W zeszłym tygodniu, w związku z lawinową ilością pytań promowanie czy Ads Allegro postanowiłem zrobić ankietę na własnym funpage. Zapraszam wszystkich do dołączenia funpage Paweł, praktyk e-commerce. Poniżej dłuższe rozwinięcie tego wątku, co może się Wam przydać do ustalania strategii.
Co lepsze promowanie czy Ads Allegro?
Każdy kto bez chwili zastanowienia udzieli odpowiedzi na pytanie jest w błędzie. Chyba, że padnie tak znane i lubiane w środowisku marketerów stwierdzenie „to zależy” 😉 Na przeróżnych formach, grupach społecznościowych i filmach na Youtube samozwańczy eksperci podpowiadają jedną lub drugą opcję nie dopytując o szczegóły – o kategorie, w której jest oferta czy jaka jest marża na produkcie. Wybranie odpowiedniej formy promocji jest kluczowe ze względu na poniesione koszta (przepalanie budżetu) jak również sukces w sprzedaży (złotówki na koncie).
Ile kosztuje promowanie, a ile kosztują Adsy Allegro?
W telegraficznym skrócie – obie formy promocji są rozliczane w zupełnie inny sposób. Promując aukcję płacimy 19zł co 10 dni plus dodatkowa prowizja, która w zależności od kategorii wynosi 50%/60% wartości podstawowej prowizji. W przypadku Adsów jest to bardziej skomplikowane i zależy od otoczenia konkurencyjnego. Są już frazy, które dochodzą pod 2 zł za klik. Ważne jest natomiast za co płacimy. W przypadku wyróżnień płacimy za lepszą ekspozycję – oferta pojawia się wyżej na listingu, w przypadku Adsów – za to że użytkownik zapoznał się z ofertą (odwiedził ją). I co ważne – Adsy są nad promowaniami.
Które oferty wrzucasz na promocję?
Lubie to pytanie zadawać na szkoleniach. Przecież nie można całej oferty wyróżnić lub każdej aukcji umieścić w kampaniach Ads Allegro – chociaż kto bogatemu zabroni ? Jest to po prostu mało efektywne. Zasada Pareto mówi – 20% produktów przynosi 80% zysków.
Z widowni wtedy słyszę:
- nowe produkty
- produkty z wysoką marżą
- oferty gdzie chce przegonić konkurencję
- „konie pociągowe”, które mają sprowadzić Klientów na aukcje
- te które mają sprzedaż na niepromowanych, zwiększam cenę i wrzucam na promowane
- żadne 😀
I jeśli sprzedawca poświęcił chodź chwilę zastanowienia to jest w gronie nielicznych, bo zazwyczaj z form promocji korzysta się na ślepo. Zawsze może pojawić się dodatkowe pytanie – czy łączycie promowanie z Ads Allegro? Nie będę komplikował i w tym poście zaparkuje tą kwestię.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Klucz wyboru: promowanie czy Ads Allegro?
Przed podjęciem decyzji warto odpowiedzieć na poniższe pytania, co ułatwi analizę:
- Czy sprzedaję w branży, w której raty 0% są ważne dla konsumenta ?
- Jaką mam marżę na produkcie ?
- Czy chce się pojawiać wysoko w wynikach na daną frazę czy w drzewku kategorii ?
- Czy w ostatnim czasie dostałem upomnienia za łamanie regulaminu Allegro i w wynikach trafności jestem nisko?
- Jak duże w danej kategorii/wynikach na daną frazę jest „ciasno” (z których metod korzysta konkurencja)
- Ile kosztuje przeklik w reklamie Ads Allegro ?
- Czy oferta jest nowa ?
- Jeśli posiadamy dane historyczne – na ile wyświetleń aukcji możemy liczyć w przypadku promowania ?
P.S. jeśli byś coś dodał do tej listy, chętnie umieszczę sugestię, a od siebie udostępnię jeden z 3 niedostępnych materiałów VIDEO o skutecznej sprzedaży na Allegro.
Ufff, jak sami widzicie – to zależy! Oczywiście, nie musicie tego analizować w ten sposób. Nie dziwcie się później że Allegro tyle kosztuje, a nic się nie sprzedaje. Dodatkowo – ta technika działa tu i teraz, za 2 tygodnie konkurencja może dołożyć aukcji promowanych lub podnieść stawki CPC w Allegro Ads. Ciągła praca i analiza to gwarancja zysków.
[quads id=”1″]
Przykład: promowanie czy Ads Allegro?
Jestem ciekawy Waszych odpowiedzi w komentarzach. Mamy dwie zupełnie inne kategorie. Nie są to nowe aukcję, marża pozwala na promowania/ads Allegro. Waszym zdaniem – którą formę promocji wybrać dla oferty za 49,99 zł (lewa strona) i oferty za 11,99 (prawa storna). Czekam na komentarze!