Niezbitym dowodem na to, jak skuteczny jest Black Friday jest pewien zapis w Księdze Rekordów Guinessa. W 2013 roku Matt McKeown zyskał znaczącą przewagę nad innymi kupującymi dzięki swojemu super szybkiemu wózkowi zakupowemu. Nikt nie miał szans zabrać mu sprzed nosa upatrzonych wcześniej produktów, ponieważ jego wózek rozwinął na alejkach sklepowych prędkość maksymalną 113,2 km/h, zapewniając sobie tym samym miano rekordzisty.

Mam nadzieję, że teraz widzisz ile kupujący są w stanie zrobić w Black Friday, by namierzyć dobrą promocję? W takim razie i Ty dasz radę nieco się pogimnastykować, by zyskać na eMag znaczniki związane z obecną akcją sprzedażową.

Po pierwsze: etykieta Black Friday

Dzisiaj rozmawiamy bez ogródek: Black Friday przypada raz do roku, więc warto przeanalizować, czy spełniasz wszystkie kryteria niezbędne, by Twoje produkty zyskały etykietę Black Friday.

Minimalny rabat 5% od najniższej ceny z ostatnich 30 dni, niezależnie od parametrów produktu oraz rabat w wartości bezwzględnej minimum 5 RON.
Przykład: Dla produktu, którego CMMP wynosi 50 lei, 5% rabatu oznaczałoby 2,5 lei, ale produkt nie może zostać objęty promocją, ponieważ nie spełnia minimalnego progu rabatu w wartości bezwzględnej, czyli 5 RON. Produkt o wartości CMMP 120 lei mógł otrzymać rabat w wysokości 5%, czyli 6 lei, co pozwala na zakwalifikowanie go do kampanii.

Akceptowany jest rabat procentowy mniejszy niż 5% w stosunku do CMMP 30, wyłącznie w przypadku, gdy rabat w wartości bezwzględnej jest większy niż 50 RON.
Przykład: W przypadku produktu, którego CMMP wynosi 5000 lei, 5% rabatu oznaczałoby 250 lei, ale możesz zaoferować rabat w wartości bezwzględnej co najmniej 50 RON (czyli 1% CMMP)

Oferty zgłoszone do kampanii muszą mieć czas realizacji wynoszący maksymalnie 6 dni.

Musisz mieć na magazynie minimum 1 sztukę tego produktu.

Po drugie: skusisz się na etykietę WOW?

Nie lada gratką jest też oznaczenie WOW. Przysługuje ono produktom, które znacznie zwiększyły swoją widoczność w zakładce Black Friday. Możemy starać się o różne kategorie tego znaczka, co obrazuje ta tabela prosto od eMaga:

Przełóżmy to teraz na odrobinę bardziej przystępną formę, będziemy po kolei omawiać kolejne wiersze tabeli.

CMMP 30 – udziel rabatu, a jego procent w stosunku do najniższej ceny z ostatnich 30 dni powie Ci, do której kategorii możesz się załapać. W tabeli znajdują się minimalne odsetki rabatu względem CMMP 30. Dla kategorii Hot i Super Hot rabat w porównaniu do CMMP może być niższy od wskazanego progu, jeżeli w wartości bezwzględnej rabat wynosi powyżej 100 RON.

Indeks cen musi być mniejszy lub równy 95%. Jest to stosunek ceny produktu ustalonej przez Ciebie do cen monitorowanych na rynku dla twojej konkurencji (Cena Rynkowa). Indeks cen swoich produktów znajdziesz na swoim koncie w sekcji Moje oferty – Ceny. Jeśli eMag nie monitoruje wskaźnika cen Twojego produktu, wówczas brana będzie pod uwagę obniżka w porównaniu do CMMP 60.

Minimalny wymagany stan magazynowy to 100 sztuk niezależnie od wydajności. Jeśli cena produktu (ASP) jest wyższa niż 5000 RON, akceptowany jest również minimalny zapas 20 sztuk.

To co? Podejmiesz rękawice?
Widzimy się w zakładce Black Friday? Możesz też zobaczyć filmik naszego specjalisty Michała Męcika, który dokładnie wyjaśnia tajniki Black Friday na eMag, znajdziesz go tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=aPMSIBJ2Msk

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top