nie korzystamy z kampanii ADS Express. Na ponad sto audytów, gdzie sprzedawca wykorzystywał tę formę 98% była nieskuteczna. Nie wchodząc w szczegóły – algorytmy nie znają się lepiej niż Ty na ofercie którą sprzedajesz, nie znają stanów magazynowych czy potrzeb klienta w danym czasie.

Dla leniwych ale bystrych 🙂 polecam ustawić kampanię bestsellerów, która już jest bardziej skuteczna niż samo ADS Express. Prowadzenie Adsów można również zlecić agencji zewnętrznej, ale moim zdaniem umiejętności sprzedażowe powinny zostać wewnątrz firmy.

Przechodząc do najważniejszego pytania: jak ustawić ADS Allegro?

  1. Tworzymy kampanię nadając poprawną nazwę. Polecam skupić się na ofertach sponsorowanych
  2. Wybieramy produkty ręcznie – te atrakcyjne 🙂
  3. Budżet na początek zawsze rekomenduje skromny, aby błędy nie były kosztowne. 10-20 zł to na start optymalna wartość.
  4. CPC i tu są 2 strategie:
    – Amber Gold: ryzykujesz dużą stawkę, bo chcesz w krótkim czasie osiągnąć sukces
    – lokata krótkoterminowa: z małym ryzykiem inwestujesz stawkę mniejszą niż sugeruje system Allegro. Każdego dnia sprawdzasz czy aukcję są wyświetlane i sprzedaż się domyka.
  5. Odznaczasz niepotrzebne miejsca emisji. Zawsze wyłączam Google Ads bo wole te środki przeznaczyć na sklep www. Uwielbiam stronę oferty – nie jest droga a w branżach gdzie konsumenci przeklikują się między wzorami jest bardzo skuteczna. Największa konkurencja i stawki są w wynikach wyszukiwania.

Tyle…

Optymalizacja kampanii Ads Allegro

Konieczne, KONIECZNE, KONIECZNE!!! jest codziennie przeglądanie statystyk. Jeśli zostawisz kampanie samą sobie to prawdopodobnie przepalisz budżet. Rynek jest dynamiczny, konkurencja nie śpi, w czasie lock-down stawki idą w górę. Niektóre produkty się kończą inne wjeżdzają na magazyn. Pielęgnacja kampanii, analizowanie i wyciąganie wniosków jest niezbędne.

Co optymalizować w ADS Allegro:

  • stawki CPC
  • budżet dzienny
  • miejsca emisji
  • dni i godziny emisji (ręcznie)
  • oferty – to podstawa!
  • słowa wymagane (dostępne dla agencji)
  • słowa wykluczające(dostępne dla agencji)
  • CTR

Zaawansowane strategie ADS Allegro

Na początek warto przejrzeć wpis sprzed kilkunastu miesięcy, jest nadal aktualny. Strategia kampanii reklamowych Ads Allegro >>klik<< 

Pozostałe (jest ich w sumie 11), które wykorzystuje przy ustawianiu kampanii Ads Allegro możesz poznać na kursie ADS Allegro.

Zapraszam również na bezpłatny webinar, w którym rozszerzę każdy z punktów przedstawiony w tym artykule.

Mam również propozycję biznesową – jeśli szukasz firmy, która przeprowadzić audyt kampanii Ads Allegro to zapraszam do kontaktu!

 

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top