Konferencja w Twoim mieście-KUP BILET

??5 błędów, które zabijają sprzedaż na Allegro || Niska sprzedaż na Allegro

utworzone przez Konrad
2019-08-11

Ten artykuł został napisany w związku z częstymi zapytaniami dotyczącymi niskiej sprzedaży na Allegro. Każdego dnia kilku sprzedawców podsyła swoją aukcję do darmowego audytu Allegro. Spora część obszarów do poprawy się powtarza więc warto je opisać w dedykowanym wpisie. Oczywiście, prócz tych 5 błędów istnieją również inne. Im głębiej spojrzy się na daną ofertę i konto to można zdefiniować kolejne elementy nad którymi sprzedawca powinien się pochylić. Zaczynajmy! Detale, które mogą zrujnować Twoją sprzedaż:

[quads id=”1″]

Wiarygodność sprzedawcy na Allegro

Bardzo ważny punkt w pomarańczowej układance. Część sprzedawców mocno chroni się przed podawaniem numeru telefonu czy dodania punktu stacjonarnego w którym można odebrać towar. Osobiście, gdy widzę brak możliwości kontaktu telefonicznego to zamykam taką aukcję w obawie przed długim czasem oczekiwania na odpowiedź mailową. Z kolei punkt w którym mogę odebrać lub zobaczyć towar przed zakupem jest dla mnie odznaką bezpieczeństwa transakcji.

Czas odpowiedzi na zapytanie do sprzedającego

Mam swoją tezę. Nie bez powodu Allegro wrzuciło do panelu jakość mojej sprzedaży kryterium Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów. Na Allegro w swojej ofercie dany przedmiot/model ma co najmniej kilku sprzedawców. Nie łudźcie się, że w danej chwili konsument przegląda tylko Waszą ofertę. Zwykle ma w kolejnych oknach przeglądarki otwarte aukcjami Waszej konkurencji. Jeśli trafiło do Was zapytanie ofertowe, z prośbą o podanie szczegółowych danych przedmiotu to jest dobra wiadomość. Teraz należy udzielić rzetelnej odpowiedzi w czasie krótszym niż 5 minut. Jeśli prowadzenie biznesu na Allegro jest dla Was tylko dodatkiem do pracy na etacie (dropshipping Allegro) i odpowiedzi mailowej lub telefonicznej udzielacie w godzinach 16-18 to wyniki mają prawo być niezadowalające. Klient jest w stanie czekać na paczkę 24h, ile ma zamiast czekać na Twoją odpowiedź mailową?

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Estetyczna aukcja Allegro

W nowym szablonie Allegro nie ma zbyt wielu możliwości aby „poszaleć” ze stylem oferty. Z drugiej strony niestety można tak stworzyć aukcję, że jej układ jest mało czytelny. Przykład? Ściana tekstu, która nie jest podzielona w sensowny sposób, zdjęcia ilustrujące produkt mikroskopijnej wielkości z białym tłem na szerokość ekranu czy wymuszanie na Kliencie by skakał wzrokiem z lewej na prawo celem zapoznania się ze szczegółami oferty niczym widz oglądający mecz tenisa ziemnego. A przecież już od dawna dostępne są badania, z których wynika, że użytkownicy poznają zawartość – „czytają treści na stronie„, przesuwając wzrokiem po kształcie zbliżonym do litery „F”.

Jak użytkownik czyta aukcje Allegro

Źródło http://www.adalliance.pl/marketing-tresci/wzor-o-ksztalcie-litery-f-czytanie-tresci-na-stronie/

Komunikacja sprzedaży

Brak spójności w informacjach jest kolejnym „blokerem” sprzedaży na Allegro. Zdarzają się sytuacje, gdzie na zdjęciu przestawiona jest sukienka w kolorze niebieskim, a w ofercie sprzedawca pisze o dostępności wyłącznie koloru czerwonego. Podobnie z przykładem poniżej
Takie niedopowiedziane sytuację stwarzają u konsumenta zamieszanie, które najczęściej kończy się zamknięciem oferty. Niestety, trudno samemu zlokalizować te niedopatrzenia, więc warto dać do sprawdzenia kilka aukcji osobą z zewnątrz albo podesłać do Nas na audyt 😉

zły opis allegro

 

Który kurier na Allegro

Zasada jest prosta: im więcej form dostawy tym większa szansa na sprzedaż. To, którego sprzedawcę wybierze konsument często zależy od preferowanego środka dostarczenia paczki. Klient, który ma blisko Żabkę wybierze tę formę dostawy, osoby które cenią sobie wygodę, skorzystają z paczkomatów, a mieszkańcy wiosek ze względu na odległość do placówki Poczty Polskiej skorzystają z kuriera – najlepiej za pobraniem. ( Co zrobić z dużą ilością nieodebranych pobrań ) Nie wspomnę o fanach przesyłek Smart, których jest już ponad milion!

Macie nad czym pracować 🙂

 

 

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

7 komentarzy

  1. Jacek Kopa

    Dzień dobry
    Dlaczego wprowadzacie czytających w błąd. Jest podlinkowanie do słów ” darmowego audytu Allegro. ” , a po otworzeniu wyskakuje cena 199 zł netto …

    Odpowiedz
    • Paweł

      cześć
      zedytowane ? dzięki!

      Odpowiedz
  2. Andrzej

    Ostatnim czasem moim zdaniem strasznie bezsensowne treści na stronie. Kiedyś było okej, teraz się pojawia „coś” nowego czyt. bezsensownego.

    Odpowiedz
    • Paweł

      Ciesze się, że podzieliłeś się swoją opinią. Często tematy są związane z ilością zapytań, ty kieruje się przy wyborze tematyki. Pośród kilkunastu pozytywnych opinii widzę również Twoj wpis. Jeśli chciałbyś zasięgnąć jeszcze więcej wiedzy zapraszam na wrześniowe szkolenie. Zostało jedno miejsce na tę chwilę https://sprawnymarketing.pl/szkolenia/allegro-ebay-amazon/

      Odpowiedz
  3. Michał

    Błędy które opisałeś są popełniane gdy ktoś już sprzedaje jakiś czas na Allegro i ma co poprawiać.
    Ale co według Ciebie jest największym błędem początkującego sprzedawcy na Allegro?
    Na co na początku nie warto poświęcać czasu?

    Odpowiedz
    • Paweł

      podążanie utartymi ścieżkami i oczekiwanie tego samego co konkurencja
      np ktoś sprzedaje 1000 głośników w miesiącu to znaczy, że ja jako nowy obniżę cenę o 5% i sprzedam tyle samo

      Odpowiedz
      • Michał

        Wyróżnij się albo „zgiń”… celna uwaga, dzięki za odpowiedź

        Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount