Jak rozpocząć sprzedaż na Ceneo ? – O czym warto wiedzieć
Ceneo to najpopularniejsza w Polsce porównywarka cenowa, która dociera do 23 mln użytkowników miesięcznie. Nie każdy wie, że Ceneo to nie tylko porównywarka, ale także marketplace, który umożliwia wystawianie ofert bez posiadania sklepu internetowego. Przed rozpoczęciem sprzedaży na nowej platformie warto zapoznać się z informacjami dotyczącymi zasięgów, prowizji i dodatkowych opłat, czy dostępnych integracji. Mam nadzieję, że ten wpis pomoże Ci w podjęciu decyzji o żałożeniu konta sprzedażowego na Ceneo.
Zasięgi
Porównywarka cenowa to dobry sposób na dotarcie ze swoją ofertą do większej liczby internautów. Platformę ceneo odwiedza miesięcznie 23 mln użytkowników. W serwisie znajduje się ponad 30 mln ofert z 26 tys. e-sklepów . 17 lat doświadczenia na polskim rynku pozwoliło Ceneo zbudować ogromny katalog produktów, oraz bazę opinii o samych towarach i sklepach internetowych.
Modele sprzedażowe
Sprzedaż na Ceneo może odbywać się na 3 różne sposoby:
· bezpośrednio na Ceneo dzięki usłudze Kup Teraz
· w modelu prowizyjny CPC (cost per click), który przekierowuje klienta na stronę sklepu;
· w modelu mieszanym CPC + Kup Teraz.
Kup Teraz- sprzedaż bezpośrednio na Ceneo
Kup Teraz to usługa typu marketplace, umożliwiająca sprzedaż produktów bezpośrednio na Ceneo nawet jeśli nie posiadasz własnego sklepu internetowego. Opcja ta skraca ścieżkę zakupową i zwiększa szanse na sfinalizowanie transakcji. Klient musi tylko dodać produkt do koszyka i wypełnić krótki formularz. Dodatkowo Kup Teraz sprawia, że oferty wyświetlają się w Ceneo na wyższych pozycjach.
Model CPC (Cost Per Click)
Ten model sprzedażowy sprawdzi się u sprzedawców, którzy posiadają sklep internetowy i chcą przekierować ruch na własną stronę. Za każde przejście z Ceneo na stronę sklepu naliczana jest stała opłata, która zależy przede wszystkim od wybranej kategorii produktu.
Model mieszany CPC + Kup Teraz
To połączenie sprzedaży CPC i Kup Teraz. Model ten znacząco podnosi zauważalność i atrakcyjność ofert. Dodatkowo, klient sam decyduje czy chce dokonać zakupu przez Ceneo, czy che przejść na stronę sklepu.
Opłaty i prowizje na Ceneo
Prowadzenie sprzedaży na Ceneo nie wymaga stałego miesięcznego abonamentu. Przed rozpoczęciem sprzedaży należy jednak zasilić konto kwotą min. 100zł, która pozwoli na bieżące pokrycie kosztów sprzedaży. Wystawianie ofert jest całkowicie darmowe. Rozliczasz się tylko za efekt w modelu prowizyjnym lub CPC.
Prowizja od sprzedaży, jak w większości przypadków zależna jest od kategorii i wynosi od 5,4% do 12,6% . Poniższa tabela dotyczy sprzedaży przez Kup Teraz. Szczegółowy kalkulator prowizji znajdziesz tutaj.
W przypadku modelu (Cost Per Click) wygląda to nieco inaczej. Za każde przejście z Ceneo na stronę Twojego Sklepu naliczana jest stała opłata. Koszt takiego przejścia wynosi od 39 gr do 1,03 zł i zależy przede wszystkim od wybranej kategorii oraz sezonowości produktu.
Warto wspomnieć, że dla nowych kont rozliczanych w modelu CPC (Cost Per Click) przewidziane są pakiety promocyje na pierwsze doładowanie.
Metody integracji z Ceneo
Najszybszym sposobem na dodanie ofert do Ceneo jest połączenie z kontem Allegro. Wszelkie zmiany wprowadzone na koncie Allegro będą automatycznie widoczne w ofertach Ceneo. Proces połączenia jest szybki, łatwy i całkowicie darmowy. Dokonasz go w Panelu Ceneo za pomocą kilku kliknięć. Opcja ta sprawdzi się, jeżeli nie masz własnego sklepu i chcesz sprzedawać za pomocą Kup Teraz.
Jeżeli posiadasz sklep internetowy i chcesz, żeby Twoje oferty zostały umieszczone na Ceneo niezbędne będzie przygotowanie odpowiedniego pliku XML. Ceneo daje możliwość zintegrowania aż 38 platform e-commerce. Platforma przygotowała szczegółowy podręczniki integracji, który zawiera informacje na temat konfiguracji pliku XML pod daną platformą sklepową.
O czym jeszcze warto wiedzieć rozpoczynając sprzedaż na Ceneo?
Aby Twoje działania na Ceneo przyniosły jak najlepsze efekty zadbaj o odpowiednie przygotowanie ofert. Pamiętaj o wyczerpującym opisie produktu, ciekawych zdjęciach i grafikach oraz o wypełnieniu jak największej ilości parametrów, dzięki którym filtrowane są oferty.
Bardzo ważne są również opinie, to one często wpływają na ostateczną decyzję Klienta. Dodatkowo budują zaufanie i świadczą o wiarygodności sklepu. Zadbaj, by Twoi Klienci byli zadowoleni z transakcji i pozytywnie ocenili zakupu w Twoim sklepie.
Na bieżąco analizuj wyniki i działań konkurencji, aby nie zostać w tyle. Korzystaj z raportów dostępnych w panelu Ceneo, aby optymalizować stawki i wybrać najlepsze produkty, które warto promować. Platforma oferuje szeroki wachlarz usług, dzięki którym wyróżnisz swoje towary na tle konkurencji.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu sprzedaży na Ceneo napisz na adres: daria.wojtowicz@vsprint.pl.