Jeśli zastanawiacie się co zrobić, żeby zwrot z inwestycji był zgodny lub większy niż zakładany?
Poniżej znajdziecie kilka cennych wskazówek.
Allegro cały czas się zmienia, tak samo konkurencja i otoczenie, w którym sprzedajecie. Lubię śledzić te nowinki i być na bieżąco. Zachęcam Cię do śledzenia zmian zachodzących na Allegro. Nowości, zmiany staramy się jak najszybciej publikować w naszej grupie na Facebooku.
Aktualności Allegro lub właśnie nasza grupa powinna być Waszą stroną startową przy otwieraniu przeglądarki. Np.: kto z Was zapoznał się z informacją, że od 12 lutego minimalne stawki za kliknięcie poszły w góry? Czyli prawdopodobnie zwroty pójdą w dół, będzie po prostu drożej.
Kolejną informacją, która niedawno pojawiła się to informacja o reklamie video ADS Allegro, dla niektórych ten format również jest nowością. Zmian jest naprawdę sporo i mam nadzieję, że za Nimi nadążacie.
Kalkulator rentowności ADSów Allegro
Wracając do zwrotu to chciałbym, żebyście poprawnie potrafili te zwroty obliczyć. Przygotowaliśmy dla Was kalkulator rentowności ADSów Allegro, gdzie na podstawie czterech parametrów jesteście w stanie oszacować, jakie powinniście mieć zwroty. Oczywiście trzeba znać marżę, średnią prowizję na Allegro, budżet, który chcecie przeznaczyć i najważniejsze należy określić ile chcecie zarobić. Zapraszam do korzystania z tego kalkulatora, ponieważ, żeby zarabiać to trzeba określić cele.
Celem w przypadku Allegro ADS jest zwrot z inwestycji a w sklepach internetowych to różnego rodzaju inne współczynniki. Ważne jest, aby sobie obliczyć zwrot z inwestycji wtedy po prostu łatwiej jest kampanie zoptymalizować.
Czynniki wpływające na mniejszy zwrot z inwestycji
Odpowiadając na pytanie: Czemu mam mniejszy zwrot? Mogę wymienić kilka głównych przyczyn:
Pierwsza to oczywiście trendy, które się zmieniają. Kiedyś bardzo dobrym dniem sprzedażowym była niedziela, a dziś jest poniedziałek. Możemy zauważyć, że sezonowość pewnych produktów została przesunięta w czasie. Klienci kupują produkty “na ostatnią chwilę”, pewnie dlatego, że liczą pieniądze, które im zostały. Więc jeśli mieliście np.: dobrą sprzedaż i zwrot grilli w kwietniu lub basenów w lipcu to oczywiście, że nie znaczy, że taki sam zwrot będzie we wrześniu. Jeśli ktoś tak myśli to jest w błędzie. Śledzenie trendów jest bardzo istotne, a także wyłączanie i włączenie kampanii w odpowiednim momencie.
Druga rzecz to oczywiście otoczenie konkurencyjne. Mam takich partnerów, którzy sprzedają w danej kategorii i kiedyś było tam zaledwie trzech sprzedawców a obecnie jest ich jedenastu, więc konkurencja bardzo rośnie. Pojawiają się nowi sprzedawcy, którzy np.: mają program powitalny i są bardziej agresywni w swoich działaniach reklamowych i dla nich zwrot z inwestycji może być mniejszy, ponieważ chcą zrobić jak największe obroty, zbudować sobie popularność czy zyskać trafność na listingu, więc to otoczenie konkurencyjne też wpływa na zwrot z inwestycji. Jeżeli on Wam spadł to przejrzyjcie kategorię, w której jesteście. Być może to już moment, żeby z tej kategorii zrezygnować i poszukać czegoś nowego.
Warto również zwrócić uwagę na Jakość Sprzedaży. Można powiedzieć, że to pewnego rodzaju truizm. Wysoka jakość jest bardzo ważna i wpływa na zwrot z inwestycji.
Kolejnym czwartym elementem, który trzeba mieć na uwadze jest oczywiście SMART!. Sprzedawca, który traci SMARTa może spodziewać się gorszego zwrotu z inwestycji nawet o 70%. Klienci pokochali “darmową” dostawę na Allegro i szukają produktów oznaczonych tym wyróżnikiem.
Nie zapomijcie również o opiniach produktowych. Jeśli pogarszają się to zwrot z inwestycji również jest słabszy. Tak bardzo “lubiana” przez Nas produktyzacja na Allegro również może odbierać Nam klientów.
Jak zwiększyć zwrot z inwestycji?
Wiemy już, jakie są przyczyny mniejszego zwrotu, więc teraz odpowiem na pytanie:
Co zrobić, żeby zwrot z inwestycji był zgodny z określonym celem?
Przekaże Ci kilka podpowiedzi od teamu vSprint- wymieniliśmy się swoimi doświadczeniami i chętnie podzielimy się z Wami Naszymi spostrzeżeniami.
Optymalizacja kampanii
Przede wszystkim dobrze jest wykluczyć produkty z niskim zwrotem, czyli te, które tylko pogarszają ten zwrot. Proponuję posortować oferty po koszcie. Sprawdzić, które aukcje najwięcej wydają i zwrócić uwagę na to czy trzymają się zwrotu czy nie. Warto wykluczyć również miejsce emisji, które Nam się nie sprawdzają, np.: sieci partnerskie, które być może jeszcze nie działają efektywnie. Jest to taka mała podpowiedź, żeby wykluczyć te miejsca, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.
Często powtarzam, że polecam zrobić szczegółową strukturę. Przykładowo jeśli zrobicie jedną kampanię a tam tylko jedną grupę reklam i będą w niej wszystkie miejsca emisji to nie macie możliwości optymalizowania tej kampanii. Warto rozbić kampanie na kilka grup reklam a kilka grup reklam może się różnić miejscem emisji.
Oczywiście kolejny pomysł to zmniejszenie stawki CPC. Być może niektóre miejsca emisji mają zbyt wysoką stawkę CPC. Zazwyczaj jest tak, że wyniki wyszukiwania mają zbyt małą stawkę a strona oferty ma zbyt dużą i trzeba to po prostu jak najszybciej zmienić.
Atrakcyjność ofert
Kolejną podpowiedzią jest to, aby kłaść nacisk na to, aby oferty były atrakcyjne. Samo ustawienie ADSów nie sprzeda produktu. Klient dopiero po kliknięciu w ofertę decyduje czy zakupić dany produkt czy nie, więc zwróćcie uwagę na to, czy Wasze aukcje są czytelne, przejrzyste i spójne, czy zawierają wszystkie informacji niezbędne dla Klienta? Być może po analizie atrakcyjności ofert okaże się, że część produktów w ogóle nie powinna znaleźć się w ADSach. Jest to bardzo istotne, podobnie jak zwracanie uwagi na różnice stawek CPC produktów znajdujących się w danej grupie reklam. Np.: jeden produkt może kosztować 25 groszy i wykorzystywać złotówkę, bo ma złotówkę zadeklarowaną, więc też powinniście to trochę porozrzucać, bardziej zawęzić, bardziej pogrupować. Chociażby dlatego, że jak widzieliście jedną z aktualności jest to, że rosną stawki minimalne dla wielu kategoriiI, kluczowe jest to, że stawki się zwiększają a nie zmniejszają. Także jeśli dobrze to pogrupujecie to efektywniej będziecie pozyskiwać swoich klientów.
Natomiast jeżeli korzystanie z ADS Express lub bestsellerów to podpowiem Wam, że w przypadku bestsellerów po jakimś czasie, mniej więcej 2-3 tygodniach warto sprawdzić, które produkty mają najlepsze zwroty a które najgorsze. Jeżeli tych słabych produktów jest więcej to należy na zakładkę zrobić kampanię z tymi bestsellerami, które rzeczywiście są topowe. Warto kampanie ustawić ręcznie a automaty wyłączyć.
Dla tych, którzy dopiero zaczynają swoje pierwsze kampanie i powiedzmy, że ich oferta jest dobra, czyli część sukcesu już jest osiągnięta to pamiętajcie, że na początku te zwroty nie będą duże, ale im większa będzie popularność, tym większe zaufanie wzbudzicie w klientach. Klienci kupują te produkty, które są już rozpędzone, ponieważ sprzedaż robi sprzedaż. Przykładowo jeśli przejmujemy nowe konto i partner jako cel zakłada, że chce mieć zwrot z inwestycji 20, to od razu informujemy go, że cel zostanie osiągnięty w ciągu 4 miesięcy, ponieważ na początku współpracy zwrot to będzie 8, w drugim miesiącu 12, potem 15 a w czwartym 20, więc do takiego wyniku też trzeba po prostu dojść. Z jednej strony optymalizujemy te słabe kampanie, a z drugiej wyciągamy te dobre. Jeżeli widzimy interesujące oferty, które mają ponadprzeciętny zwrot z inwestycji to przerzucamy je do innej kampanii, żeby nikt inny nie czerpał korzyści z tego budżetu. A także zachęcamy do uczestniczenia w różnego rodzaju akcjach np.: Allegro Days, Black Weeks. W przypadku takich sezonowych akcji warto zrobić osobne kampanie dla takich najlepszych produktów.
Budżet kampanii
Przy poprawianiu zwrotu z inwestycji zwróć uwagę na budżet, który może być pewnego rodzaju ograniczeniem. Mieliśmy taki przypadek, że partner trzymał się uparcie 3 tysięcy złotych budżetu i przy takim budżecie nawet nie otarliśmy się o zakładany zwrot z inwestycji, ale po potrojeniu tej kwoty pożądany efekt został osiągnięty, musieliśmy trochę zamieszać na rynku, poszukać nowych klientów i zwrot z inwestycji był nawet bardziej satysfakcjonujący niż zakładany.
Szkolenie i wiedza
Na sam koniec zachęcam do wykupienia Szkolenia Allegro wersja 2.0, które zawiera ponad 15 godzin wiedzy dla Was, korzystajcie, jeśli tylko macie ochotę, jeśli chcecie jeszcze lepiej zoptymalizować swoje kampanie, tworzyć jeszcze lepsze oferty. Szkolenie zostało podzielone na przyjemne sekcje, znajdziecie tam zarówno kurs ADS Allegro, jak i obsługę posprzedażową, case i szybkie porady.
Zapraszam: https://szkolenieallegro.pl/wydanie-drugie/
Zobacz powiązane filmy
Pokaż transkrypcję
Nie wiem, czy i wy to zauważyliście, ale w naszej społeczności sprzedawców allegrowych jest pewna, stale powtarzająca się pula pytań, odnośnie głównie adsów, ale też sprzedaży ogólnej na Allegro, odnośnie Baselinkera. Ciężko się temu dziwić tak naprawdę, jeśli pomyślimy, że ciągle dochodzą nowi sprzedawcy do naszej grupy, codziennie trafiają nowi członkowie, a zmiany zachodzą na portalu tak szybko, że bardzo ciężko za nimi nadążyć. Z tego powodu w zespole vSprintu przygotowaliśmy zestaw takich pytań, z którymi chciałbym dzisiaj się rozprawić.
Jaki jest dobry zwrot z inwestycji w Allegro Adsa? Nie istnieje żadna konkretna magiczna liczba, która miałaby symbolizować tutaj dobry zwrot z inwestycji. Dobry zwrot z inwestycji jest wtedy, kiedy zarabiasz i zależne jest ono od Twojej marży na produkcie. I tutaj w tym momencie wjeżdża cały na biało nasz kalkulator zwrotu z inwestycji, który jest dostępny za darmo na naszej stronie.
Prezentuję go Wam tutaj na ekranie, w jaki sposób on działa. Podajemy po prostu naszą marżę, jaką mamy na produkcie, średnią prowizję Allegro, którą bierzemy sobie z panelu Allegro dotyczącego naszych kosztów. Budżet reklamowy, jaki mamy na reklamę, no i ile ostatecznie po odjęciu budżetu reklamowego i prowizji chcemy finalnie na tych Adsach zarobić.
