Z uwagi na nieustanny wzrost zakupów online właściciele sklepów internetowych, podążając za trendem, powiększają zasięg swojej sprzedaży. Rozszerzają ją o inne kanały sprzedażowe, takie jak chociażby Allegro, Amazon, czy eBay. Prowadzenie sprzedaży na kilku platformach nie jest jednak łatwe. Z pewnością pomaga w tym integracja z systemem ERP, który automatyzuje złożone procesy sprzedaży, eliminuje błąd ludzki i skraca czas obsługi klienta.
Jakie możliwości daje system ERP?
Rozwiązanie ERP – ogólnie mówiąc – wspiera zarządzanie e-biznesem. Pozwala na korzystanie z jednego zaawansowanego programu zamiast kilku czy nawet kilkunastu odpowiedzialnych za pojedyncze funkcje obsługi firm. Z jednego miejsca możliwe jest zaplanowanie działań handlowych, złożenie zamówienia u kontrahenta, sprawdzenie stanów magazynowych, pobranie niezbędnych raportów i wiele innych codziennych czynności.
Jaki system ERP wybrać?
Jednym z liczących się systemów ERP na rynku jest IDEAerp. Łączy w sobie aktualne trendy z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, opartymi na doświadczeniu zespołu IDEA commerce. Cechą charakterystyczną IDEAerp jest jego elastyczność w ścisłym dostosowaniu funkcji do wymagań i specyfiki każdego przedsiębiorstwa. Ponadto został przygotowany tak, aby każdy z etapów pracy dostosować do potrzeb indywidualnego użytkownika.
IDEAerp, bazujący na algorytmie genetycznym, umożliwia optymalizacje i automatyzacje procesów realizowanych w systemie, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy. System dokonuje detalicznych analiz, sugeruje optymalne rozwiązania, a także znacznie usprawnia kontrolę i administrowanie wszystkimi aktywnościami dotyczącymi danej firmy.
Co wyróżnia IDEAerp?
IDEAerp pozwala na automatyzacje na wielu płaszczyznach – obejmuje między innymi takie czynności jak przyjęcie zapytania, rejestrację wpłaty, wygenerowanie faktury, zamówienie kuriera i wiele innych.
Dzięki rozbudowanym funkcjom systemu IDEAerp, klienci mają wszystko, czego potrzebują, w jednym miejscu. Panel kliencki nie tylko zapewnia automatyczne pobranie faktury czy złożenie reklamacji, ale również bezpośredni kontakt ze sprzedawcą dzięki wbudowanej opcji czatu. Dodatkowo w podsumowaniu zamówienia załączona jest mapka trackingu, umożliwiająca śledzenie przesyłki.
Webowy system IDEAerp pozwala na skupienie wszystkich spływających zamówień w jednym miejscu, zarówno z sklepu internetowego, jak i innych platform sprzedażowych, w tym Allegro, Amazon, eBay. Umożliwia pracę w oparciu o automatyczną weryfikację płatności oraz dostępności produktu w magazynie, którego stan jest na bieżąco aktualizowany w systemie oraz na zewnętrznych kanałach sprzedaży.
Poszerzając zasięg sprzedaży o kolejne kanały, nie ma potrzeby zatrudniania większej ilości pracowników. Wręcz przeciwnie – integracja z IDEAerp daje możliwość ograniczenia dotychczasowych etatów. Co więcej – minimalizuje, a nawet eliminuje błędy ludzkie, pojawiające się na różnych etapach obsługi zamówienia.
Dostępna aplikacja mobilna pozwala na szybkie i bezbłędne zbieranie wielu zamówień jednocześnie. Pomagają w tym kolektor danych lub smartfon – nie są konieczne, jednak pozwalają na pełne wykorzystanie potencjału IDEAerp.
Podczas kompletacji zamówień, system informuje z jakiej lokalizacji należy zabrać produkt i w którym miejscu na wózku go umieścić. Prowadzi przez magazyn tak, aby niepotrzebnie się nie cofać i przygotować za jednym razem możliwie największą ilość zamówień. Następnie wózek kierowany jest na stanowisko pakowalni. Tam pracownik skanuje produkt, a system automatycznie szuka zamówienia. Generowana jest etykieta kurierska oraz potwierdzenie sprzedaży – może ono zostać wydrukowane lub wysłane drogą mailową.
Oczywiście zamówienia realizowane są względem priorytetów, które wcześniej ustaliliśmy – może to być kolejność zbierania zamówień lub godzina przyjazdu właściwego kuriera.
Zobacz jak to wygląda w praktyce: https://youtu.be/qlVGsWTlhNI
Z IDEAerp zadbasz o ciągłość sprzedaży, bez konieczności ciągłego sprawdzania ilości towarów na magazynie. System sam sczytuje i aktualizuje ilość produktów na stanie – gdy osiągnie wcześniej ustaloną wartość, zostanie utworzone zamówienie do wskazanego przez nas dostawcy. Po zatwierdzeniu takiego dokumentu kontrahent otrzyma wiadomość o naszym zapotrzebowaniu.
