Jak ustawić pierwszą kampanię Ads Allegro ? Bez wcześniejszego przygotowania nawet proste czynności mogą wydawać się nie do zrealizowania. Adsy to obecnie najbardziej skuteczne i efektywne narzędzie sprzedażowe. Jest tylko jeden warunek – dobrze stworzona oferta. Ads Allegro przyciągają Klienta do aukcji, podobnie jak reklama telewizyjna sprowadza konsumenta do sklepu stacjonarnego. Dzięki kampaniom Ads Allegro „klient otwiera drzwi” naszego sklepu. Tworząc pierwszą kampanię, należy dobrze zaprojektować jej strukturę. Poniżej kilka możliwości, z którymi często się spotykamy budując lub audytując konta sprzedawców.
[quads id=”1″]
Kampania = kategoria
Często podczas szkolenia pada pytanie – co to jest kategoria kampanii Ads Allegro? Rekomendujemy prostą zasadę, która brzmi „każda kategoria powinna mieć swoją kampanię”. Takie założenie pozwala szybko odnaleźć się w strukturze, sprawnie analizować wyniki oraz poprawnie zadeklarować stawki CPC. Może dojść do sytuacji w której kategoria akcesoria telewizji przemysłowej może mieć sugerowaną stawkę 0,35 groszy, a kategoria zestawy 0,87 groszy. Jak widać różnica jest duża.
Grupy reklam w zależności od ceny
Ciekawym pomysłem, jest tworzenie grup reklam w zależności od ceny produktów. Dzieląc kampanię reklamową na dodatkowe grupy, możemy do każdej z nich nadać filtr. Dzięki niemu posortujemy produkty, które mieszczą się w danych grupach oraz ustawimy odpowiednią stawkę przekliku. Przykład poniżej:
Ads Allegro Bestsellery
Innym, równie ciekawym podejściem jest podzielenie grup reklamowych na bestsellery oraz wszystkie aukcje (pod warunkiem, że z czasem ta druga grupa będzie optymalizowana). Dodam, że jest to często jedno z lepszych rozwiązań dla leniwych :). Ważne, aby w grupie bestsellery przypisać oferty ręcznie, nie za pomocą rekomendacji Allegro. Osobiście nie wierze w żadne tego typu rozwiązania, które za nas wybiorą produkty do promocji. Sami jako sprzedawcy wiemy jaką mamy marżę, ile produktów na magazynie oraz jak wygląda otoczenie konkurencyjne. Dla grupy wszystkie aukcje deklarujemy znacznie mniejsze cpc, niż dla bestsellerów. Taki układ jest bezpieczny z perspektywy kosztów oraz bardziej nastawiamy się na produkty z większym potencjałem sprzedażowym.
Ads Allegro miejsca emisji
Trzecim, bardzo popularnym rozwiązaniem jest podzielenie kampanii ze względu na miejsce emisji. Nie każde z nich będzie konwertować. Zapewne zauważyliście, że najpopularniejszym miejscem jest wynik wyszukiwania. Są kategorie w których bardzo dobrze sprzedaje strona oferty – tapety, etui, obrazy ( wszystkie te, które mają wzory). Na pewno znajdzie się kategoria, w której lewa kolumna to must have – jeśli macie taką podeślijcie w komentarzu! Zarządzając miejscami, możemy nadawać stawki za klik, co pozwala dobrze rozlokować środki.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Audyt kampanii
Jeśli chcesz nauczyć się jak tworzyć kampanię, które produkty w niej umieszczać, a dodatkowo sprawdzić poprawność ustawienia zachęcam do audytu kampanii Ads Allegro. Ofertę kieruje do 10 sprzedawców, którzy najszybciej się zdecydują i napiszą na maila poczta@vsprint.pl. Jeśli audytu nie wykaże żadnych nieścisłości będzie darmowy 🙂 Wierzę, że to uczciwa propozycja.
Po szkoleniu
W tym miejscu chciałbym podziękować grupie, którą szkoliłem 8 listopada w Warszawie. Byliście najbardziej aktywnymi uczestnikami w historii. Bardzo dobrze się z Wami prowadziło to szkolenie. Audytowanie ofert było świetnym pomysłem! Nadal pozostaje nierozstrzygnięte pytanie – lepiej wystawiać na 10 dni aukcję czy na 30 dni 🙂
Kolejne szkolenie już 19 listopada również w Warszawie. Pełna agenda pod linkiem Szkolenie ze sprzedaży na Allegro dla zaawansowanych