Bardzo ważnym aspektem w sprzedaży jest szukanie rozwiązań, które pozwolą nam na zyskanie przewagi nad naszą konkurencją. Nie inaczej jest w przypadku handlu na Allegro. Z tego powodu, dziś opowiedziem trochę o mniej popularnych miejscach emisji, które mogą przynosić dobre zwroty z inwestycji i stanowić dopełnienie dla dobrze prowadzonych kampanii w Allegro ADS.
1. Lewa kolumna
Lewa kolumna to naprawdę rzadko wykorzystywane miejsce w Allegro ADS przez wielu sprzedawców. Chociaż taka reklama generuje mniejszy ruch niż chociażby wyniki wyszukiwania, to jednak uczciwie należy przyznać, że stawki CPC są tutaj dużo niższe.

Daje to możliwość uzyskania preferowanego zwrotu z inwestycji mniejszym nakładem finansowym. Takie rozwiązanie może okazać się idealne dla sprzedawców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą na allegro i nie dysponują wysokimi budżetami na reklamę, a co za tym idzie, nie są w stanie walczyć z największymi w swojej kategorii o wysoką pozycję na listingu ofertowym.
Poniżej przykład takiej kampanii w lewej kolumnie, która przynosi ROI na oczekiwanym poziomie, stworzonej przez Sławka (statystyki z ostatnich 30 dni):

Jak widać zwrot z inwestycji jest wyższy, niż w przypadku innych miejsc emisji w ramach tej jednej, konkretnej grupy reklam.
2. Reklama Video
Reklama video to dosyć świeże narzędzie, w ramach którego możemy swoje produkty reklamować za pomocą krótkiego filmu. Możemy ją wyświetlać w ramach dwóch miejsc emisji: wyników wyszukiwania oraz lewej kolumny.

Jednak należy pamiętać, iż decydując się na stworzenie takiej reklamy, musimy wziąć pod uwagę zasady, które narzuca nam allegro. Możemy je podzielić na kilka punktów. Poniżej przedstawiam te najważniejsze.
Specyfikacja i zawartość filmu
Zadbaj o to, aby treść filmu była ściśle związana z reklamowanym produktem lub ofertą.
Film może trwać od 6 do 15 sekund. Postaraj się umieścić najważniejszy przekaz w pierwszych kilku sekundach filmu.
Film odtworzymy odbiorcom automatycznie, bez dźwięku. Odbiorcy będą mogli włączyć dźwięk. Zadbaj o to, aby film był interesujący i łatwy do zrozumienia nawet bez dźwięku.
Oferty
Wybierz od 1 do 15 ofert, które będą wyświetlane bezpośrednio na reklamie.
Warto dodać więcej niż 1 ofertę, ponieważ będą mogły się one skuteczniej dopasować do tego, czego szuka klient.
Oferty powinny być ze zbliżonych kategorii lub być ze sobą w jakiś sposób połączone (np. rower i kask).
Unikaj dodawania miksu produktów do jednej reklamy. Lepiej stworzyć kilka osobnych reklam dla każdej z grup produktowych.
Oferty dodane do reklamy powinny być zgodne z reklamowaną marką oraz z treścią komunikatu.
Oczywiście, przy kreowaniu reklamy wideo, możemy wybrać preferowany przez nas zasięg. Do wyboru są dwie opcje: precyzyjny oraz rozszerzony. Allegro w ramach podpowiedzi przy tworzeniu takiej reklamówki komunikuje nam czym się różnią te dwa warianty.
Zasięg precyzyjny – twoja reklama wyświetli się tylko w najbardziej dopasowanych kategoriach. Pozwoli to trafić do klientów, którzy są zainteresowani dokładnie tymi produktami.
Zasięg rozszerzony – twoja reklama wyświetli się również w bardziej ogólnych kategoriach.
Należy pamiętać także, aby odpowiednio dobrać frazy kluczowe oraz wykluczające, tak aby nasza reklama wyświetlała się zgodnie z tym, co reklamujemy. Przecież nie chcemy wyświetlać się kupującym, którzy szukają zupełnie innego produktu, niż ten, który pokazujemy w naszym klipie.
Poniżej przykład dobrze działającej reklamy wideo, stworzonej przez Janka, dla skalowania sprzedaży na małej grupie produktów, na której najbardziej zależy naszemu Partnerowi (statystyki z ostatnich 30 dni):

3. Podpowiedzi wyszukiwania
Podpowiedzi wyszukiwania to kolejna dosyć świeża forma reklamy. Jest ona dostępna w ramach reklamy graficznej jako miejsce emisji do wybrania dla reklamy szablonowej. Reklama pojawi się w podpowiedziach wyszukiwania w wyszukiwarce Allegro, na podstawie dopasowania do zapytania.

Warto także wspomnieć, iż do stworzenia reklamy szablonowej w podpowiedziach wyszukiwania trzeba mieć specjalne uprawnienia, które dla przykładu posiadają agencję współpracujące z allegro.
Dodatkowo należy wspomnieć, że jak podaje Allegro, reklama szablonowa w podpowiedziach wyszukiwania różni się od reklam wyświetlanych w innych miejscach, przez co może wymagać odrębnej strategii komunikacyjnej. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę czy nasza reklama w podpowiedziach wyszukiwania nie generuje zbyt dużych kosztów, ponieważ jest wyświetlana w miejscu często używanym przez potencjalnych kupujących.
Poniżej przykład wyników takiej reklamy, stworzonej przez Daniela. Tutaj dla odmiany wyniki z ostatnich 7 miesięcy:

Podsumowanie
Mniej popularne miejsca emisji w allegro ADS mogą stanowić świetne dopełnienie dla dobrze działających reklam w tych najpopularniejszych lub być alternatywą dla mniejszych sprzedawców, którzy są na początku swojej drogi i nie chcą inwestować dużych pieniędzy w kampanie reklamowe. Na końcu jednak najważniejsze pozostaje, aby ułożyć swoja strategię reklamową tak, żeby była najbardziej dostosowana do naszych oczekiwań.
Zobacz powiązane filmy
Pokaż transkrypcję
Dzień dobry. Tworzenie pierwszych kampanii Ads Allegro przez początkujących użytkowników zwykle wygląda w następujący sposób. Wybranie wszystkich produktów, które są w ofercie, wybranie wszystkich miejsc emisji, które są możliwe w ofertach sponsorowanych, zaznaczenie sugerowanej stawki, sugerowanego budżetu, zaakceptuj.
I zwykle ma to tragiczne konsekwencje. Przepalenie budżetu, brak odpowiedniego zwrotu z inwestycji i tak naprawdę zniechęcenie się do całego ekosystemu reklamowego Allegro. Powinno to wyglądać inaczej.
Teraz prawdopodobnie widzicie fajnego screena, jeżeli jesteście słuchaczami podcastu, to znajdziecie go w komentarzu do tego odcinka. I właśnie tak rozbudowany jest ekosystem reklamowy Allegro. Po prawej stronie co prawda macie rzeczy dla bardziej zaawansowanych sprzedawców, które należy konsultować z biurem reklamy DisplayCore.
To jest ten element obrazka. O nim nie będziemy rozmawiać. Ja tylko wspomnę, że jeżeli to co jest w obszarze samego Allegro Ads do konfiguracji w Allegro Adsach jest dla Was niewystarczające, możecie napisać do biura reklamy, tam macie możliwość wykupienia stałki na stronę gówną, tam macie możliwość wysłania pusza na telefon, maila do sprecyzowanej grupy odbiorców, więc jest naprawdę wiele innych możliwości, z których możecie skorzystać.
Wracając jednak do całej struktury panelu Allegro Adsów. Mamy tak naprawdę takie trzy główne linie, trzy główne możliwości. Pierwszy to są oferty sponsorowane, drugi reklama graficzna, no i trzeci reklama wideo.
