EmpikPlace – Oficjalny Partner vSprint

EmpikPlace i vSprint łączą siły! Sprawdź, jak oficjalna współpraca z vSprint może pomóc Ci w rozwoju sprzedaży na EmpikPlace i osiągnięciu większych zysków!

Czym jest EmpikPlace?

To platforma marketplace Empiku, która stanowi integralną część sklepu Empik.com. Empik już 7 lat temu otworzył swój e-commerce dla Sprzedawców zewnętrznych, którzy mogą korzystać z siły marki i dotrzeć z ofertą do ponad 9 mln klientów miesięcznie.

Model współpracy wyróżnia się transparentnością i opiera się na atrakcyjnych, stabilnych stawkach prowizyjnych. Dla wygody Sprzedawców EmpikPlace oferuje integracje z wszystkimi czołowymi platformami, a wsparcie techniczne i komercyjne sprawia, że korzystanie z EmpikPlace staje się niezwykle proste i satysfakcjonujące.

Czy warto?

Wyróżnikiem Empiku na tle konkurencyjnych platform jest marketplace jako element unikatowego na rynku, omnikanałowego ekosystemu, na który składa się Empik.com, aplikacja Empik i ponad 350 salonów stacjonarnych w całej Polsce. To także wieloletnia tradycja i doświadczenie – Empik.com był jednym z pierwszych sklepów internetowych w Polsce, a sama marka Empik świętowała niedawno 75-lecie istnienia.

Wszystko to sprawia, że Empik jest zaufanym partnerem biznesowym, a dołączający Sprzedawcy mogą czerpać z rozpoznawalności marki i różnorodnych kanałów dotarcia do klienta.

Empik Premium

Empik Premium to program subskrypcyjny stworzony z myślą o klientach. Użytkownicy usługi mogą korzystać z darmowych dostaw (kurier, punkt odbioru, salon Empik) oraz zniżek na zakupy i czasowych benefitów, dostępu do audiobooków i e-booków w aplikacji Empik Go, a także rabatów na usługi partnerów zewnętrznych.

Sprzedawcy, których oferta objęta jest programem Empik Premium zwiększają atrakcyjność swojej oferty i zyskują dostęp do najbardziej lojalnej grupy klientów Empiku.

 

TOP 5 w Polsce

Empik.com ma ugruntowaną pozycję w czołówce najsilniejszych marek w Polsce, plasując się w TOP 5 platform e-commerce. Aplikacja Empik z oceną 4,9/5 jest jedną z najlepiej ocenianych aplikacji zakupowych w kraju.

 

Podsumowanie

W naszej ocenie, EmpikPlace to niezwykle korzystny marketplace, który zasługuje na szczególną uwagę. Z kilku istotnych powodów uważamy, że jest to doskonałe miejsce do rozwoju biznesu. Przede wszystkim, niskie prowizje i brak dodatkowych kosztów stanowią istotny atut, dzięki czemu sprzedaż na EmpikPlace po prostu się opłaca.

Dodatkowym atutem jest możliwość darmowego promowania produktów na platformach takich jak Facebook i Google. To istotne narzędzie, które umożliwia skuteczne dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów bez dodatkowych kosztów reklamowych. Brak opłat za wyróżnienia to kolejny element, który sprawia, że koszty dla sprzedawców są znacznie niższe niż w przypadku niektórych innych platform.

Szczególnie polecamy EmpikPlace sprzedawcom oferującym produkty z popularnych kategorii dostępnych na Empik.com. Wśród nich wyróżniają się m.in.: zabawki, artykuły do domu i ogrodu, kosmetyki, elektronika czy artykuły dla dzieci i mam.

Dzięki bogatemu asortymentowi, lojalnym klientom i różnorodnym możliwościom wyróżnienia swojej oferty, Sprzedawcy dołączający do EmpikPlace mogą realnie rozwinąć swój biznes z Empikiem. 

 

vSprint oficjalnym partnerem EmpikPlace, benefity:

Jako oficjalni partnerzy EmpikPlace przy współpracy z nami otrzymasz:
· dwa miesiące bez kosztów prowizji za sprzedaż,
· dodatkowe 200zł na Empik Ads dla nowych użytkowników,
· dedykowanego opiekun wdrożeniowy,
· informacje o nowościach,
· gwarancje najwyższej jakości.


Skontaktuj się z nami, aby uzyskać informacje na temat naszej usługi EmpikPlace.

Zobacz powiązane filmy

Pokaż transkrypcję

Cześć, w tym filmiku pokażę trzy sposoby, trzy skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży na platformie Empik Place. Zapraszam do oglądania.

Pierwszym sposobem na zwiększenie sprzedaży są akcje handlowe, czyli akcje promocyjne. Są to przygotowane dla klientów Empik tematyczne działania mające na celu zwiększenie częstotliwości zakupu.

Powiązane są z ważnymi kalendarzowo momentami w roku, np. Mikołajki czy Walentynki. Jest to doskonała okazja na wzmocnienie ilośności produktów wchodzących w skład portfolio sprzedawcy.

I takie akcje są dosyć mocno komunikowane m.in. na stronie głównej, w social mediach. Empik też wysyła do potencjalnych klientów odpowiedni mailing z akcją handlową, akcją promocyjną. Warunkiem dołączenia do akcji handlowej jest obniżenie ceny produktów o minimum 10%. Nie ma tutaj dodatkowej prowizji.

Dodatkowo ta cena musi być mniejszą ceną niż cena z ostatnich 30 dni dla danego produktu.

W jaki sposób dodać produkty do akcji handlowej? Po pierwsze przechodzimy do centrum zarządzania sprzedawcy. Następnie klikamy centralne akcje handlowe.

Klikamy dalej. Uzupełniamy dane naszej firmy. Klikamy dalej.

Wybieramy, w którym miesiącu chcemy dołączyć do akcji handlowej. Na przykład będzie to maj. Klikamy dalej.

I tutaj mamy informacje, jakie akcje handlowe w maju są dostępne. M.in. jest to Dzień Matki. Widzimy, że trwa on od 7 maja do 26 maja.

Termin zgłoszeń do tej akcji handlowej to 29 kwiecień. Klikamy dalej.

I tu mamy instrukcję, jak dodać nasze produkty do akcji handlowej. Po pierwsze musimy pobrać sobie szablon. Ja ten szablon mam już pobrany.

W kolumnie pierwszej uzupełniamy EAN i SKU produktu lub SKU produktu. W drugiej — obecną cenę produktu. W trzeciej — cenę promocyjną.

Gdy taki szablon uzupełnimy, następnie klikamy dalej i możemy wgrać go tutaj na serwer Empiku.

Gdy produkty zostaną zaakceptowane w akcji handlowej, każdy sprzedawca dostanie odpowiedniego maila, które produkty zostały zaakceptowane i które będą w danej kampanii.

Drugim sposobem na zwiększenie sprzedaży są Empik Adsy.

Empik Adsy, czyli promowanie naszych produktów, zwiększanie ich klikalności, a tym samym szansy sprzedaży produktu.

Przeczytaj również:  Jak automatyzacja Online pomaga małym biznesom w sukcesie na Marketplace’ach

Empik Adsy możemy podzielić na dwie kategorie:

  • produkty sponsorowane – kierowanie promocji na konkretny produkt, wyświetlany np. na listingu lub karcie produktu,
  • marka sponsorowana – reklama graficzna, kierująca klienta do konkretnego miejsca, do którego podaliśmy link.

W Empiku mamy system CPC – płacimy tylko, jeśli ktoś kliknie w naszą reklamę.

Tutaj mamy przykład Empik Adsy naszego sprzedawcy, którego prowadzimy w Foursprint. Jak widzimy koszt prawie 19 tysięcy złotych w kwietniu i przychód 65 tysięcy złotych.

Trzeci sposób jest bardzo rzadko używany przez sprzedających. Jest to łączenie produktów w tzw. koncept, czyli wielowariantowość.

Koncept to połączenie produktów po różnych atrybutach, np. rozmiar, kolor, co ułatwia klientom sprawdzenie całej kolorystyki danego modelu w jednym miejscu.

Jak tworzymy taki koncept?

Po pierwsze musimy pobrać szablon, który jest dostępny w Centrum Pomocy Sprzedawcom na Empik Place. Gdy pobierzemy szablon, odpowiednio go uzupełniamy:

  • kategoria,
  • ID produktów,
  • tytuł,
  • atrybut, po którym chcemy połączyć produkty,
  • numer wariantu (1, 2, 3 – oznacza np. kolory).

Jak wygląda to w praktyce?

Pierwszy przykład — bluzka z podziałem na rozmiary. Drugi przykład — ziemia ogrodnicza połączona w warianty: ziemia do paproci, ziemia do kaktusów, ziemia do palm.

Jest to świetne rozwiązanie — jeśli kupujący wejdzie w produkt, ale chce sprawdzić inny wariant, nie musi ponownie wyszukiwać — klika tylko w wariant w tej samej ofercie.

Jest to bardzo rzadko używane, a potrafi bardzo skutecznie zwiększać sprzedaż.

Jeżeli nie znaliście tych sposobów na zwiększenie sprzedaży, to polecam Wam je przetestować. Naprawdę jesteśmy w stanie dzięki nim zwiększyć sprzedaż na tej platformie.

Zapraszam Was również na naszą stronę www.vsprint.pl. Mamy tutaj blog, w którym dzielimy się poradami.

Jeżeli nie czujecie się pewnie na tej platformie i chcielibyście zwiększyć sprzedaż, ale nie wiecie jak — zapraszam Was do kontaktu ze mną. W komentarzu będzie do mnie kontakt.

Dziękuję i pozdrawiam. Do usłyszenia.

Pokaż transkrypcję

Cześć wszystkim, z tej strony Kamil z vSprint. W tym filmiku chciałbym pokazać Wam opcję promowania produktów na Empik Marketplace. W tym przypadku jest to Empik Ads.

Zapraszam do oglądania. Promowanie produktów poprzez Ads na Empik Marketplace dostępne jest już od kilku miesięcy dla garstki sprzedawców. Lecz od 3 października ta funkcja jest dostępna dla wszystkich.

To Wam pokaże również, że na start Empik oferuje voucher o wysokości 200 zł dla każdego sprzedawcy właśnie na wypróbowanie sobie tych Empik Adsów. Aby przejść do panelu Empik Ads w naszym sklepie musimy kliknąć na zakładkę Promuj moje produkty. Gdy już klikniemy na Promuj moje produkty, naszym oczom pokaże się główny panel Empik Ads dla produktów sponsorowanych.

W Empik Ads możemy promować swoje produkty poprzez produkty sponsorowane lub przez markę sponsorowaną. Marką sponsorowaną zajmiemy się w kolejnym filmiku. W tym filmiku omówię Wam produkty sponsorowane, omówię Wam cały panel Empik Ads i stworzymy sobie taką testową kampanię produktów właśnie sponsorowanych.

Dobrze, co to są te produkty sponsorowane? Produkty sponsorowane jest to reklama jednego produktu. Na przykład, jeżeli w wyszukiwarkę wpisałem sobie zestaw logo Lego, to w tym miejscu w wynikach wyszukiwania pokazują się właśnie reklamy sponsorowane. Również reklama takiego jednego produktu znajduje się zazwyczaj na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

W tym momencie jest to ten produkt, mamy podpisane sponsorowane, ale takie produkty mogą również pokazywać się w innych miejscach. Na przykład tutaj mamy kolejne miejsce, gdzie właśnie mamy produkt sponsorowany, czyli konkretnie tą reklamę. Jeżeli przejdziemy sobie do naszego panelu, to w pierwszym miejscu mamy podsumowanie wszystkich naszych kampanii.

Na podstawowych informacjach, takich jak wyświetlenia, kliknięcia, konwersje. W tym miejscu pokaże się, ile rzeczy sprzedaliśmy. Następnie są to przychody oraz koszty.

I to Wam teraz powiem, że na Empik Ads, podobnie jak na Allegro Ads, płacimy za kliknięcie. Czyli jeżeli ustawimy maksymalne CPC na 20 groszy, to za kliknięcie w nasz produkt, w naszą reklamę, zapłacimy 20 groszy. Następnie w panelu mamy kampanię.

W tym miejscu będziemy tworzyć swoje kampanie adsowe. Następnie mamy rozliczenie. W tym miejscu mamy nasz bilans, czyli wszystkie nasze koszty, jakie ponieśliśmy za kliknięcia.

Następnie są to raporty. W tym miejscu będziemy mogli sobie generować raporty, na przykład z ostatnich 7 dni, z wczoraj, z ostatnich 30 dni. Teraz stworzymy sobie naszą kampanię produktów sponsorowanych na Empik Ads.

Aby to zrobić, przechodzimy do zakładki kampania. Następnie nowa kampania. W tym miejscu dodajemy sobie nazwę kampanii, czyli w moim przypadku jest to test, typ kampanii, produkty sponsorowane.

Czas trwania, tutaj nic nie zmieniam, ale możecie sobie dać datę rozpoczęcia albo datę zakończenia. Ja zostawię sobie natychmiast, żeby się rozpoczęła i żeby była bez daty zakończenia. Budżet.

Tutaj mamy dwie możliwości. Możemy mieć budżet dzienny albo całkowity. Ja sobie ustawię budżet całkowity na 50 zł i ustawię dzienne tempo wydawania tego budżetu, czyli 5 zł.

Czyli maksymalnie ta kampania może nam wydać dziennie 5 zł. Jeżeli będzie wydawać 5 zł, to taka kampania będzie trwała 10 dni. Następnie jest to licytowanie.

Przeczytaj również:  Dlaczego warto dołączyć do EmpikPlace? Analiza dynamicznegowzrostu i korzyści dla sprzedawców

Strategia licytacji. Tutaj również mamy dwie możliwości. Albo automatyczne, albo manualne.

Automatyczne jest to nic innego jak to, że Empik będzie automatycznie tworzył naszą kampanię. Będzie automatycznie nią zarządzał. Jedyne co możemy zrobić, to w zaawansowanych ustawić sobie pożądane ACOS.

ACOS jest to nic innego jak koszty przez przychody, czyli taki zwrot z inwestycji. Jest on bazowo 10 punktów procentowych, ale to możemy sobie zmienić. Ja jednak polecam wam drugą opcję, czyli strategia licytacji manualna.

W tym przypadku mamy większą kontrolę nad naszą kampanią. Dzięki czemu możemy zrobić większy zwrot z inwestycji. Możemy wykluczać produkty, zmieniać ich CPC.

I tym samym mogą być mniejsze koszty, większy przychód. I właśnie ten zwrot z inwestycji może być większy. Czyli manualnie możemy ustawić 20 groszy za kliknięcie naszej CPC.

Ja sobie ustawię 50 groszy. Typ stawki. Tutaj sobie zostawię stawkę dla produktów, te 50 groszy.

Również możemy zrobić tą stawkę dla słupków kluczowych. Ale to sobie zrobimy później. Klikamy następny.

I teraz pokazuje nam się kolejna karta. W tym miejscu dodajemy produkty, które mają być w naszej kampanii. Ja dodam sobie pierwsze trzy produkty i stworzę sobie kampanię.

Gdy już stworzymy kampanię, będzie ona widoczna w naszych liście kampanii. I w tym miejscu, tu się ona znajduje, jest nasza nazwa. Tutaj jest status, który pokazuje nam, czy ta kampania jest włączona czy wyłączona.

Oczywiście na zielono jest włączona, na czerwono jest wyłączona. Następnie mamy sposób licytacji manualny. Słowa kluczowe na razie automatyczne.

Nasze przychody, koszty, nasz ACOS i nasza stawka CPC. Ja sobie wejdę w tą naszą kampanię test. I gdy wejdę w naszą kampanię, widzę szczegółowo tę kampanię.