Ja tu dla uproszczenia wpisałem sobie takie liczby i po obliczeniu wyskakuje nam obrót, jaki musisz uzyskać z 1375 zł i docelowy zwrot z inwestycji to jest 1375. A to oznacza, że po odjęciu z 1375 zł wszelkich kosztów Allegro, czyli budżetu reklamowego oraz prowizji, będziemy mieli na czysto te 100 zł obrotu. Bardzo zachęcam do skorzystania z tego kalkulatora i wyliczenia swojego optymalnego zwrotu z inwestycji.
Jest to bardzo ważne przy planowaniu swoich działań w kampaniach Allegro Ads, a wiemy z zaświadczenia, że często sprzedawcy już z długim stażem i nawet prowadzący swoje kampanie nie do końca wiedzą jak się zabrać na liczenie tego zwrotu. Czy warto inwestować w kampanię Allegro Ads Express? Oczywiście nie warto. Mówię to w oparciu o doświadczenie naszego kilkudziesięcioosobowego zespołu i doświadczenie kilkuset partnerów.
Są lepsze miejsca na promowanie swoich ofert. Kampania Allegro Ads Express według naszych danych nie są po prostu miejscem do optymalnego wydania kasy na Allegro. Jak najlepiej ustawić kampanię Ads? I kolejne pytanie.
Jak najlepiej ustawić kampanię Ads? Zakładam, że w tym pytaniu nie chodzi o optymalizację kampanii, tylko o początkowe ustawienie reklam. I tutaj moim zdaniem na start sprawdzi się taka taktyka. My sami stosujemy ją na początku współpracy, że stosujemy kampanię automatyczny, takie jak bestseller Allegro oraz suplement, czyli kampanię na wszystkie produkty.
Podzielone ewentualnie na kategorie, ponieważ minimalne stawki CPC są różne w zależności od kategorii. Więc ustawiamy sobie na dwa tygodnie kampanię suplement na wszystkie produkty z minimalnymi stawkami CPC oraz kampanię bestseller około 10% niższą stawką CPC niż sugerowana przez Allegro na początek. I dajmy sobie dwa tygodnie.
Poczekajmy, niech te kampanie nauczą się, wybiorą odpowiednie produkty. No i po tych dwóch tygodniach już możemy dokonywać pierwszej optymalizacji, czyli jeśli dana kampania nie przynosi oczekiwanego zwrotu z inwestycji, to ją wyłączamy. Jeśli przynosi, to oczywiście optymalizujemy ją dalej.
I od razu pokażę Wam jak na jednym z moich kont tutaj zadziałała ta technika. Wystartowaliśmy z automatycznymi kampaniami na kategorie pozostałe. Wydałem tu półtora tysiąca złotych na tę kampanię, zwrot z inwestycji był na poziomie trzynastu złotówek.
Więc w międzyczasie, już nieco wcześniej, odpaliłem kampanię ręcznie, gdzie sam wybrałem oferty na podstawie statystyk. I już widzimy, że ta kampania zwrotem przegania kampanii automatyczną i też ma znacznie mniejsze średnie CPC. Czy kampanie Google i Facebook się opłacają? Jeśli chodzi o kampanię Facebook, zazwyczaj nie stosujemy tych dostępnych panelu Allegro Ads, a to ze względu na właśnie ich niską skuteczność.
Jeśli chodzi o kampanię Google, tak, jeśli wie się jak je zrobić, na jakiej grupie produktów, jeśli się odpowiednio je optymalizuje i da się im wystarczająco dużo czasu na naukę, to tak. Kampanie Google też się opłacają. Oczywiście zależy to też od Waszych produktów, od tego gdzie są poszukiwane i jak sprzedają się w kampaniach Allegro.
No ale jeśli macie dobry produkt, macie dobrą cenę, w kampaniach Allegro uzyskujecie taki zwrot jaki chcecie, no to kolejnym krokiem na jakby zwiększanie sprzedaży jest dołączenie w kampaniach miejsc emisji Google Ads. Pamiętajcie, że nie można sobie zostawić kampanii na tydzień bez sprawdzania, ponieważ później wyniki mogą nas negatywnie wyskoczyć. Na to pytanie odpowiemy Wam po krótkiej przerwie.
Zostańcie z nami. 29 września odbędzie się trzecia edycja Olin Marketplace. Miejsca są ograniczone, więc nie czekaj i zapisz się już dziś.
Więcej informacji znajdziesz wchodząc w link z opisu. Dlaczego mimo wysokiej stawki CPC reklamy się nie klikają? No tutaj na pewno warto zacząć od sprawdzenia CTR-u, czy mamy dużo wyświetleń danej aukcji, które nie przekładają się na kliknięcia, co nam powie niski poziom CTR-u, czy też może po prostu faktycznie się nie wyświetlają i tutaj też przyczyn może być kilka. No ale wróćmy do tej pierwszej, pierwszego scenariusza, gdzie chodzi o niski CTR.
Niski CTR mówi nam o tym, że ta reklama istotnie pokazuje się potencjalnym klientom na listingu, no ale coś z elementów, które na tym listingu widzą, nie przekonuje ich do wejścia w ofertę. To może być tytuł, miniatura, czas dostawy. To nad czym w pierwszej kolejności możemy popracować to jest i tytuł, i miniatura.
I tutaj polecam zrobienie sobie takich prostych testów AB, polegających na wystawieniu tej samej oferty w kilku wariantach, jeśli chodzi o różne tytuły, o różne ikony, dodaniu ich do adsów i sprawdzeniu jak to wpłynie na CTR, na wyświetlenie i na kliknięcia w ofertę. Więc jeśli ten scenariusz mamy zrealizowany, a oferta dalej się nie klika i CTR nam rośnie, kolejną rzeczą jest obserwacja przy jakiej stawce, złotówka czy dwa złote, te kliki się pojawiają. Trzeba w ciągu dnia zmieniać tę stawkę i obserwować, ponieważ możemy w panelu Allegro Ads na żywo śledzić budżet, który wydajemy na daną kampanię, nie widzimy zwrotu, nie widzimy sprzedaży, ale w budżecie możemy obserwować, czy dana stawka już sprawia, że te kliknięcia się pojawiają.
Kolejna sytuacja może być też taka, że reklamujemy dość wąską grupę produktów albo rzadko poszukiwaną na portalu. No i też wtedy stawka CPC, jakby wysoka nie była, może po prostu wyczerpywać pulę potencjalnych zapytań. Na taką sytuację rozwiązanie jest jedno, trzeba po prostu znaleźć nowe miejsca emisji, jeśli jeszcze nie wyświetlamy na przykład na stronie oferty, dołożyć ją, być może poszukać w Google u klientów, być może reklama graficzna na stronie głównej, po prostu próbować znaleźć więcej miejsc dotarcia do klienta, ponieważ może być tak, że na przykład w samych wynikach wyszukiwania nie mamy odpowiednio dużo zainteresowania klientów.
Mimo, że kampania ma dużo wejść, produkt się nie sprzedaje. Dlaczego? I to jest temat, który już poruszyłem przy poprzednim pytaniu. I chodzi o to, że w tym przypadku akurat ikona, cena, tytuł zachęca kupującego do wejścia w naszą aukcję, ale to, co tam spotyka, to, co tam widzi, nie przekonuje go do skinalizowania zakupu.
Powodów może być tak wiele, od kiepskiego szablonu opisu, poprzez niewłaściwe parametry, podpięto konkurencje, po błędy stylistyczne w opisie. Jest tego na tyle dużo, że ciężko mi będzie tutaj rozbić na czynniki pierwsze każdy z tych aspektów. No i dlatego, żeby nie rozbijać losowej aukcji na atomy, pomyślałem, że po prostu zostawimy tutaj w opisie filmiku adres, na który możecie wysyłać swój numer aukcji.
