Zamieć konkurencję pod dywan – Zaawansowane sposoby reklamowania swojej marki na Allegro Czy zastanawialiście się kiedyś jak sprawić, by baner waszego sklepu pojawił

Zamieć konkurencję pod dywan – Zaawansowane sposoby reklamowania swojej marki na Allegro

Czy zastanawialiście się kiedyś jak sprawić, by baner waszego sklepu pojawił się na górze strony Allegro? Odpowiedzią może być program Allegro Reklama, a dokładniej Formaty reklamowe.

Kampanie tego typu mają na celu przede wszystkim wspieranie sprzedaży oraz budowanie wizerunku marki. Formą rozliczenia w zależności od formatu jest FF (stała kwota za dany czas emisji) lub znane ze standardowej reklamy graficznej CPM (koszt za tysiąc kliknięć).

Formaty reklamowe, dzięki którym zareklamujesz swoją markę na Allegro 

Pierwszą dostępną opcją jest Showcase na stronie głównej lub stronie kategorii. Działa na podobnej zasadzie co reklamy graficzne w Panelu ADS i tam możemy go uruchomić. Różnica w stosunku do standardowych reklam graficznych polega na miejscu wyświetlania – jest to strona główna Allegro lub strona kategorii.

Kolejnym dostępnym formatem jest Top Header lub Top Header Expand. Tutaj również mamy do czynienia z wyświetlaniem naszego baneru na stronie głównej Allegro, różnica polega na miejscu wyświetlania – możemy zaprezentować się na samej górze strony. Top Header to baner o wymiarach 1600 x 72 px. Top Header Expand, jak sama nazwa wskazuje, posiada dodatkową funkcję, która po kliknięciu przycisku “rozwiń” ukazuje grafikę w proporcjach 1600 x 360 px.

W moim osobistym odczuciu ten format reklamy przyciąga uwagę o wiele bardziej, niż Showcase. 😉

Jedną z ciekawych opcji jest Logo Suggest, w której będziemy się wyświetlać w podpowiedziach wyszukiwarki Allegro. O ile niektóre frazy mogą “umknąć” kupującym, to już logo mocno rzuca się w oczy, szczególnie, że jest to rzecz rzadziej spotykana, niż chociażby banery na listingu.

Masz swoją stronę internetową i chcesz przekierować na nią ruch z Allegro? Jest sposób! Sponsored links to format reklamowania polegający na umieszczeniu odnośników do wybranej przez nas strony docelowej. Za odpowiednią cenę możemy, więc zareklamować własną stronę na Allegro.

Na sam koniec wisienka na torcie, czyli Reklamy Wideo. Mamy do dyspozycji stosunkowo dużo możliwości ich umiejscowienia, od Lewej Kolumny, aż po rozwijany Top Header.

Wideo w treściach reklamowych to wyższy poziom prezentacji produktów, pozwala zarówno przykuć wzrok większej liczby odbiorców, ale i znacząco wyróżnić się na tle pozostałych reklamodawców, którzy w większości wciąż pozostają przy standardowych typach reklam.

Koszty promowania marki na Allegro

Cenniki poszczególnych formatów reklamowych kształtują się następująco:

Za dzień emisji jednego z formatów Top Header przyjdzie nam zapłacić nawet do 325 tys złotych za dzień emisji. Brzmi strasznie, ale koszty te można obniżyć, o czym powiem w dalszej części.

Reklamy wewnątrz listingu – tu przyjrzyjmy się najpierw formatom wideo, które są rozliczane w modelu CPM, a każda z kategorii ma podane własne wytyczne, w tym i wartość PV, czyli średnią miesięczną liczbę odsłon strony. Co ciekawe mamy możliwość tutaj linkowania zewnętrznego. Stawka CPM dla reklam wideo na listingu w zależności od formatu może kosztować do 210 złotych.

W przypadku Listing banner search 1000 wyświetleń będzie kosztować nas 70 złotych.

Szczegółowy cennik jak również specyfikacja techniczna banerów oraz materiałów wideo jest dostępna do pobrania bezpośrednio z Allegro.

Na poprawę nastroju kilka słów o rabatach. Możemy na nie liczyć jeśli już jesteśmy na Allegro. Rabat do 70% można otrzymać jeżeli deklarowane wydatki reklamowe w serwisie lub za pośrednictwem Allegro w danym roku kalendarzowym nie przekroczą 100 tys złotych. W przypadku przekroczenia progu, mamy też możliwość uzyskania większej niż wspomniana 70-cio procentowa zniżka. Szczegóły są dostępne w Regulaminie Allegro.

Podsumowanie

Prezentowane formy reklamy na pewno są skierowane przede wszystkim do większych sprzedawców, ze względu na znacznie wyższe w porównaniu do standardowych form reklam koszty. Jeśli jednak regularnie wydajesz większe kwoty na reklamę swoich ofert, to warto przeliczyć, czy po uwzględnieniu rabatów nie okaże się to całkiem ciekawą propozycją.

Zachęcam do zapoznania się z pozostałymi formatami reklamowymi udostępnionymi przez Allegro i dzielenia się swoimi obserwacjami na temat ich skuteczności.

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top