Chciałbym dziś zaprezentować Wam jedno z 5 narzędzi, które wspomaga moją pracę przy zarządzaniu sprzedażą na Allegro. Obok Baselinkera, TradeWatcha, Allegronauty oraz Excela

Chciałbym dziś zaprezentować Wam jedno z 5 narzędzi, które wspomaga moją pracę przy zarządzaniu sprzedażą na Allegro. Obok Baselinkera, TradeWatcha, Allegronauty oraz Excela swoje zaszczytną pozycję w osobistej skrzynce narzędzi ma również Niezbędnik Sprzedawcy . To dość „świeże” narzędzie na rynku ma kilka fundamentalnych rozwiązań, które usprawniają proces prowadzenia sprzedaży. Niezbędnik pomaga  redukować koszty, zwiększyć sprzedaż, a nawet może poprawić pozycję w wynikach wyszukiwań Allegro – lepsze wyniki w trafności! Mam nadzieję, że tą ostatnią kwestią zaciekawiłem Was najbardziej 🙂

Sposób na opłatę utrzymaniową

Pierwszym z rozwiązań, które może zaoszczędzić trochę złotówek w portfelu jest omijacz opłaty utrzymaniowej. Dla przypomnienia opłata utrzymaniowa to koszt 10-15gr w zależności od kategorii przedmiotu co 10 dni, która aktywuje się po roku jeśli na ofercie nie było ofert kupna. Szczególnie u sprzedawców, którzy lubią wystawiać dużo to przydatne narzędzie. Ja osobiście korzystam z Baselinkera, gdzie również można taką regułę ustawić.

[quads id=”1″]

Zarządzanie zestawami na Allegro

Kto z Was już czytał najpopularniejszy wpis z lutego pt Jak szybko poprawić wynik na Allegro? Jeśli tego nie zrobiliście to szybko nadróbcie zaległości! Z zestawami jest jednak pewien problem – rozłączają się, brak możliwości przesunięcia ich na górę kolejki i ciężko nimi zarządzać. Na każdą trudność można znaleźć rozwiązanie i właśnie taką funkcję znajdziecie w Niezbędniku Sprzedawcy. Kto chciałby trochę więcej dowiedzieć się o tym sposobie zachęcam do obejrzenia filmiku .

Autoresponder na Allegro

Czas odpowiedzi na pierwszą wiadomość kupującego liczy się do jakości sprzedaży, dlatego warto nad tym parametrem popracować. Większość sprzedawców pracuje w sztywnych godzinach np 8-16, natomiast czas jest liczony 24h na dobę prócz weekendów i świąt. Jak poprawić statystyki wskaźników Terminowe odpowiedzi w dyskusjach oraz Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów? Wystarczy skorzystać z autorespondera, a nawet dwóch! Te opcje znajdziesz w Asystencie Sprzedaży pod zakładką Autorespondery. Od momentu ich wykupienia i ustawienia konsument otrzymuje odpowiedź na wiadomość/dyskusje niezwłocznie . Poprawa tych parametrów bezpośrednio wpływa na trafność, więc korzyść jest podwójna. Warto w auto-odpowiedzi umieścić link do najczęściej zadawanych pytań, co pomoże klientowi szybciej uzyskać odpowiedź na nurtujące pytanie. 

Auto odpowiedz na wiadomości Allegro
Źródło: niezbędnik sprzedawcy

Statystyki Allegro

Prócz wymienionych funkcjonalności w Niezbędniku znajdziecie dostęp do darmowych Statystyk Allegro jak również bardzo ciekawej opcji monitoringu pozycji trafności ofert. Dodatkowo Tomasz – autor tych rozwiązań – oferuje indywidualne usługi pisane na potrzeby sprzedawców. W planach są kolejne ciekawe dodatki, ale o tym wkrótce 😉

Społeczność Sprzedawców Allegro

Na sam koniec ciekawostki – autor wszystkich opisanych funkcjonalności jest przy okazji twórcą grupy na facebook Zjednoczeni Sprzedawcy. Na grupie można otrzymać wsparcie od innych sprzedawców, wymienić się swoim doświadczeniem jak również poczytać narzekania dotyczące systemu komentarzy, zmian na Allegro czy wysokości prowizji (dużo narzekań 🙂 ) Na pewno każdy znajdzie coś wartościowego dla siebie.

 

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top