Kolejny wpis zainspirowany pytaniem Klienta: jak analizować sprzedaż, trendy i konkurencję na allegro ? Bez wahania odesłałem Panią do super narzędzia jakim jest TradeWatch. Jeszcze tego samego dnia dostałem odpowiedź w stylu: ale przecież za to trzeba płacić… Wydawało mi się, że kwota 7,50 zł miesięcznie za czyjąś pracę jest niewielka, no ale po ostatnich podwyżkach na allegro mogę się lekko mylić 😉 Chwila namysłu i wyszukałem trzy darmowe narzędzia z których może skorzystać każdy Sprzedawca.
Nowe oferty w kategorii
Sprzedajesz na allegro suplementy diety, głównie odżywki białkowe. Mocno śledzisz trendy na rynku, ale chciałbyś również wiedzieć, jakie nowości pojawiają się na allegro. Serwis udostępnia funkcję, która pokazuje nowe oferty wystawione w ciągu 7 dni. Wystarczy w odpowiedniej kategorii wybrać filtr wystawione w ciągu i pozycję 7 dni.
https://allegro.pl/kategoria/suplementy-i-odzywki-odzywki-bialkowe-19662?order=m&startingTime=13
To rozwiązanie można wykorzystać przy analizowaniu poszczególnego konta lub wybranej frazy.
Najczęściej szukane słowa w allegro
Jeśli korzystasz ze Statystyk Sprzedaży na swoim koncie ( opcja płatna, jednak zakładam że na to nie pożałowałeś 🙂 ) masz również dostęp do Top 100. Kolejne narzędzie do badania trendów i źródło inspiracji na słowa kluczowe do tytułu aukcji.
Obserwowanie ofert allegro
Ktoś w końcu musi to powiedzieć głośno: zniknęła lista ulubionych sprzedawców. Kto jeszcze w swoim szablonie czy mailu zachęca do skorzystania z tego udogodnienia, może zacząć robić porządek w szablonie. W miejsce tej funkcjonalności pojawiły się nowe pozycje: obserwuj wyszukiwanie oraz obserwuj ( ofertę ) . Korzystając z tego dodatku otrzymujesz na maila codzienną porcje nowości.
Podstawę programową mamy już za sobą. Mocno zachęcam do wykupienia abonamentu tradewatch’a i codzienne analizowanie ofert, kont i całego rynku. Jeśli jest coś czego nie wiesz o swojej konkurencji to znajdziesz to wykorzystując TradeWatch!