Widzę szczegółowe wyświetlenia, kliknięcia, konwersje, przychody oraz koszty. Jeżeli zejdziemy sobie niżej, to mamy trzy zakładki. Produkty, słowa kluczowe i słowa wykluczające.

I zaczniemy sobie od początku. Tutaj, w tym miejscu na produktach, możemy nasze produkty wyłączać z kampanii, możemy je włączać. Następnie mamy numer pierwszy na karcie produktów, to wam za chwilkę powiem.

Mamy zdjęcie naszego produktu, ceny, ceny w promocji, nazwę, MDM, czyli tutaj po prostu ten numer magazynowy. Naszą stawkę, która jest z tego panelu, również możemy tutaj sobie edytować. Na przykład mogę sobie teraz zrobić 60 groszy i zapisać nasze CPC, nasze wyświetlenia, kliknięcia, konwersje, ACOS oraz ROAS.

ROAS to jest to samo co ACOS, pomnożone przez po prostu 100. I teraz bardzo ważny tutaj jest właśnie ten numer pierwszy na karcie produktów. Co to jest karta produktów? Karta produktów, jeżeli wejdziemy sobie w nasz zestaw LEGO i po prostu karta produktu jest to 1 PRODUKT = 1 EN.

I w tym miejscu widzimy, że ten produkt sprzedaje kilku sprzedawców, ale pierwszy zawsze jest najtańszy. I właśnie to jest ten minus, że nawet jeżeli zrobimy kampanię produktową na dany produkt, to jeżeli on będzie droższy niż pozostałe, to i tak pierwszy będzie ten najtańszy.

Czyli to światełko informuje nas, czy jesteśmy pierwsi na karcie produktów. W tym momencie jesteśmy pierwsi, ale gdyby to światełko było na czerwono, to znaczy, że nie jesteśmy pierwsi. I ja takie produkty radzę po prostu wykluczać, ponieważ niepotrzebnie będzie to przepalać nasz budżet.

Ponieważ jeżeli potencjalny kupujący nawet wejdzie w naszą reklamę, my za to zapłacimy, to i tak zobaczy sprzedawcę z najtańszym naszym produktem.

Następna zakładka, są to słowa kluczowe. W tym momencie ich nie mamy, ponieważ jest to nowa kampania, to też potrzebuje kilku dni, żeby nałapać tych słów kluczowych. Więc pokażę Wam na jakiejś starszej kampanii, na przykład na tej.

W tym miejscu mamy słowa kluczowe. I słowa kluczowe możemy wykluczać, czyli na przykład, jeżeli jakieś słowo Wam nie pasuje, jak na przykład mi w tym momencie świeczki, ponieważ są to tylko po prostu zestawy i nie chcę po prostu, żeby na tą frazę świeczki było to wyświetlane, to po prostu wyłączam i takie słowo kluczowe przychodzi do wykluczających i już ta reklama nie będzie pokazywać się na to słowo kluczowe świeczka.

No i myślę, że to na tyle w tym filmiku odnośnie Empik Ads, produktów sponsorowanych. Kolejny filmik będzie na temat marek sponsorowanych. Zapraszam Was do komentowania, zadawania pytań. Postaram się na każde pytanie odpowiedzieć.

Zapraszam Was również do subskrybowania. I jeszcze Wam po prostu tutaj podpowiem, że ja pośród sprzedawców zajmuję się właśnie takimi Empik Ads. Ustawiam kampanię, optymalizuję je, dodaję produkty, usuwam, wykluczam jakieś produkty, ustawiam stawki.

Aktualnie mamy fajną ofertę, ponieważ płacicie jedynie 3% od przychodu. Czyli jeżeli Twoje kampanie, będziesz miał przychód na wysokości 1000 zł, to po prostu my pobierzemy jedyne 30 zł, czyli 3%.

Dziękuję za obejrzenie i pozdrawiam.

skorzystaj z darmowych wskazówek dla twojej oferty


Sprawdź inne wpisy

Scroll to Top