Dostajecie od nas wtedy darmowy, niezobowiązujący audyt. Wypunktujemy Wam po prostu, co można poprawić w takiej aukcji. Zostało nam jeszcze parę pytań, tylko że nie chcę robić za długiego materiału, więc tutaj stawiam kropkę.
Rzucę Wam za to na ekran teraz pytania, na które odpowiem w najbliższym filmiku i jeszcze raz zachęcam Was do tego, żebyście sami zadawali takie pytania w komentarzu. Być może już w najbliższym czasie uda mi się nа nie odpowiedzi.
Tymczasem życzę Wam udanych zwrotów i wszystkiego dobrego. Trzymajcie się!
Pokaż transkrypcję
Cześć Allegrowiczu, moim zdaniem marża jest najlepszą opcją do obliczania, ale pokażę Ci w tym filmie jak obliczyć narzut, jak obliczyć marżę oraz w jaki sposób obliczyć ROAS i jak z tego ROAS wyciągnąć właśnie koszty ostateczne, które będziesz musiał zapłacić do Allegro przy sprzedaży jednego produktu. No i tutaj jeszcze przypomniałem sobie właśnie o takim problemie jaki jest różne interpretowanie marży, mianowicie zobaczysz w trakcie filmu dlaczego marża nie może mieć 300%. Także dzięki serdecznie i zapraszam Cię do obejrzenia części merytorycznej.
Zacznijmy od narzutu. Narzut jest to inaczej cena sprzedaży odnośnie ceny zakupu przez cenę zakupu razy 100%. I teraz jeżeli chodzi o narzut, jest to raczej mniej wygodne do wykorzystywania ze względu na chociażby to, że Allegro podaje koszty w procentach od wartości sprzedaży, a nie od wartości zakupu.
Dlatego tutaj w tym przypadku będzie to po prostu zdecydowanie wygodniejsze, żeby jednak używać marży. Ale wytłumaczę najpierw na czym polega narzut. Narzut to tak jak wspomniałem to jest cena sprzedaży odnośnie ceny zakupu podzielone w całości przez cenę zakupu razy 100%.
Czyli zakładając, że mieliśmy cenę zakupu 20 zł, cenę sprzedaży 100 zł, to narzut mamy 400%. I teraz jak to policzyć? Najprościej po prostu na formułach. Czyli ta wartość minus ta wartość i to dajemy w nawias po to, żeby było pierwszeństwo obliczeń.
Następnie dzielimy to przez wartość ceny zakupu. No i następnie mnożymy razy 100% i tak uzyskujemy wynik 400. Teraz adekwatnie w produkcie numer 2 mamy wartość 150 zł, odjąć 67 zł.
To w całości dzielimy przez 67 zł i mnożymy razy 100%. Narzut nam wychodzi 120, czyli 3,88,124%. No i ostatni przykład.
Cena sprzedaży 99,90, odjąć cena zakupu 30 zł, podzielić przez cenę zakupu 30 zł, mnożymy razy 100%. Uzyskujemy wartość 233%. A teraz pokażę dlaczego warto liczyć z marży i dlaczego w ogóle operować lepiej marżą.
Mianowicie marża działa zawsze maksymalnie do 100%. Tu zauważcie, że narzut może być powyżej 100%. Marża nigdy nie może być większa niż 100%.
Jeżeli towar dostaniemy za darmo i go sprzedamy, no to wtedy mamy marżę 100%. I to jest jakby sytuacja, w której możemy uzyskać najwyższą marżę. Więc jeżeli chodzi o samą marżę, to to jest cena sprzedaży, odjąć cena zakupu przez cenę sprzedaży.
Czyli spójrzcie sobie, że tutaj była cena sprzedaży, odjąć cena zakupu, ale przez cenę zakupu. Tutaj różnica jest tylko taka, że dajemy cenę sprzedaży, reszta zmiennych się tutaj nie zmienia w tym przypadku. Więc jeżeli chodzi o marżę, no to odejmujemy 100 zł, odjąć 20 zł, czyli cenę sprzedaży, odjąć cenę zakupu.
