Jakie korzyści zapewnia ścisła współpraca sprzedawcy z opiekunem Allegro ADS?

test

Gdy decydujesz się na podjęcie współpracy z agencją Allegro ADS, myślisz pewnie o rozwoju swojego konta i zwiększeniu sprzedaży. Specjaliści od Allegro ADS mają wiedzę i kompetencje do tego, aby pomóc w tym procesie. Jednocześnie, aby rozwój sklepu był pod kontrolą, konieczna jest stała wymiana informacji między sprzedającym a opiekunem Allegro ADS. Czy wiesz, jakie korzyści może Ci przynieść stały kontakt z opiekunem Allegro ADS?

Przekazanie budżetu reklamowego

Sprzedawcy nawiązując współpracę z agencją Allegro ADS, bardzo często sami prowadzą reklamy. Wyłączenie wszystkich swoich reklam w dniu ich włączenia w panelu ADS agencji może być katastrofalne dla sprzedaży.  Równocześnie brak informacji o tym, że sprzedawca sam prowadzi reklamy także może przynieść negatywne skutki – reklamy emitowane przez sprzedawcę i agencję zaczynają ze sobą konkurować. Aby efektywnie rozpocząć współpracę, należy stopniowo przekazać budżet reklamowy agencji zaczynając od rezygnacji z najmniej rentownych grup reklam. W międzyczasie opiekun ADS rozwija strukturę reklam w panelu agencji. Po określonym czasie sprzedawca może już wyłączyć wszystkie swoje reklamy, gdy te po stronie agencji działają na pełnych obrotach. Efektywne przekazanie budżetu reklamowego pozwoli Ci uniknąć spadków sprzedaży i zyskać lepsze wyniki z ADS.

 

Przez niepoprawną komunikację przekazanie budżetu u pewnego sprzedawcy nastąpiło z opóźnieniem – stopniowo przez cały maj sprzedawca stosował się do wskazówek opiekuna. Od tamtego momentu konto zaczęło notować znaczny wzrost w sprzedaży.

Trendy sprzedażowe

Każde konto na Allegro jest na swój sposób sezonowe, na przykład narzędzia
 grodowe będą częściej poszukiwane na Allegro w czerwcu niż w grudniu. Sprzedawca wie, w którym momencie roku określony produkt sprzedaje się najlepiej. Regularna informacja dla opiekuna ADS, kiedy w reklamach powinien być większy nacisk na poszczególne oferty, może Być bardzo znacząca dla rozwoju sprzedaży. Pozwoli to osiągnięcie możliwie największej sprzedaży w określonych momentach w roku.

Sprzedawca biżuterii miał stały obrót w ADS na przestrzeni całego roku. Zwiększenie budżetu i stawek za kliknięcie w grudniu przed Świętami, pozwoliło wykorzystać ten okres jak najlepiej, co poskutkowało dwukrotnie wyższą sprzedażą w porównaniu do grudnia 2023.

Zmiana cen przez sprzedawcę

Zmiana cen ofert może bardzo znacząco wpłynąć na wyniki z ads. Warto ustalić z opiekunem Allegro ADS moment, gdy sprzedawca podnosi lub obniża ceny oraz o ile. Dzięki temu opiekun będzie mógł odpowiednio dostosować budżet reklamowy lub stawki za kliknięcie.

Udział w promocjach i Black Week

Podobnie jak przy zmianie stałej ceny w ofercie, udział w akcjach promocyjnych na Allegro może bardzo wpłynąć na wyniki sprzedażowe z reklam. Opiekunowi ADS bardzo przyda się informacja, jakie oferty będą brały udział w Allegro Days, Black Week, itd. Dodatkowe grupy reklam dla promocyjnych ofert lub specjalna reklama graficzna może
zapewnić bardzo duży dodatkowy przychód ze sprzedaży i wyprzedzenie konkurencji w tym okresie.

Przerwy w sprzedaży i wydłużony czas wysyłki

Każdy potrzebuje urlopu lub odpoczynku, nawet sprzedawcy na Allegro. Przekazanie informacji opiekunowi na przykład na tydzień przed urlopem, pozwoli mu dobranie odpowiednich działań z reklamami na czas przerwy od sprzedaży. W przypadku wyłączenia ofert – adsy przestaną się emitować, to oczywiste, natomiast przy wydłużonym czasie wysyłki lub przedsprzedaży, adsy będą działać dalej. Bez wyłączenia niektórych grup reklam lub obniżenia stawek mogą w tym czasie generować nadmierne koszty.

Sprzedawca otrzymał przed Świętami bardzo dużo zamówień, przez co przestał wyrabiać z pakowaniem. Aby uniknąć nieterminowych przesyłek i wynikających z tego negatywnych opinii, sprzedawca przekazał o tym informację opiekunowi i adsy zostały na ten czas wyłączone.

Regularne spotkania

Oprócz wyżej wymienionych sytuacji, bardzo pożyteczne jest nawet krótkie, 15- minutowe spotkanie sprzedawcy z opiekunem Allegro ADS raz na miesiąc lub raz na dwa tygodnie. Jak to mówią – co dwie głowy to nie jedna – wspólna analiza wyników może zapewnić ciekawe wnioski przydatne przy następnych działaniach. Dodatkowo sprzedawca jest regularnie informowany o wynikach sprzedaży z ADS.

Podsumowanie

Korzystasz z usług agencji Allegro ADS i chcesz osiągnąć sukces? Zadbaj o regularną współpracę z opiekunem Allegro ADS i wykorzystaj powyższe wskazówki. Tylko wspólnymi siłami uda się osiągnąć sukces – sprzedawca rozwija swój biznes i zarabia coraz więcej, a agencja zyskuje usatysfakcjonowanego i zadowolonego partnera.

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Scroll to Top