Nowy Szablon Oferty Allegro Intensywność wprowadzania zmian przez Allegro w ostatnim czasie jest imponująca. Pełna metamorfoza serwisu sprzedażowego ma na celu poprawić użyteczność

Nowy Szablon Oferty Allegro

Intensywność wprowadzania zmian przez Allegro w ostatnim czasie jest imponująca. Pełna metamorfoza serwisu sprzedażowego ma na celu poprawić użyteczność i dać użytkownikom lepsze doświadczenia zakupowe, a sprzedawcom większe zyski. Przy tak dużej liczbie modyfikacji można się pogubić, a za niedostosowanie się do zasad ofert czeka nas usunięcie aukcji przez pracownika allegro. Pozwoliłem sobie zebrać informację z dostępnych źródeł ( oficjalne źródła, mail z pracownikami Allegro, doświadczenia innych sprzedawców ) i podsumować dwa obszary – tytuł aukcji oraz nowy szablon oferty Allegro – których zasady w najbliższym czasie ulegną aktualizacji.

Dla przypomnienia:
czerwiec 2018: nie wystawisz aukcji na starym szablonie
lipiec 2018: brak możliwości edycji tytuł z ofertami

Co może grozić w przypadku nie dostosowania swoich aukcji do nowych zasad ?

– upomnienie

– ostrzeżenie

– zamknięcie aukcji

– blokada konta Allegro

Usunięcie aukcji oferty Allegro
Usunęliśmy z Allegro Oferty ponieważ umieszczone przez Ciebie miniaturki nie były zgodne z obowiązującym w Allegro standardem.

Stary i nowy edytor opisu aukcji

To już ostatnie dni szablonów w którym była możliwość umieszczania paneli aukcji, ukrytego pixela , odnośnika do czatu czy interaktywnego menu. Sprawdziłem w samym sercu polskiego e-commerce ilu Sprzedawców oferuje jeszcze wykonanie szablonu i sam wynik mnie nie zdziwił, ale zdziwiła mnie popularność tych aukcji. Przecież od ponad roku w branżowych portalach trąbi się o zakończeniu pewnej ery na platformie. Ze swojego doświadczenia dobrze wiem, że zawsze znajdą się sprzedawcy, którzy o niczym nie wiedzą – mimo maili, oficjalnych komunikatów na stronie dla sprzedających, mimo aktualizacji regulaminu – o niczym nie wiedzą i wszystko jest przeciwko nim 🙂

Nowy Edytor Allegro

Zmiany na Allegro – pomarańczowa rewolucja

Wszystkie planowane modyfikacja, mają sprawić, że oferty Allegro będą „czystsze”, jednolite – czego efektem będzie wyższa konwersja na aukcjach. Sprzedawcy będą zmuszeni położyć większy nacisk na jakość zdjęć oraz unikalność opisów, skończy się powielanie treści i ilustracji od hurtowni.  Znikną bazarowe miniaturki i disco polo w ofercie aukcji. Z drugiej strony będzie ciężej się wyróżnić na listingu czy „środkiem” aukcji co może prowadzić do pogłębienia walki ceną.

Faktem jest, że serwis działa głównie w interesie kupujących, a nadchodzące zmiany są dla nich korzystne. Allegro zawsze było platformą proKonsumencką i taki model pozwala Im utrzymać pozycję lidera.  Ja staram się dostrzegać pozytywne aspekty tej rewolucji – dzięki podziale na sekcje, Klient łatwiej odnajdzie informacje dotyczące np. gwarancji czy wysyłki, tytuł aukcji jasno będzie wskazywał co jest przedmiotem sprzedaży, zarządzanie pełną ofertą jest łatwiejsze. Mocno wierzę w kompetencję i zapewnienia sztabu ludzi pracujących nad prezentacją oferty, że przyczyni się ona do wzrostu konwersji – moich i Waszych zysków 🙂

Czy można w opisie aukcji umieścić ?

Im bliżej godziny zero tym więcej pytań co można, a czego nie można. Tylko do czerwca możesz korzystać ze starych szablonów aukcji Allegro. Co to znaczy nowy opis oferty na Allegro i czym się charakteryzuje ? W skrócie:

  • brak HTML
  • brak zdjęć na zewnętrznych serwerach
  • brak zdjęć z tekstem, ( z wyjątkami np. Strefa Marek )
  • brak …

Rozwijając wypowiedź nowy opis oferty Allegro ( sekcja opis )  nie może zawierać:

  • numeru telefonu ,
  • adresu email,
  • numeru konta bankowego ( PayU zezwala na wygenerowanie druczka przelewu tradycyjnego ),
  • podania ceny w opisie ,
  • informacji o wysyłce,
  • loginu sprzedawcy,
  • informacji o sprzedawcy „mamy 500 pozytywnych komentarzy, jesteśmy na rynku 10 lat i mamy w asortymencie fifilion przedmiotów”,
  • informacji o dostępności
  • informacji o gwarancji, reklamacji,
  • zdjęć z tekstem ( z wyjątkami np. oznaczenia 1,2,3 które w dalszej części opisują wskazane miejsca ),
  • zdjęć ze znakiem wodnym
  • ikonografik -bo przecież ikonografiki zawierają tekst,
  • informacji o nieokreślonym gratisie ( gratis jest wybierany losowo. Klient musi wiedzieć co dostanie ),
  • informacji typy: „cena zawiera 3% prowizji Allegro” ,
  • informacji nakłaniające do zamówienia poza portalem: „możliwość negocjowania ceny”, link na sklep www
  • adnotacji: oferty na życzenie klienta, proponując składanie zamówień telefonicznych
  • propozycji wyboru towaru z listy ( za wyjątkiem opisanych tutaj https://allegro.pl/pomoc/faq/wybor-towaru-z-listy-MM9gWVzgjU3  )
  • link tekstowy ( nie klikalny ) do Youtube czy profilu na Facebook
  • certyfikatu rzetelna firma
  • godziny pracy
  • sekcji dlaczego warto u Nas kupować
  • informacji o punkcie stacjonarnym
  • Loga producenta, jeśli nie masz zgody na jego wykorzystywanie
  • adresu konfiguratorów, które służą do „złożenia” zamówienia np meble, fotoksiążka
  • informacji wskazującej gdzie znajdują się dane kontaktowe ( przykład https://6.allegroimg.com/s1440/012019/129179fa4508a8b92c36cc814d56 )
  • opinii Klientów

[quads id=”1″]

Tytuł 2.0

Skoro ma być czysto i przyjemnie w opisie to w tytule również. W tym celu do końca czerwca Allegro udostępniło możliwość edycji tytułów, również na aukcjach z ofertami kupna. Mamy zatem półtora miesiąca, aby dostosować „50 znaków” do obecnych standardów.

Czego nie może zawierać tytuł Allegro:

  • loginu sprzedawcy
  • lokalizacji
  • przymiotników nie przekazujących żadnych treści Klientowi, subiektywnego pustosłowia ( np. nowy, piękny – w skrócie Tytuły na Allegro )
  • znaków specjalnych typu █▬█ █ ▀█▀
  • emocji
  • adnotacji FV23%
  • fraz mających na celu nabicie popularności, a wprowadzających w błąd ( Telefon Nokia jak Samsung )

Naruszenie regulaminu Allegro

Sprzedawców, którzy nie dostosowali się do nowych zasad Allegro czeka „wachlarz możliwości”: upomnienie, ostrzeżenie, zamknięcie aukcji, a nawet blokada konta. Pisze o tym ponownie, bo wielu Sprzedawców podchodzi do tematu „zlewczo” twierdząc, że w branży wszyscy mają po staremu. Podpowiem tylko, że zaczynają się masowe konsekwencje tego podejścia, a w konsekwencji aukcję zaczynają wyglądać po nowemu 🙂

Każda z kar jest w pewien sposób bolesna ( no może oprócz pierwszej ). Ostrzeżenie jest wstępem do kolejnych kar. Zamknięcie aukcji z popularnością przynosi straty w biznesie. Po skasowaniu przez Allegro aukcji jesteś zmuszony do wystawienia przedmiotu ponownie, a to oznacza, że zaczynasz od ZERA – a aukcja ląduje na samym dole wyników wyszukiwania i trochę czasu minie zanim osiągnie odpowiednią pozycję. Nie znam przykładu, w którym po usunięciu aukcji – nawet niesłusznie – serwis przywróciłby ją z zachowaną historią zakupów.

Pamiętaj! usunięcie aukcji Allegro jest nieodwracalne

Nigdy nie zabraknie dowcipnisiów zgłaszających aukcje niezgodne z regulaminem Allegro – Twoja konkurencja już o to zadba. Zasady dla wszystkich są takie same, chodź można nadal dostrzec miniaturki łamiące reguły – co dla mnie też jest irytujące, ale mocno wierzę, że konto ma upomnienie, a trafność Allegro jest obniżona.

Czy Allegro może zamykać aukcje ?

Allegro bardzo dobrze przygotowało swój regulamin na nadchodzące zmiany. Każda z modyfikacja jest opisana w szczegółowym paragrafie, a Sprzedawca wystawiając ofertę za pośrednictwem platformy akceptuje zasady serwisu.

