Wiele firm początkowo nie angażuje się w Allegro Days, uznając tę akcję za zbyt kosztowną. Moje doświadczenie rzuca jednak inne światło na tę kwestię. Zastanówmy się, czy wyższe koszty nie przekładają się przypadkiem na proporcjonalnie większe zyski.
Historia mojego partnera, który rozpoczął współpracę ze mną mając konto dopiero na początkowych etapach rozwoju, jest tu znakomitym przykładem. Rozpoczęliśmy naszą współpracę na początku lutego i miesiąc zakończyliśmy z relatywnie niską sprzedażą na poziomie 18 000 zł i zwrotem z inwestycji (ROI) około 8. W obliczu takich wyników zdecydowaliśmy się na intensywne wykorzystanie Allegro Days. Wybraliśmy produkty, które mają potencjał, określiliśmy próg rentowności – czyli jaki ROAS muszą mieć aukcje, żeby zarabiały i zaczęliśmy działać.
Aukcje były ustawione z taką stawką za kliknięcie, aby zarabiały jak najmniej – lecz by sprzedać ich jak najwięcej.
Strategia ta okazała się skuteczna. Tydzień trwania Allegro Days zakończyliśmy zdecydowanie lepszym wynikiem – ROI wzrosło do ponad 11, a wartość sprzedaży osiągnęła ponad 31.000 zł, co stanowi niemal dwukrotny wzrost w porównaniu do lutego i to w przeciągu tygodnia!
Te pozytywne tendencje utrzymały się również w reszcie miesiąca, gdzie przez cały marzec osiągnęliśmy sprzedaż przekraczającą 87.000 zł i ROI na poziomie 12,87, przy czym w ostatnim tygodniu miesiąca wskaźnik ten wzrósł do ponad 17.
Dzięki starannie przemyślanej strategii i wykorzystaniu możliwości, jakie oferuje Allegro Days, znacząco zwiększyliśmy widoczność naszych aukcji i osiągnęliśmy znacząco wyższe zyski, co potwierdza, że odpowiednio zarządzane działania promocyjne mogą przynieść znaczne korzyści nawet przy wyższych kosztach początkowych – więc warto potraktować to jako inwestycję.
Całą procedurę powtarzam co miesiąc z innymi partnerami – pozwala mi to regularnie rozwijać konta i tworzyć nowe “bestsellery”, czyli produkty z pierwszych pozycji na listingu 🙂
Julian Płonowski