Konferencja w Twoim mieście-KUP BILET

Jak promować ofertę na Shopee?

utworzone przez Konrad
2021-12-13

Odkąd Shopee rozpoczęło działalność na polskim rynku e-commerce, z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób dokonujących zakupów na platformie. Z tego powodu również coraz więcej sprzedawców oferuje swoje produkty za pomocą tego serwisu. Rosnąca  konkurencja wymusza na sprzedawcach coraz intensywniejsze korzystanie z narzędzi promocji oferowanych przez Shopee. Poniżej przedstawię 10 wskazówek, które pomogą Ci w zwiększeniu widoczności oraz sprzedaży swoich produktów.

 

KAMPANIE SHOPEE

Jednym z kluczowych sposobów na zwiększenie swojej sprzedaży jest udział w kampaniach Shopee. Są one organizowane 1-2 razy w miesiącu, aby sprzedawcy mieli możliwość nominacji do nich swoich produktów, w celu wyróżnienia ich na stronie głównej Shopee oraz na stronie kategorii. Po nominacji, platforma dokonuje weryfikacji czy produkt spełnia kryteria udziału w danej kampanii. Podczas wybierania produktów, musisz zaoferować zniżkę, ustawić odpowiedni zapas przeznaczony do kampanii oraz limit zakupu na jednego klienta.

Aby dołączyć do kampanii przejdź do centrum marketingu/kampania produktowa. Tam sprawdzisz do jakich aktualnie prowadzonych kampanii możesz nominować swoje produkty.

 

OKAZJE DNIA SHOPEE

Okazje Dnia Shopee prezentują aukcje w atrakcyjnych cenach, dostępne tylko przez określony czas. Uczestnictwo w tym wydarzeniu zwiększy ilość odwiedzin kupujących w Twoim sklepie, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży.

Sprzedawcy, którzy uczestniczą w kampanii Okazje Dnia Shopee, mogą zaobserwować zwiększoną liczbę odwiedzin oraz zakupów na swoim sklepie.

UWAGA: aby wziąć udział, musisz posiadać opiekuna Shopee. Tylko on może Cię poinformować o możliwości nominowania produktów do ,,Okazji Dnia Shopee”

 

KUPONY Z PAKIETU POWITALNEGO SHOPEE

W skład pakietu powitalnego, oferowanego dla nowych sprzedawców na platformie Shopee, wchodzi 100 kuponów, o łącznej wartości 500 zł, do wykorzystania w sklepie sprzedawcy. Dają one kupującym możliwość pokrycia części kosztów zamówienia, a reszta jest pokrywana przez marketplace, dzięki czemu sprzedający na tym nie tracą. Aby aktywować kupony należy wystawić minimum 30 produktów, wśród których co najmniej 5% musi mieć cenę obniżoną o 10%.

               

KUPONY SHOPEE

Shopee oferuje sprzedawcom możliwość tworzenia własnych kuponów, na dowolne produkty z ich listy i zachęcać kupujących do zakupu kolejnych produktów. Ustaw kupon rabatowy na cały asortyment lub wybrany produkt. Wybierz czy zniżka będzie dotyczyła wybranego produktu czy też całego asortymentu. Ustal wartość minimalnego koszyka, przy jakim kupujący będzie mógł użyć kuponu, a także miejsca wyświetlania vouchera.

 

PROMOCJE RABATOWE

Promocje rabatowe polegają na zaoferowaniu przez Ciebie klientom obniżonej ceny produktu o określoną kwotę lub procent. Przy Twojej ofercie pojawi się wtedy żółty znacznik, informujący o jaką kwotę obniżyłeś cenę.

Aby ustawić rabat wejdź w ,,promocje rabatowe”, ustaw okres promocji, zniżkę, przeznaczone na tę okazję zapasy promocyjne oraz limit zakupu przypadający na jednego kupującego, a następnie wybierz produkty.

 

OFERTY PAKIETOWE

Oferty pakietowe to funkcja Centrum Sprzedawcy, która umożliwia sprzedawcom tworzenie grup produktów z rabatem.

Istnieją trzy rodzaje rabatów, które sprzedawca może ustawić dla swoich klientów:

Zniżka procentowa – Kup 3 produkty, otrzymasz 10% zniżki

Zniżka kwotowa – Kup 3 produkty, otrzymasz 10zł zniżki

Cena za pakiet – Kup 3 produkty za 30zł

Łączna cena Oferty Pakietowej musi być niższa niż ceny poszczególnych elementów kupowanych pojedynczo.

Aby włączyć ofertę pakietową uzupełnij okres obowiązywania oferty, rodzaj, limit zakupu oraz wybierz produkty.

 

OKAZJE DNIA MOJEGO SKLEPU

Ten rodzaj promocji polega na tym, że kupujący odwiedzający Twój sklep zobaczą, że przez określony przez Ciebie okres obowiązuje zniżka na wybrane przez Ciebie produkty. W przeciwieństwie do okazji dnia Shopee, tutaj nominujesz produkty samemu, nie musząc czekać na potwierdzenie ich przez platformę. 

Aby utworzyć okazje dnia w swoim sklepie, musisz ustawić przedział czasu oraz dodać produkty, spełniające podane przez Shopee kryteria.

 NAGRODA ZA OBSERWOWANIE

  Nagroda za obserwowanie pozwala na zdobycie nowych osób obserwujących Twój sklep, za pomocą udostępniania im kuponów. Wtedy więcej osób dowie się o Twoich najnowszych produktach oraz aktualnie trwających w Twoim sklepie promocjach. 

     Aby utworzyć nagrodę za obserwowanie musisz ustalić czy zniżka będzie procentowa czy kwotowa, minimalną cenę koszyka, czas trwania promocji oraz liczbę użyć kuponów.

 

 NAJLEPSZE OFERTY

To kolejna funkcja w aplikacji Shopee, która pomaga sprzedawcom lepiej promować swoje produkty na platformie. Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć kolekcję i wybrać maksymalnie 8 produktów, które chcesz wyświetlić jako najlepsze produkty ze swojego sklepu, które będziesz polecać kupującym. 

Jedna rada, aby maksymalnie wykorzystać tę funkcję – upewnij się, że zdjęcia produktów są estetyczne i zachęcają kupujących do kliknięcia na nie!

 

 WYSTRÓJ SKLEPU

Wystrój Sklepu  jest to funkcja do tworzenia witryn, której celem jest stworzenie unikalnego wyglądu sklepu, w celu wyróżnienia się na tle konkurencji i przyciągnięcie większej liczby kupujących. Możesz dostosować wygląd sklepu zarówno na aplikację jak i stronę internetową, dzięki czemu nie musisz się martwić, że na jednym z urządzeń sklep będzie wyglądał gorzej niż na drugim.

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount