Czym jest emag ADS i jakie są jego główne funkcjonalności?

Kampanie eMAG ADS to narzędzie marketingowe, które pozwoli Ci jako sprzedawcy na skuteczne promowanie swoich produktów lub usług. Jego głównym zadaniem jest nakierowanie jak największej liczby potencjalnych klientów na Twoje oferty i zwiększenie ich zaangażowania.

Tego typu działania marketingowe określa się Reklamą Pay-Per-Click. Oznacza to, że płacimy za reklamę wtedy, kiedy ktoś kliknie nią i trafi na naszą aukcję. W takim modelu stawka za kliknięcie to swego rodzaju licytacja z innymi sprzedawcami. Jednocześnie na częstotliwość wyświetleń naszej reklamy wpływa też jakość samej aukcji, dlatego, jeśli są one solidnie przygotowane, zwykle stawka za kliknięcie może być poniżej średniej. Produkty wyświetlają się w ADS jedynie wtedy, gdy masz „przycisk kupna” na produktach zawartych w kampaniach.

Obecnie, kampanie eMAG ADS nie pozwalają na wybór miejsc emisji. Aukcje będące w grupach reklam, wyświetlają się w listingu kategorii oraz na stronie oferty. 

Jakie są korzyści z korzystania z emag ADS?

 Korzystanie z takiej formy promowania ofert ma wiele korzyści, do najważniejszych z nich należy zaliczyć:

  • Generowanie dodatkowej sprzedaży-prowadząc kampanie naszych Partnerów udawało się poprzez ADSy zwiększyć sprzedaż nawet o 100% w stosunku do sprzedaży organicznej
  • Zwiększenie ruchu na aukcjach i przyciągnięcie nowych klientów, a w efekcie poprawę trafności naszych ofert
  • Płacenie tylko za odwiedzenie naszej oferty-samo wyświetlenie naszego produktu na listingu, czy stronie oferty nie generuje żadnych kosztów. Dopiero, jeżeli potencjalny klient zainteresuje się naszym produktem i wejdzie na stronę reklamowanej oferty, zapłacimy określoną stawkę za kliknięcie.
  • Możliwość samodzielnego ustalenia stawek i budżetów na poszczególne reklamy

Jak uruchomić pierwszą kampanię?

Pierwszą rzeczą, którą trzeba zrobić, aby uruchomić kampanię, jest doładowanie „kredytów” na kampanie. Możemy to zrobić przechodząc do zakładki Kampanie w panelu eMAG ADS. W tej sekcji, na samej górze mamy dostęp do panelu umożliwiającego nam doładowanie konta.

Po pomyślnym zakończeniu płatności zostajemy przekierowani na stronę eMAG ADS, a środki zostają nam przypisane do budżetu eMAG ADS.

Teraz możemy już utworzyć nasze pierwsze ADSy. W tym celu musimy wybrać przycisk Create campaign na stronie Ads campaigns. Naszym oczom ukaże się okienko konfiguracji kampanii eMAG Ads.

Właśnie w tym oknie uzupełniamy odpowiednio: nazwę kampanii, okres jej trwania, budżet dzienny a także krótki opis produktów w kampanii.

Oferty wybieramy po kliknięciu opcji Dodaj produkty. Po zaznaczeniu wybranych przez nas ofert klikamy zielony przycisk Activate campaign. Gotowe-mamy już swoją pierwszą kampanię.

Najważniejsze wskaźniki sukcesu dla reklam w eMAG ADS

Dla skutecznej kampanii ważne jest, by była regularnie monitorowana oraz optymalizowana. Należy trzymać rękę na pulsie, manipulując budżetem na kampanie, stawkami za kliknięcie oraz dodając i wykluczając oferty. Wszystko to na podstawie parametry, dostępne z poziomu panelu Kampanii. Wszystkie istotne statystyki możemy też pobrać dla interesującego nas okresu w formie pliku XLS. Aby to zrobić najpierw wybieramy interesujący nas okres, dla którego chcemy pobrać statystyki, po czym klikamy przycisk XLS Download

Najistotniejszym parametrem do oceny skuteczności reklam, jest CPS (cost per sales). Wskaźnik ten jest kosztem kampanii podzielonym przez wygenerowaną przez nią sprzedaż. Przy jego pomocy uzyskujemy informację jaki procent sprzedaży z ADS stanowi ich koszt.