Jeżeli stawiasz pierwsze kroki w kampaniach Allegro Ads to sugerowałbym zacząć od ofert sponsorowanych, a szczególnie od miejsca emisji, który nazywa się wyniki wyszukiwania. Dlaczego? Z danych Allegro wynika, że 20% użytkowników, konsumentów, potencjalnie Twoich klientów robi zakupy z dwóch pierwszych miejsc, bo bardzo ufa temu, co jest wyświetlane na samej górze. Podobnie jest również w Google.
Więc jeżeli z tych miejsc są najczęściej robione zakupy, warto tam być. Minusem tego miejsca wyników wyszukiwania jest to, że jest tam ogromna konkurencja. W kroku drugim, jeżeli już macie oferty sponsorowane i chcecie tylko korzystać z tego obszaru Allegro, to sugerowałbym zaznaczyć lewą kolumnę.
Pamiętajcie, że na telefonie jej nie widać, więc zasięgi będą dużo mniejsze, ale z mojego doświadczenia wynika, że jak już coś się sprzeda, to miejsce emisji ma naprawdę duże zwroty. Trzecim takim miejscem, które zaznaczyłbym w kolejnym etapie jest strona produktu. Tutaj podbieramy klientów konkurencji.
Jeżeli oczywiście w każdym wymiarze Wasza oferta nie jest dobra, nie zaczynajcie uruchamiać kampanii Ads Allegro, bo to jest podstawowy warunek, żeby te działania były opłacalne. No i na samym końcu zaznaczamy pozostałe miejsce emisji. Tutaj też warto przypomnieć o takich dwóch zasadach tworzenia kampanii.
Po pierwsze, jedna kampania to jedna kategoria, a druga zasada, jedna grupa reklam to jedno miejsce emisji. I jeżeli tak będziecie tworzyli swoje kampanie, to skuteczność będzie dużo wyższa niż w momencie jak wrzucicie to do jednego wora. I w pozostałych miejscach emisji jest możliwość, że oferta znajdzie się na stronie głównej, na stronie działu.
Czasami może być w artykułach Allegro lub innej przestrzeni, którą Allegro udostępnia i jest to dla mnie zapychacz. Pewnie też widzicie możliwość reklamowania się na Google Ads, w Google Ads. Jest to kampania PLA, czyli ta zakupowa.
Jeżeli nie macie własnego sklepu internetowego, w kolejnej turze zachęcałbym, żebyście z tego korzystali. Plusem jest to, że większości stawki w Google są mniejsze niż w ekosystemie Allegro. Dlaczego tak jest? No w Google nie ma czegoś takiego jak minimalny koszt kliknięcia.
Na Allegro jest, przynajmniej raz w roku na przestrzeni ostatnich lat szedł on do góry, więc cały czas rośnie. W Google tak naprawdę koszt kliknięcia definiuje jakość oferty i konkurencyjność. Nie ma żadnego minimum.
Minusem tego jest to, że jak ustawicie zbyt duży budżet, to zazwyczaj on zejdzie cały. Więc ostrożnie. Nie ma też możliwości dyktowania stawki CPC.
Jest tylko możliwość wyboru produktów i możliwość całego budżetu. To jest też taki tip, który może Wam się przydać. Jeżeli chodzi o Google, wielu sprzedawców włącza go tylko w jakichś godzinach.
Pamiętajcie też, że ta kampania powinna się nauczyć. Mam oferty sponsorowane. Przechodzimy do kolejnego kroku reklamy graficznej.
Tu szkoły są różne. Ja jestem zwolennikiem reklamy szablonowej, gdzie tworzymy przynajmniej na bazie testów dwie różnego rodzaju kompozycje. I tutaj też są ogólne miejsca emisji.
Jest miejsce emisji strona główna. Bardzo mocno zachęcam, żeby w to szły tylko firmy, sprzedawcy, którzy mają budżet na testowanie, na przepalenie, trochę pieniędzy, bo tak naprawdę na tej stronie głównej w większości użytkowników idzie w stronę wyszukiwarki i szuka swojego produktu. Mamy również możliwość wyświetlania się w wynikach wyszukiwania na samej górze.
Pamiętajmy, że oferty sponsorowane są rozliczane za kliknięcie, a reklama graficzna za wyświetlenie. No i mamy oczywiście jeszcze możliwość pojawienia się w kolumnie. To jest reklama remarketingowa.
Ja jej zazwyczaj nie zalecam włączać. Koncentruję się jedynie na tych wynikach wyszukiwania. Inny format to reklama banerowa.
Tam już możecie stworzyć baner według pewnego rodzaju schematów w reklamie szablonowej logo, trzy produkty lub dwa, w zależności jakie jest to miejsce emisji. Jest jeszcze baner elastyczny, dosyć prosty do skonfigurowania. I tutaj chciałbym też wspomnieć o kilku przewagach reklamy graficznej.
Bo minusem jest to, że jest za wyświetlenie, więc ta reklama powinna być bardzo precyzyjna, żeby Waszego budżetu nie zjadło. Też minusem jest to, że czasem wyświetla ona się na jakiejś kategorii, w kategorii, nie na jakiejś w tej, w której zdefiniowaliście. Natomiast jeżeli ta kategoria, załóżmy, jest bardzo szeroka, to może ktoś widzieć Wasz produkt, który w ogóle nie ma takiej potrzeby zakupowej.
Plusy są takie, że jesteście w stanie wykluczyć niektóre frazy. To jest naprawdę ogromny plus. Plus jest taki, że reklama banerowa może kierować w miejsce, na listingu Waszych ofert, nie do produktu, tylko do jakiegoś zbioru produktów, ofert.
No i plusem jest to, że jesteście w stanie pobrać słowa kluczowe, na które dana reklama się wyświetliła. Więc to też jest coś, co może być inspiracją do tworzenia chociażby tytułów. No i ostatni element, on jest najbardziej wymagający, bo już trzeba mieć wideo, tak? Natomiast ja widzę, że świat Allegro idzie w stronę wideo.
Już na stronach listingowych są emitowane reklamy. W artykułach Allegro emitowane są również formaty wideo. Reklamy oczywiście wcześniej chodziło mi o format wideo.
I również widziałem sprzedawców, są to konta markowe, które normalnie w szablonie produktu w opisie mieli możliwość odtworzenia wideo z kliknięcia. Nie trzeba było przechodzić do YouTube'a, tylko po prostu na karcie produktu już to wideo było wyświetlane. Więc idziemy w stronę wideo.
Treści wideo TikTok, Instagram, YouTube, Facebook są bardzo chłonne. To jest nowa telewizja, więc też warto by było z tego skorzystać. Natomiast, tak jak powiedziałem, według mnie jeden z formatów do przetestowania, do włączenia na sam koniec.
I jeśli ten materiał Ci się spodobał, to kliknij suba, to kliknij lajka, zostaw komentarz. A jeżeli chcesz więcej, to zapraszam na cykl webinarów, których nie możesz przegapić, na których będzie Twoja konkurencja. Będą inni sprzedawcy, będą też inne agencje, które zauważyłem po mailach, że się wpisują, więc wiedza będzie na pewno merytoryczna, na pewno świeża, na pewno dla Was wartościowa.
Nie przegap, bo trzy są darmowe, czwarty na sam koniec. Clem de la Clem, więc jest to webinar pod tytułem Arsenal Allegro. Czwarte jego wydanie.
Na pozostałych trzech było ponad 400 użytkowników. Tutaj też celujemy w taką listę i też maksymalnie zapisze się 400, więc nie bądź ostatni. A też taka mała podpowiedź, że każdego dnia ceny rosną.
Więc jeżeli chcesz dołączyć, chcesz mieć z tego chociażby nagranie, jeżeli chcesz mieć dodatkowy zestaw narzędzi, które pomogą Ci w sprzedaży na Allegro, link w komentarzu, link w opisie. Do zobaczenia.
Pokaż transkrypcję
Cześć, no i mamy dzień szósty, mam nadzieję, że jeszcze nie przesypiacie na tych odcinkach, a dzisiaj tematem będą Allegro Adsy i taki mój subiektywny, wewnętrzny ranking miejsc emisji. Jeżeli prowadzicie Adsy Allegro samodzielnie, to też za każdym razem możecie przeaudytować je wspólnie z nami, podpowiemy kierunek rozwoju, bo to według mnie narzędzie, które jest bardzo skuteczne, jeżeli chodzi o doprowadzanie ruchu, ale też istotne jest to, jak wyglądają Wasze oferty, żeby tych ciężko zarobionych pieniędzy nie przepalać w głupi sposób. I może Was zaskoczę, może nie, ale dla mnie takim niepowtarzalnym miejscem pierwszym, jeżeli chodzi o skuteczność, jest kampania sponsorowana w wynikach wyszukiwania.
Niepodważalnie, nawet mogę podpowiedzieć, że u większości z naszych partnerów, a nie bazujemy na przykładzie dwóch kont, tylko setek, jest to narzędzie, które doprowadza najwięcej ruchu, zwykle ma największe zwroty z inwestycji, a też musicie pamiętać, że z danych Allegro, z ich raportów wynika, że odpowiadają dwa pierwsze miejsca na listingu za 20% sprzedaży. Numer dwa w naszym wewnętrznym subiektywnym rankingu to kampania graficzna szablonowa. Szczególnie chodzi tutaj o wyniki wyszukiwania i stronę produktu, to też należy nadmienić i to jest rodzaj kampanii, która rzadko jest wykorzystywana.
Nie wiem dlaczego, jest bardzo wiele przewag tego rodzaju kampanii. Pamiętajcie, że ten rodzaj emitowania się kampanii jest wyżej niż promowanie, niż sponsorowanie. Tam jest element dotyczący wykluczeń, więc ta kampania może być bardzo, bardzo precyzyjna.
Ten rodzaj kampanii może też kierować do różnego rodzaju grupy produktów, niekoniecznie tylko jednego, sami wskazujecie link. No i jeszcze ma tą wartość chociażby, że możecie napisać jakiś tekst marketingowy koło swojego loga, ale oczywiście jak wszędzie w optymalizacji, diabeł trwi w szczegółach. Pozycja numer trzy, ja tutaj mam Exequo, mam stronę produktu wraz z wynikami Google'a i być może ten Google Was zaskoczył, ale ja widzę pewien dystans do sprowadzania ruchu z zewnątrz na Allegro i to Google też odpowiada za tą część układanki, bo niektórzy mają własne sklepy internetowe i nie chcą robić sobie rywalizacji, konkurencji wewnętrznej.
Rozumiem ten argument, chociaż według naszych testów i doświadczeń wynika, że te kliki z Allegro są zwykle dużo tańsze. Po drugie, jeżeli już na Allegro kończy się widownia, czyli doszliśmy do pewnego sufitu, to musimy szukać tych klientów w innym miejscu i to jest właśnie Google. Wrócę jeszcze na chwilę do strony produktu, bo pamiętajcie proszę, żeby uszczelnić Wasze oferty, chociażby przez to, żeby one nie miały pod galerią zdjęć ofert Waszej konkurencji.
Idealny świat wygląda w ten sposób, że pod Waszymi ofertami nie ma ofert konkurencji, ale to Wy i Wasze oferty są pod ofertami Waszej konkurencji. Czyli taki świat jest bardzo możliwy, realistyczny i uszczelnienie Waszego konta przed wyprowadzaniem ruchu do innych sprzedawców jest naprawdę istotne. Numer cztery to jest reklama graficzna banerowa.
W ten sposób ja to u siebie ułożyłem. Cztery albo pięć, bo tam wcześniej było ex aequo i to już w ogóle jest bardzo rzadko używane. Najczęściej jest używane do budowania góry lejka sprzedażowego i taki pomysł też nie do końca jest zły, chociaż też pamiętajcie, że wiele fajnych rzeczy można zakomunikować.
