Do tej pory Allegro przyciągnęło około 18 mln użytkowników, a ich ilość rośnie z dnia na dzień, podpowiadamy co zrobić, aby Kupujący dokonywali

Do tej pory Allegro przyciągnęło około 18 mln użytkowników, a ich ilość rośnie z dnia na dzień, podpowiadamy co zrobić, aby Kupujący dokonywali zakupów właśnie w Twoim sklepie.

Zapraszamy do lektury.

Kampanie ADS

Z definicji, którą podaje serwis Allegro Kampanie ADS to nic innego jak reklama Twoich ofert na Allegro. Brzmi to dość prosto, ale cały proces jest bardziej złożony. Kampanie ADS to kierowanie ruchu na Twoje aukcje poprzez emisję reklam w różnych miejscach, zarówno na Allegro jak i poza serwisem. System opłat za kampanie to tzw. PPC, czyli reklamodawca płaci dopiero po kliknięciu w reklamę, jest to sprawiedliwe rozwiązanie. Allegro ADS to reklamy, które są dobierane i wyświetlane pod zapytanie Kupującego. Oferty wyświetlane są na podstawie dwóch filarów: stawki CPC, którą sami ustalacie oraz jakości oferty. Na jakość oferty wpływa: tytuł i opis oferty, parametry i zdjęcia produktu, a także to czy jesteś zaufanym Sprzedawcą, czy udostępniasz różne opcje wysyłek oraz klikalność.

SMART

Obecnie trudno wyobrazić sobie Allegro bez Smarta. Polacy pokochali Smarta i obecnie korzysta z niego ponad 5 milionów użytkowników. Allegro Smart! umożliwia darmowe dostawy kurierskie oraz do automatów paczkowych lub punktów odbioru, jeśli tylko wartość zamówienia od jednego sprzedającego przekroczy 40 zł. Dzięki dodaniu usługi Smart oferty są bardziej atrakcyjne, łatwiejsze do znalezienia. Dane pokazują, że klienci 2,5 raza częściej wybierają oferty z oznaczeniem Smart.

Reklama graficzna

To kolejny sposób na efektywne dotarcie do większego grona Klientów. Reklama graficzna to doskonały sposób na popularyzację Twojego sklepu na Allegro a także własnej marki.

Na Allegro mamy do wyboru dwie formy:

  • reklama szablonowa- składa się z loga, krótkiego hasła reklamowego oraz 2-15 ofert, które będą zmieniać się w trakcie kolejnych odsłon.
  • reklama banerowa- składa się z kreacji graficznej prezentującej markę lub kategorię ofert. Po kliknięciu w baner klient zostanie przekierowany do konkretnej oferty.

Usługi dodatkowe

Możesz udostępnić swoim Kupującym kilka usług dodatkowych, za które Allegro nie pobierze żadnej opłaty. Dodanie usługi dodatkowej to bardzo dobry sposób na przyciągnięcie jeszcze większej liczby Klientów. Do dyspozycji masz kilka opcji:

  • zapakuj na prezent,
  • wniesienie,
  • wniesienie i przygotowanie do pracy,
  • wniesienie i ustawienie,
  • wniesienie i montaż,
  • montaż,
  • wniesienie, montaż i przygotowanie do pracy.

Pamiętaj o tym, że precyzyjnie opisać rodzaj usługi tak, aby wybrana forma usługi nie budziła wątpliwości i dodatkowych pytań. Dzięki usługom dodatkowym będziesz bardziej widoczny, zaoferujesz Klientom dodatkową wartość i wyróżnisz się na tle konkurencji.

Chwytliwa miniatura

Miniatura to pierwszy element oferty, który przekłuwa uwagę Kupującego na listingu. Bardzo ważne jest to, aby miniatura była zgodna z Regulaminem Allegro a także to, aby wyróżniała się na tle konkurencji. Przede wszystkim produkt powinien być prezentowany na białym tle, powinien też być estetycznie wycięty. Obecnie bardzo rzadko można trafić na aukcje, w których miniaturka jest rozmazana czy też niskiej jakości. Dobra miniaturka zwiększa sprzedaż nawet o 12 %. Sprzedając swój produkt pokaż go z jak najlepszej strony, pokaż wszystkie elementy wchodzące w skład produktu, możesz również pokazać produkt z modelem.

Kup w zestawie

Kup w zestawie to bardzo dobry pomysł na zaprezentowanie Kupującemu innych produktów w Twoim asortymencie. Jeśli Kupujący poszukuje telefonu komórkowego to Ty jako sprzedawca możesz wyjść mu naprzeciw i do zestawu dołączyć szkło hartowane, etui lub powerbank. Jest duża szansa na to, że Kupujący wszystkie niezbędne produkty zakupi u Ciebie i nie odejdzie do konkurencji. Zestawy produktowe cechuje bardzo dużo pomysłowość, możesz wykazać się kreatywnością. Możesz dać Kupującemu wybór i stworzyć kilka różnych zestawów. Pamiętaj, aby nie dodawać do zestawów dwóch takich samych produktów.

Monety

Monety są wirtualna walutą na Allegro. Jest to kolejny element zwiększający prawdopodobieństwo sprzedaży Twoich produktów na Allegro. Monety to zdecydowanie najbardziej opłacalna i skuteczna metoda promocji, która przynosi korzyści obu stronom transakcji. Z badań wynika, że na oferty oznaczone monetami jest o kilkadziesiąt procent większe zainteresowanie niż na oferty bez monet. Ponad 1/3 użytkowników Allegro zbiera monety. Na oferty z monetami istnieje osobny filtr, więc oferty można bardzo łatwo znaleźć. Jeśli jesteś Super Sprzedawcą lub starasz się o to wyróżnienie to po otrzymaniu Statusu zyskujesz 100 000 wirtualnych monet, którymi przyciągniesz Klientów.

Dobre komentarze

Niezależnie od tego czy sprzedajesz na Allegro, w sklepie internetowym czy w innym miejscu komentarze są niezwykle ważne i mają ogromny wpływ na decyzję zakupową. Jedna negatywna opinia może zniechęcić Kupującego do zakupów. Najlepiej jest zapobiegać otrzymywaniu negatywnych komentarzy oraz zachęcić Klientów do dodania komentarzy pozytywnych, np.: poprzez dodanie karteczki z prośbą o ocenę oraz prośbą o skontaktowanie się ze Sprzedawcą w razie jakichkolwiek problemów. Jest to sposób bardzo tani a przynoszący bardzo zadawalające efekty.

Frazy zawarte w tytule

Ostatnim, ale niezwykle ważnym elementem dobrej sprzedaży na Allegro jest tytuł oferty. Skuteczny tytuł odnosi się wyłącznie do sprzedawanego produktu, mieści się w 50 znakach i co najważniejsze zawiera słowa kluczowe. Idealny tytuł aukcji to taki, który zawiera 4 składowe: identyfikator produktu, słowa kluczowe, korzyści dla klienta oraz marketing. Tytuł powinien wyróżniać się na tle konkurencji, możesz zastosować wielkie i małe litery, tak, aby przekłuć uwagę Kupujących. Musisz dostosować swój tytuł do zapytań Klientów, wyeksponować jego główne cechy. W tytule aukcji powinny znaleźć się odpowiedzi na pytania dla kogo, do czego lub z czego jest dany produkt. 

Mamy nadzieję, że dzięki tym wskazówką Wasza sprzedaż na Allegro wzrośnie.

 

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top