Ambitne plany Allegro związane z wejściem na rynki zagraniczne stają się faktem. Od kilkunastu miesięcy obserwujemy kolejne kroki potwierdzające, że cross-border e-commerce jest

Ambitne plany Allegro związane z wejściem na rynki zagraniczne stają się faktem. Od kilkunastu miesięcy obserwujemy kolejne kroki potwierdzające, że cross-border e-commerce jest bardzo istotnym elementem strategii rozwoju platformy.

W Czechach tkwi potencjał

Pod koniec 2021 roku Allegro poinformowało o zamiarze przejęcia wiodącej na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej grupy Mall Group, właściciela największej czeskiej platformy e-commerce Mall.CZ.

Ostatecznie transakcja doszła do skutku 1 kwietnia br. i to jest świetna wiadomość dla sprzedawców z Polski. Dlaczego?

  • szacunkowa wartość czeskiego rynku e-commerce w 2021 roku wyniosła ok. 40 mld PLN (dla porównania wartość rynku polskiego wyniosła ok. 111 mld PLN)
  • udział e-commerce w handlu detalicznym Czech w 2021 roku wyniósł ok. 17% a najświeższe dane wskazują na dalszy, dynamiczny wzrost tego udziału
  • aż 80% Czechów przynajmniej raz kupiło produkt od zagranicznego sprzedawcy

Fakt, że Polska jest drugim po Niemczech partnerem handlowym Czech oraz geograficzna bliskość tego rynku sprawiają, że rynek czeski powinien być naturalnym wyborem do rozpoczęcia ekspansji swojego biznesu. 

 

Czesi na Allegro już są…

Jak zatem rozpocząć przygodę z cross-border e-commerce? 
Allegro samo przychodzi z odpowiedzią. Warto wiedzieć, że od 1 sierpnia br. wyszło naprzeciw klientom z Czech i udostępniło możliwość zmiany języka platformy na język czeski. Dzięki temu czescy kupujący mogą od początku do końca zrobić zakupy w swoim ojczystym języku. Co ważne, jest też dostępna czeska wersja pomocy, oraz możliwość rozmowy z doradcą w języku czeskim poprzez formularz kontaktowy.

Jeżeli więc myślisz o rozszerzeniu zasięgu swojej sprzedaży, wystarczy, że w swoich ofertach udostępnisz wysyłkę do Czech.

Więcej informacji o sprzedaży do Czech znajdziesz w tym artykule.

…Allegro w Czechach już wkrótce

Udostępnienie platformy w języku czeskim to tylko pierwszy krok do ekspansji na rynku czeskim.

Mall.cz to dzisiaj największy czeski e-commerce, jednak do tej pory działał głównie w oparciu o sprzedaż własną. Ambicją naszego rodzimego giganta jest jednak dynamiczny rozwój handlu na platformie Mall przez zewnętrznych sprzedawców, przede wszystkim tych z Polski. W najbliższych miesiącach Mall.cz będzie głównym priorytetem dla Allegro w początkowej fazie obecności na rynku czeskim. 

Docelowym punktem strategii jest uruchomienie czeskiej wersji platformy, dostosowanej i skrojonej do charakterystyki klientów czeskich. Już dzisiaj jest ona dostępna pod adresem allegro.cz ale póki co jest to raczej “wersja robocza”. 

Z oficjalnych komunikatów Allegro wiemy, że trwają intensywne prace nad wdrożeniem pełnej wersji Allegro.cz.

Nie jest znany jeszcze dokładny termin jego uruchomienia, ale powinno to nastąpić w 2023 roku.

Rozwijaj swoją sprzedaż do Czech razem z Vsprint

Vsprint już od dłuższego czasu wspiera polskich sprzedawców w ekspansji na zagranicznych marketplaces. Teraz do naszego bogatego portfela (Amazon, Ebay, Kaufland.de czy eMag.ro) dołącza również Mall.cz a w niedalekiej przyszłości również Allegro.cz.

Chcesz być jednym z pierwszych polskich sprzedawców w Czechach i wykorzystać niewielką jeszcze konkurencję do zbudowania swojej przewagi?

 

Zapraszamy do kontaktu: poczta@vsprint.pl

 

 

 

 

 

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top