Następnie dzielimy to przez cenę sprzedaży i mnożymy razy 100%, uzyskujemy tą wartość 80%. I tu można sobie bardzo szybko policzyć na takiej okrągłej sumie jak 100 zł. Że 100 odjąć 20 w takim dużym uproszczeniu, czyli 100% odjąć 20% ceny zakupu, to jest 80%.
Tutaj jest trochę trudniej, dlatego już w tym przypadku wzór musi działać, więc robimy to w ten sposób, że... 120 zł odjąć 67 zł, dzielimy przez 120 zł, mnożymy razy 100%, mamy niecałe 45% marży. No i ostatni przykład, 69,90 zł, odjąć 30 zł, dzielimy przez 69,90 zł, mnożymy razy 100%, mamy 57%. I to są wartości od kwoty końcowej, które nam zostają na opłacenie chociażby takich kwestii jak Allegro, takich jak ZUS, Urząd Skarbowy.
Te wszystkie elementy właśnie wrzucamy w naszą marżę. No i teraz dla przykładu, z racji, że jesteśmy w tematyce Allegro. Mamy koszty Allegro, te takie sumaryczne, akurat w tych przypadkach powiedzmy to jest 35, 20 i 25%.
Tutaj są prowizje podstawowe, ofert wyróżnionych, adsy, dopłaty do przesyłek, wszelkie abonamenty itd., itd. To wszystko znajduje się w tych kosztach Allegro. To teraz najprostszą opcją, żeby sobie policzyć ile nam zostaje, no to od marży, którą wypracowaliśmy na produkcie, odejmujemy koszt Allegro i mamy wartość taką, jaka nam zostaje już do opłacenia właśnie ZUS-u, Urzędu Skarbowego, pracowników, jakichś innych dodatkowych kosztów poza Allegrowych.
No i tutaj adekwatnie, 44 odjąć 20, 24, 57 odjąć 25, równa się 32. Więc marża jest zdecydowanie lepsza do obliczenia, z racji, że po prostu mamy już od razu wszystkie wyniki związane z kosztami Allegro, ale też i kosztami adsów, o czym opowiem w kolejnym punkcie. No i ostatnim elementem są właśnie koszty procentowe ads.
No i na samym końcu mamy koszty procentowe ads, czyli ile odjąć procent od marży, żeby policzyć sobie ile zapłacimy za adsy. No i czyli od tej kwoty marżowości odejmujemy właśnie kwoty ads, jeżeli koszty Allegro bez adsów wynoszą tyle, no to od tych kwot odejmujemy te procenty. No ale jak to obliczyć? To jest jeszcze prostsze.
Mianowicie mamy ROAS dla produktu pierwszego 10, dla drugiego 7, dla trzeciego 20. Dzielimy sobie 100% przez wartość naszego ROASu, czyli w tym przypadku 100% przez 10 daje nam 10%. 100% przez 7 zł, czyli ROAS mamy 7 zł, czyli każda złotówka generuje 7 zł, mamy 14,29 zł.
Tutaj mamy 100% podzielić przez 20 zł, oznacza to, że musimy doliczyć dodatkowe 5% kosztów. Jeżeli teraz byśmy mieli np. kwotę produktu, które są zawarte w poprzedniej tabeli, czyli mamy tutaj właśnie produkt za 100 zł, za 120 zł i 69,90 zł.
Jeżeli sobie przemnożymy to przez to, oznacza ile złotych będziemy musieli dopłacić do np. pojedynczej sztuki, żeby wypromować, sprzedać dany produkt. Czyli tutaj mamy np. 10 zł, tu mamy 17 zł, 14 gr, tutaj mamy 3,50 zł, bo 69,90 razy 5% to jest 3,50 zł.
I to tyle, jeżeli chodzi o część merytoryczną. W następnym filmie postaram Ci się pokazać, w jaki sposób obliczyć rentowność dla Twojego produktu, dla biznesu, w którym sprzedajesz.
A jeżeli Ci się ten materiał spodobał, to zostaw lajka, zostaw suba i widzimy się w kolejnych materiałach. Do zobaczenia.