Ja widziałem taką reklamę, jeżeli będziecie mieli ochotę, to też Wam podrzucę, jak się odezwiecie do mnie, gdzie reklama graficzna banerowa została zrobiona w taki sposób, że była bardzo podobna do listingu. To by było pokazanie na wynikach wyszukiwania kolejnej oferty, więc też pomysłowość na plus. Kolejne miejsce to lewa kolumna.
Jak przeglądamy sobie telefon, to niestety tej lewej kolumny nie ma, więc zasięgi będą dużo mniejsze. Natomiast na desktopie, kiedy my ustalamy minimalne CPC, to widzimy, że mimo małej ilości odsłon, wizyt, małej klikalności te zwroty są naprawdę dobre. Ale w tym rankingu ja nie brałem pod uwagę jedynie zwrotu z inwestycji, ale taką korelację między skalą kliknięć a dowożeniem odpowiednich wyników.
Kolejny element to dosyć nowe miejsce emisji. Nowe jest z pół roku, dla niektórych to będzie nowe, dla niektórych nie. To jest reklama wideo.
Fajna. Robiłem też o tym webinar. Szczególnie dla wielkich marek i dobrze zrobionego wideo może dać fajne źródło przychodu.
Dwa ostatnie, trzy ostatnie moje podpowiedzi w rankingu to pozostałe miejsca emisji. Nad tym trudno zapanować. Czasem reklama wyświetla się na stronie głównej, czasem na stronie działu, czasem w artykułach.
Nawet jak sobie podejrzymy gdzie ta reklama się wyświetla w opisie, to tam jest takie stwierdzenie, że też jeszcze w innych miejscach. Nie wszyscy nawet zdają sobie sprawę jakie to są inne miejsca. Sama końcówka to strona oferty, dlatego że według mnie nie ma zbyt szerokich możliwości targetowania tam albo optymalizacji tej kampanii w sensie ustawień.
Pamiętajmy ile osób jest każdego dnia na stronie głównej i jeżeli naprawdę nie macie dobrego produktu, dobrej oferty, atrakcyjnej ceny i dobrego momentu, czyli sezonu, to możecie stracić wiele pieniędzy. I na sam koniec to jest rodzaj kampanii, do którego dostęp mają tylko agencje, ale zawsze na początku jest tak, że agencje mają dostęp do pewnych nowości, a potem wszyscy sprzedawcy na Allegro. I tutaj podpowiedzi w wynikach wyszukiwania, czyli załóżmy szukamy sobie mikrofonu do takich transmisji jak teraz i wpisujemy mikrofon pokojowy.
I ostatnia podpowiedź w szukajce to jest oferta. Według mnie ze względu na sposób liczenia tego, czyli CPM, nie jest to zbyt rozsądne. Bardzo chętnie bym zapłacił za klik, więc jeżeli testowaliście, jeżeli Wasza agencja testowała, to też zwróćcie uwagę na tą informację.
I pewnie jeszcze tutaj, jakbym prowadził tę rozmowę pół roku temu, warto by było powiedzieć o Facebooku i o sieciach partnerskich. Natomiast cieszę się ogromnie, że te źródła reklam, te miejsca emisji zostały wyeliminowane, bo one, naprawdę nie pamiętam sytuacji, być może jakbym pogrywał w raportach, dwie bym znalazł, zazwyczaj generowały koszty, czasami przychód, a zysk na palcach jednej ręki policzę. Więc temu, komu tych miejsc emisji brakuje, naprawdę nie ma za czym płakać.
I to tyle na dzisiaj. Oceńcie odcinek, dajcie suba, dajcie plus, jak Wam się podobał. Jak się nie podobał w skali 1 do 10, to też podpowiedzcie w komentarzach, co moglibyśmy poprawić, to też jest istotne.
Ja przechodzę do kolejnego materiału. Też mogę Wam zdradzić, że będzie to materiał dotyczący pułapek na Allegro, więc mega ciekawy. Będzie to też myślę, że ciekawa informacja dla tych bardziej zaawansowanych użytkowników, którzy sprzedają na Allegro.
Dzięki wielkie, do następnego i wpadajcie na naszą konferencję.











