Konferencja Cross-Border by Olimp - ODBIERZ DOSTĘP

Mieć czy nie mieć pobrań ? || Nieodebrane pobrania na Allegro

utworzone przez Konrad
2019-04-07

Pobrania są bardzo wygodną formą dostawy dla konsumentów. No właśnie dla konsumentów, bo sprzedawca w zależności od branży, sezonu i skali zamówień może mieć z tego powodu trudności. Szczególnie, gdy pobrania nagminnie są nieodbierane. Praca została wykonana i towaru na magazynie już  fizycznie nie ma. Jak radzić sobie z nieodebranymi pobraniówkami ?

Obiecałeś że klikniesz w reklamę 🙂
[quads id=”1″]

Zwiększ cenę pobrań

To najprostsza metoda, która ma dwa główne cele

  1. Przekierować klientów na tańszą formę dostawy ( wpłata z góry )
  2. Zgromadzenie od klientów, którzy odbierają pobrania „górki gotówkowej”, która będzie rekompensowała straty od konsumentów nieodebranych pobrań. Chodź wydaje się to nie do końca sprawiedliwe i krzywdzące dla uczciwych Klientów to osobiście uważam, że działa.

Wyłącz pobrania

Usunięcie z cennika dostaw pobraniówek to jeden ze sposobów – dosyć drastyczny.  Jeśli masz dużą skale nieodebranych wysyłek za pobraniem polecam przetestować to rozwiązanie . Na okres 2-3 tygodni w ramach eksperymentu nie oferuj tej formy dostawy i sprawdź jaki to ma wpływ na sprzedaż.

Pokrycie kosztów nieodebranych pobrań przez klienta

Szczególnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia, część kupujących zamawia ten sam towar od kilku sprzedawców za pobraniem i odbiera tylko ten, który przyjdzie pierwszy. Ogólnie wśród konsumentów panuje przekonanie, że sklepy realizują pobrania szybciej, bo nie muszą oczekiwać na pieniądze. Ziarnko prawdy w tym jest, bo jeśli nie ma się zautomatyzowanych systemów magazynowo-księgowych to jest jeden ze sposobów by logistyka się nie nudziła 😉 Każdy z nas sprzedawców, odpowiedzialny jest za edukację klienta. Coraz częściej spotykam się z rozwiązaniem, które może być dla konsumenta zaskoczeniem. Chodzi o zwrot kosztów za nieodebrane pobranie. Tak wygląda ten dokument, które skuteczność jest wg moich obserwacji na poziomie 60-70% https://centrumsprzedawcy.pl/sklep/prawo-dla-sklepu/wzor-pisma-przedsadowe-wezwanie-do-zaplaty-wersja-dla-konsumenta . 

Jako uzupełnienie zachęcam do przeczytania artykułu w serwisie, który bardziej szczegółowo opisuje omawiany temat:
https://www.legalniewsieci.pl/aktualnosci/konsument-nie-odbiera-przesylki-pobraniowej—co-robic 

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount