IV Konferencja Olimp Marketplace - Kup Taniej Bilet !

Porządek na aukcji || Sekcje na Allegro

utworzone przez Konrad
2019-02-13

Sekcje na Allegro są coraz częściej przeglądane przez użytkowników. Kiedyś wyzwaniem było odnalezienie telefonu do sprzedawcy. Wraz z upływem czasu osobne zakładki poprawiają czytelność oferty, a liczba połączeń telefonicznych regularnie rośnie. Jedną z czynności obowiązkowych przed rozpoczęciem sprzedaży na Allegro jest uzupełnienie zakładek związanych z kluczowymi obszarami allegrowego biznesu. W tym artykule podrzucę Wam kilka pomysłów na to, jakie informacje w tych sekcjach warto umieścić. Z jednej strony będą pomocne Klientowi, a z drugiej mogą uchronić przed niesłusznym negatywem. Sprawdź, o czym jeszcze możesz poinformować kupujących przed zakupem, a co może zwiększyć Twoją sprzedaż na Allegro. Jako uzupełnienie zachęcam zapoznać się z wpisem dotyczącym zasad opisu aukcji na Allegro.

Sekcje na Allegro

O Sprzedającym

Ta zakładka służy do przedstawienia siebie, swojej firmy oraz zamieszczenia informacji o możliwości kontaktu ze sprzedającym.

  • Kontakt – Telefon, adres e-mail oraz godziny pracy. Jeśli prowadząc jednoosobową działalność mamy osobny numer firmowy, warto podać wszystkie informacje. Godziny pracy są tutaj bardzo ważne, bo dzięki ich wpisaniu możemy spokojnie wyłączyć telefon np. w weekendy, a klient nie będzie miał wrażenie, że nie ma kontaktu ze sprzedającym.
  • Informacje o sprzedającym – W tej części przedstawmy siebie, naszą firmę i jeśli to możliwe, producenta naszych produktów. Nie jest dobrym rozwiązaniem zostawianie tej zakładki pustej, jednak pamiętajmy, że ogrom informacji może przytłoczyć potencjalnego kupującego.
  • Pozostałe informacje – To miejsce  nadaje się do zamieszczenia wielu potrzebnych przy sprzedaży informacji. Warto wpisać tutaj numer konta do wpłat bezpośrednich, sposób realizacji zamówień, rodzaje oferowanych przesyłek oraz adres do odbioru osobistego, jeśli taki oferujemy. W tej zakładce warto też zamieścić skrócony (i napisany przystępnym, nie prawniczym językiem regulamin sklepu) oraz obowiązkowe informacje RODO. Warto również umieścić numer telefonu i adres emial mimo że są one w polu kontakt. Zakrycie ich gwiazdami dla części użytkowników jest barierą – jeśli nie wierzysz to umieść przed monitorem swoich rodziców i sprawdź która prezentacja telefonu jest dla Nich wygodniejsza.

[quads id=”1″]

Warunki zwrotów:

W tej części należy zamieścić informacje o tym, jakie są warunki odstąpienia od finalizacji transakcji, bez podania przyczyny. W zależności od sprzedawanego asortymentu możemy dodać kilka warunków zwrotu, a później przy wystawiani oferty wybrać te, które dotyczą danego przedmiotu. Każdy sprzedający ma taki sam obowiązek, jednak można wydłużyć czas, w jakim kupujący może zwrócić zakupiony u nas przedmiot. W tej zakładce można również poinformować w jakich sytuacjach odstąpienie nie jest możliwe lub jest ograniczone. Wskazujemy też tutaj adres do zwrotów oraz kto pokrywa koszty przesyłki zwrotnej (sprzedający może ten koszt przejąć, choć zgodnie z umową koszty zwrotu ponosi kupujący). W polu z informacjami dodatkowymi warto umieścić podstawowe informacje o prawie do odstąpienia oraz jak zrobić to w przypadku zakupu na naszym koncie, aby było to najszybsze i najmniej kłopotliwe rozwiązanie dla kupującego. Proponuję również zamieścić gdzieś na serwerze formularz do zwrotu przesyłki i podać tutaj link do tego formularza. Ułatwi to kupującemu odstąpienie, a nam pomoże w późniejszych formalnościach związanych ze zwrotem wpłaty czy zwrotem prowizji od Allegro.

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Warunki reklamacji:

Podobnie jak w przypadku informacji o zwrotach, warunki reklamacji również można dodać w kilku różnych wersjach. Określając czas reklamacji z tytułu rękojmi czy wyłączając ją dla przedsiębiorców należy pamiętać, jakie zasady związane z rękojmią wyznacza nam prawo. Również tutaj należy podać adres do zwrotów. W opisie procedury reklamacyjnej proponuję zamieścić ogólne informacje o reklamacji – kiedy i w jakich sytuacjach można skorzystać z rękojmi. Obowiązkową informacją w opisie procedury reklamacyjnej jest czas rozpatrywania reklamacji. Warto też, podobnie jak w przypadku odstąpienia podać tutaj link do formularza reklamacyjnego, który kupujący może wypełnić, wydrukować i dołączyć do zwracanego produktu.

Zabezpieczenie przed negatywnym komentarzem

Uzupełniając sekcję, warto uzbroić się w argumentu, które podczas niektórych sytuacji mogą być nam pomocne przy usuwaniu komentarza.

  1.  nie wysyłam za granicę ( sekcja dostawa )
  2.  transakcja nie opłacona w ciągu 7 dni zostaje anulowana  ( sekcja o sprzedającym )
  3.  przy zwrotach brak możliwości odbioru przesyłek pobraniowych  ( sekcja zwroty)
  4.  nie wysyłamy pobrań użytkownikom niezarejestrowanym  ( sekcja o sprzedającym )

Uzupełniając poszczególne sekcje na Allegro warto pamiętać o zawarciu takich danych, jakie sami chcielibyśmy poznać przed zakupem. Nie należy jednak przytłaczać kupujących nadmierną ilością informacji, gdyż zapoznanie się z nimi może odstraszyć potencjalnego klienta.

Jakie są Twoje doświadczenia z sekcjami? Powinniśmy coś dopisać do artykułu?

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

2 komentarze

  1. mecenas

    nie wysyłamy pobrań użytkownikom niezarejestrowanym ( sekcja o sprzedającym )

    ten punkt jest nielegalny w swietle polskich przepisów

    Odpowiedz
    • Paweł

      ciekawe, sprawdzimy to. Fajnie że to wychwyciłeś
      Paweł

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount