Coraz częściej pojawiają się wpisy czy zapytania mailowe typu:
Allegrowicze jak tam u Was sprzedaż , bo u mnie siadło,
Ten tydzień to istna padaka, 2 transakcje z Allegro,
Miesiąc temu miałem na Allegro 300 zakupów, a teraz ledwo sto – co robić ?
[quads id=”1″]
Pierwszą rzeczą, którą należy w takiej sytuacji zrobić to przeanalizować trendy.
Trendy sprzedaży na Allegro
Które narzędzie nam pomoże w analizie trendów ? Niezastąpiony TradeWatch.
- Klikamy w analiza sprzedaży
- Definiujemy zakres dat – minimum 30 dni
- Wybieramy nazwę konta/kont z listy
- Na koniec określamy kategorię lub słowa kluczowe
- Efekt poniżej
Trzy wykresy :
- Udział w kategorii
- Sprzedaż
- Sprzedaż w kategorii
Najbardziej interesujący jest ten pierwszy pokazujący procentowy udział Twojej sprzedaży do całej kategorii/frazy kluczowej.
Jeśli osiągnięty poziom w ostatnim czasie spadł dość mocno ( jeśli nie wiesz jaką wartość określić jako wyznacznik, przeanalizuj ten sam okres rok wcześniej oraz ostatni kwartał ) powinieneś zacząć szukać głębiej: analiza podkategorii, sprawdzenie działań konkurencji na Allegro, która mogła wzmocnić kampaniami promocyjnymi swoją ofertę itp.
Natomiast jeśli procenty utrzymują się na odpowiednim poziomie, oznacza to, że w kategorii nastąpiła stagnacja – koniec pewnego sezonu i może czas rozpocząć wyprzedaże ?
Na dziś to tyle, bardzo intensywnie pracuje nad prezentacją do szkolenia, ale nie chciałem Was w tym tygodniu pozostawić bez zastrzyku wiedzy 🙂