Dla przykładu kilka objaśnień:

  1. Dodawanie gratisu do paczek w sposób losowy
    Zakazane jest dokonywanie zmian przez Sprzedającego treści Oferty, które stanowią zmianę oferowanego Towaru bądź jego właściwości. w ramach Oferty Sprzedający może udzielić rabatu lub zaoferować bezpłatny dodatek do Towaru (gratis), pod warunkiem, że Kupujący otrzymujący rabat lub bezpłatny dodatek nie jest wyłaniany w drodze losowania. Zarówno rabat jak i gratis muszą być określone w sposób jednoznaczny.
  2. Umieszczanie loginów, informacji o firmie, gwarancji, numer telefonu …
    W polu „Opis” Oferty oraz w jej tytule mogą być umieszczane wyłącznie informacje dotyczące oferowanego Towaru. Pozostałe informacje należy umieścić w odpowiednich zakładkach (szczegóły dotyczące dostawy w zakładce „Dostawa i płatność”, warunki gwarancji w zakładce „Gwarancja”, opis procedury reklamacyjnej w zakładce „Reklamacja”, informacje dotyczące odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w zakładce „Zwroty”, dane kontaktowe oraz wszelkie inne informacje dotyczące sprzedającego w zakładce „O sprzedającym”).orazNagłówki muszą dotyczyć oferowanego Towaru. Nie mogą zawierać tekstu, logo Sprzedawcy oraz danych kontaktowych. Zakazane są również treści promocyjne i ogłoszeniowe dotyczące działalności prowadzonej poza Allegro. Dozwolone jest logo marki/producenta
  3. Napisy na miniaturkach ?
    Towar prezentowany powinien być na białym, jednolitym tle (RGB 255.255.255). Wyjątek stanowią książki, filmy, muzyka i oprogramowanie, których okładka może wypełniać całą powierzchnię zdjęcia oraz zdjęcia w kategorii „Moda – Outlet”, a także w Ofertach publikowanych w ramach Strefy Marek Allegro, dla których odrębne umowy z podmiotami współpracującymi z Allegro.pl mogą określać w sposób odmienny warunki prezentacji Towarów. Miniaturka nie może zawierać jakichkolwiek dodatkowych elementów, w szczególności tekstów, elementów graficznych, ramek, logotypów itp., z zastrzeżeniem że logotyp może być umieszczony wyłącznie w przypadku zdjęć w Ofertach publikowanych w ramach Strefy Marek Allegro.

Zdaje sobie sprawę, że nikt nie ma czasu na czytanie regulaminów, ale jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości polecam link https://allegro.pl/regulamin/pl/zalacznik-2 

 [wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Współpraca: Nowe zasady opisu oferty na Allegro

Dotarcie do tego miejsca może oznaczać, że temat nowych zasad jest Ci bliski lub Twoją aukcje spotkała niezapowiedziana niespodzianka – usunięcie.

Uwaga! Weryfikacja ofert już się rozpoczęła, na tą chwilę aukcje nie są zamykane, a jedynie wysyłane upomnienia

W tych wszystkich zmianach i ich tempie można się pogubić,  jeśli uznasz, że jest to dla Ciebie zbyt skomplikowane lub Twój czas jest zbyt cenny, aby się tym zająć i chciałbyś zlecić to na zewnątrz to przygotowaliśmy 2 pakiety, które są odpowiedzią na Twoje potrzeby

  • Audyt oferty pod względem zgodności z regulaminem ( tytuły, miniaturki, opis produktu, zdjęcia )
  • Przygotowanie indywidualnego szkieletu aukcji, który będzie:
  1. Estetyczny
  2. Zgodny z nowymi zasadami i regulaminem seriwsu
  3. Dopasowany do algorytmu trafności, aby zdobyć jak najwyższe pozycję na liście ofert
Koszt Audytu to 199 zł, a przygotowania szkieletu 399 zł. Pakiet łączony 499 zł

Oferta w pierwszej kolejności została wysłana do subskrybentów bloga, a w podziękowaniu za Wasze zaufanie dla pierwszych 20 osób ( Update: pozostało 16 ) , które zechcą mieć aukcje zgodne z regulaminem lub/i szkielet aukcji wzmacniający sprzedaż 100 zł taniej. Czekam na Twoją wiadomość pod adresem poczta@vsprint.pl

Szkolenie Allegro

 

Do pracy, rodacy

W powyższym artykule starałem się opisać zagadnienia dotyczące nowych zasad opisu oferty na Allegro. Sam temat uważam, że nie został wyczerpany do końca – nie zostały opisane wytyczne dotyczące miniaturek, banerów i zdjęć w galerii. Poza tym każdego tygodnia spływają do mnie informację, że aukcja Klienta została zamknięta z dotychczas nieznanego mi powodu ( np. podanie adresu domeny, która przekierowywała po 3 sekundach na konto Allegro ). Z informacji, które można znaleźć na nieoficjalnych forach/grupach wynika, że w opracowaniu jest funkcja start/stop oferta na Allegro. Kompromisowym rozwiązaniem i ukłonem w stronę sprzedawców mogło by być wykorzystanie jej po 30 czerwca – aukcje nie byłyby usuwane, a jedynie wygaszane, a sprzedawca nie otrzymałby upomnienia.

Jeśli wpis był przydatny dodaj komentarz, podziel się wiedzą i  udostępniając go innym.

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top