Możliwa jest również szybka realizacja zwrotów i reklamacji. Wdrożony w IDEAerp moduł RMA umożliwia śledzenie całego procesu, zarówno sprzedawcy, jak i klientowi. Klient nie musi kontaktować się z działem obsługi, aby zgłosić reklamację, czy zwrócić zakupiony produkt. Wystarczy, że wypełni dedykowany formularz online.
Co jeszcze zapewnia moduł RMA?
- nadawanie kodu zwrotu dla każdego z zamówień
- integracja ze skanerem kodów EAN
- automatyczne przyjmowanie produktów na magazyn, podobnie jak wystawianie faktury korygującej
- automatyczne nadawanie statusów zwrotów i reklamacji według opcji wybranej w panelu
- możliwość konfiguracji wielu stanowisk przyjmowania zwrotów i reklamacji
- możliwość dodatkowego zintegrowania z obsługą zwrotów PayU, Przelewy24
IDEAerp zapewnia integrację z kolektorami danych, czytnikami kodów, również QR. Ich zastosowanie uniemożliwia popełnienie błędu i skraca czas każdej czynności związanej z produktem do minimum. Stanowi udogodnienie w inwentaryzacjach, wydaniach wewnętrznych czy zewnętrznych oraz przesunięciach magazynowych.
Dla użytkowników systemu dostępny jest wewnętrzny komunikator firmowy, tzw. czat, umożliwiający prowadzenie rozmów tekstowych online w czasie rzeczywistym, włącznie z dodawaniem załączników. Istnieje możliwość tworzenia kanałów, zarówno prywatnych, jak i grupowych.
Ogromną zaletą IDEAerp jest fakt, że zapewnia także kontrolę pracy w czasie rzeczywistym, co wpływa na zwiększenie jej wydajności – wskazuje błędy i słabe strony, pomaga eliminować przestoje i wdrażać optymalne rozwiązania, dążąc do maksymalnego zoptymalizowania kosztów i zwiększenia profitów.
Ponadto – dzięki aplikacji mobilnej – istnieje możliwość bieżącego kontrolowania firmy bezpośrednio z telefonu czy tableta, z każdego miejsca na świecie.
System udostępnia szereg szczegółowych raportów, dotyczących sprzedaży, produktów, kosztów, czasów pracy i nieobecności pracowników, z możliwością filtrowania i sortowania danych, zmiany widoków, dodawania wykresów i tabel.
Dzięki wersji wysokokontrastowej, system IDEAerp jest również dostępny dla osób słabowidzących lub z dysfunkcjami wzroku.
Poznaj pełne możliwości systemu IDEAerp – zobacz demo: https://www.idea-commerce.com/demo
Dlaczego automatyzacja w e-commerce jest tak istotna?
Wraz ze wzrostem sprzedaży pojawiają się problemy związane z większą liczbą zwrotów i reklamacji, brakuje czasu na sprawną obsługę bieżących zamówień, pojawiają się braki magazynowe, ale też kadrowe. Ciągły pośpiech generuje błędy przy pakowaniu. Pomyłki, przedłużony czas realizacji zamówień frustruje klientów, którzy odchodzą do konkurencji.
Wszystkie te problemy rozwiązuje automatyzacja. Dostarcza szereg korzyści, które mają nieoceniony wpływ na funkcjonowanie i poprawę kondycji finansowej każdego e-biznesu. Automatyzacja procesu sprzedaży oraz logistyki skraca całkowity czas realizacji zamówienia do minimum. W konsekwencji Ty oszczędzasz, a klient szybciej otrzymuje wybrane produkty.
Integracje w IDEAerp
IDEAerp zapewnia optymalizację pracy i pełną integrację z Allegro, Amazon, eBay, sklepami internetowymi i innymi platformami sprzedażowymi, umożliwiając między innymi:
- pobieranie informacji o zamówieniu
- pobieranie zamówień w czasie rzeczywistym
- mapowanie metod dostaw i płatności do systemowych odpowiedników
- automatyczne parowanie produktów z aukcji z magazynem na podstawie kodów produktów
- zakładanie kartotek klientów
- automatyczną synchronizację stanów magazynowych w czasie rzeczywistym
- wysyłanie numerów przewozowych
Integracja obejmuje również firmy kurierskie, banki, elektroniczne płatności i programy księgowe. Rozbudowane moduły systemu zwiększają płynność przepływu informacji, kontroli, planowania i rejestracji wszystkich działań w firmie.
Jeśli chcesz powiększyć zasięg sprzedaży i dotrzeć do szerszego grona klientów, prowadząc sprzedaż wielokanałową, zintegruj swój biznes z IDEAerp. Oszczędzisz nawet do 70% czasu i zwiększysz ilość transakcji.
Bezpłatna konsultacja
Jeśli planujesz rozwój swojego e-commerce i chciałbyś skonsultować wdrożenie IDEAerp w Twoim przedsiębiorstwie, skontaktuj się z dostawcą oprogramowania:
zapytania@idea-commerce.com
+48 22 243 43 11