Best practices dla tworzenia skutecznych reklam eMAG ADS

Na koniec dorzucam garść porad, jak tworzyć dobre, rentowne reklamy na platformie:

  1. Zacznij od reklamowania „mocnych” produktów-takich, co do których masz pewność, że są atrakcyjne dla kupujących i dobrze się sprzedają bez reklam.
  2. Ustaw niskie stawki przy tworzeniu nowych kampanii – w kolejnych dniach będziesz obserwować jak wpływają na wejścia w Twoje oferty i na tej podstawie stopniowo możesz je zwiększać, do uzyskania optymalnego poziomu.
  3. Dziel swoje kampanie według kategorii-w ten sposób będziesz w stanie znacznie łatwiej odnaleźć się w swojej strukturze ADSów oraz lepiej nad nimi panować.
  4. Kontroluj budżet-problemem może być zarówno za duży, jak i zbyt mały. W pierwszym przypadku łatwo możemy „przepalić kampanie”, zaś w drugim wyklikują się one jeszcze przed najlepszymi godzinami sprzedażowymi, przez co nie znamy ich prawdziwego potencjału.
  5. Daj czas swoim kampaniom-algorytmy potrzebują czasu na naukę, a Ty potrzebujesz czasu na odpowiednią ilość informacji służących optymalizacji. W zależności od kategorii produktu proces zakupowy może być dłuższy, więc to, że klient nie kupił produktu od razu, nie znaczy, że do niego nie wróci i finalnie dokona zakupu.

Prowadzenie ADS wymaga poświęcenia im sporej uwagi, jeżeli chcemy osiągnąć maksymalny poziom Zwrotu z Inwestycji. Oprócz pilnowania wskaźników dotyczących reklam, ważne jest też analizowanie asortymentu, ofert konkurencji, jakości opisów i wielu innych czynników. W związku z tym, że nie każdy sprzedawca może pozwolić sobie na spędzanie dodatkowych godzin przy optymalizowaniu reklam, wprowadziliśmy do katalogu naszych usług prowadzenie kampanii eMAG ADS dla naszych Partnerów. 

Jeżeli jesteś zainteresowany zwiększeniem swojej sprzedaży a także chętny powierzyć prowadzenie swoich reklam profesjonalnej agencji, napisz do nas na slawomirlukasiewicz@vsprint.pl lub na hello@olimpmarketplace.com.

Jak prowadzimy ADSy naszym Partnerom? 👇

✅ Wspólnie ustalamy strategie oraz cele dla Kampanii

✅ Uruchamiamy Kampanie ADS na koncie eMAG

✅ Monitorujemy oferty, stawki i wydatki

✅ Optymalizujemy kampanie dla uzyskania jak najwyższego ROI

✅ Raportujemy wyniki

Jakie mamy doświadczenie? 👨‍🎓

Od ponad pół roku zgłębiamy tajniki sprzedaży na eMAG. Prowadzimy konta w formule full service, szkolimy i służymy pomocą rodzimym sprzedawcom, którzy zechcieli zaufać nam i wspólnie podbić kolejne rynki.

Osoby stojące za tą usługą, mają po swojej stronie także doświadczenie w prowadzeniu kampanii Allegro ADS z ramienia vSprint.

Jakie wyniki osiągamy? 🏃‍♂️

Uruchamiając i prowadząc kampanie ADS na kontach naszych dotychczasowych Partnerów, udaje się zwiększyć ich sprzedaż nawet dwukrotnie.

Kampanie ADS oczywiście muszą iść w parze z dobrze skonstruowanymi ofertami, dlatego w ramach naszych usług pomagamy między innymi także przenieść oferty z innych marketplace / własnego sklepu internetowego, z zachowaniem szablonu oferty. Nasze doświadczenie pokazuje, że przy dobrej, płynnej współpracy obie strony zawsze są zadowolone z jej efektów.

Co, jeśli jednak nie będziesz zadowolony z efektów? 😢

Naszą misją jest zapewnienie pełnego zadowolenia z współpracy, dlatego oferujemy możliwość rozwiązania współpracy z jednodniowym okresem wypowiedzenia, bez konieczności ponoszenia kosztów.

Ile kosztuje współpraca z nami? 💰

Standardowym modelem rozliczenia jest 3% od obrotu wygenerowanego przez Kampanie ADS, jednak nie mniej niż 400 złotych netto.

Dołącz do grona zadowolonych Partnerów takich jak Granitan, GearPro, James Hawk i wielu innych.