Konferencja w Twoim mieście-KUP BILET

Czy znasz już wszystkie sposoby promocji ofert allegro ?

utworzone przez Konrad
2017-07-10

Obserwując serwis allegro.pl można dojść do wniosków, że skończyła się pewna era. Era w której zwykłe wystawienie aukcji z kiepskim zdjęciem, ubogim opisem i bez wsparcia w promocję oferty daje zysk na poziomie linii poziomowej. W tym wpisie wykluczam aukcje z ceną „kup teraz” balansujące na progu rentowności. Zakładam, że prowadzicie konto w celach zarobkowych, a nie po to by sprzedawać „pod wodą”.  Na bazie swoich doświadczeń i realizacji ponad 50 audytów aukcji( stan na 10.07.2017 ) stworzyłem listę, która pomoże Ci rozruszać sprzedaż na pojedynczej aukcji.  W chwili obecnej, przy dużej liczbie ofert w kategorii oraz kilkumiesięczną historią sprzedaży nie jest łatwo wybić się ze świeżą aukcją. Spróbujemy to przyśpieszyć 🙂

[quads id=”1″]

1. Promowanie na allegro

Jak by to powiedział Pan Prezes zaczynamy od oczywistych oczywistości. Wg allegrowych danych samo wyróżnienie zwiększa liczbę potencjalnych kupujących nawet o 500%. Patrząc na statystyki w większości kategorii ciężko temu zaprzeczyć. Koszt wyróżnienia w zależności od uzyskanych rabatów i rodzaju aukcji waha się między 19 a 29 zł. Koszt pogrubienia na allegro to 5 zł ( dla mnie w zupełności nieefektywne ), a cena podświetlania wynosi 9 zł. Podświetlanie jest bardziej wartościową formą promocji, szczególnie patrząc przez pryzmat mobile – przeglądając ofertę na telefonie ładnie się to odróżnia od ofert bez podświetlenia. Wspomnę również o pakiecie ( wyróżnienie, pogrubienie, podświetlenie ) pozwala zaoszczędzić 4 zł. Zatem jeśli już wybieramy podświetlenie i wyróżnienie, koszt pogrubienia to symboliczna złotówka. Przy tym punkcie warto wspomnieć o dwóch istotnych elementach:
– promowanie ofert to już codzienność, jednak rzadkością jest ich sprawne zarządzanie. Aukcje które nie generują sprzedaży polecam zamykać, a budżet przeznaczyć na bardziej perspektywiczne oferty.
– allegro planuje włączyć promowania na pewien okres czasu, włączyć lub wyłączyć w dowolnym momencie.

2. Adsój z Allegro

2,5 roku temu Ads Allegro było niedopracowanym narzędziem. Dziś po przebudowie interfejsu ads allegro, system reklamy to must have Sprzedawcy. Możliwość pojawienia się na pierwszych pozycjach listingu oferty jest kusząca i często kosztowna. Niedowiarków mogę zapewnić, że Ads Allegro działa ( a Facebook sprzedaje ) pod warunkiem dobrze skonfigurowanej kampanii ( odpowiednie stawki, poprawnie dobrana aukcja, jakościowy tytuł itp). Jedną z możliwości wykorzystania tej formy promocji jest zastosowanie jej dla nowo wystawionych aukcji. Potocznie nazywam to trampoliną – wybicie się oferty. Łącząc to z techniką niskiej ceny początkowej można uzyskać satysfakcjonujące wyniki.

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

3. Kto pierwszy ten lepszy – gratisy do zamówień allegro

Dodatkowy gratis na aukcji zawsze jest dobrym bodźcem zakupowym, a umiejętnie zaprezentowany może być koniem napędowym ;0) . Załóżmy, że do każdego kompletu filiżanki + talerzyka dajemy łyżeczkę jako gratis. Sprzedażowo można to ograć tak: dla pierwszych 20. osób, które dokonają zakupu na tej aukcji – łyżeczka do kompletu gratis. Mamy gratis, mamy regułę niedostępności = będą zakupy !

4. Okazje na allegro

Na branżowych serwisach, poświęconych sprzedaży na allegro pytanie dotyczące okazji allegro pojawia się przynajmniej raz w miesiącu. Przekreślona cena wyjściowa oraz nowa, zielona wartość produkty wyróżnia się na listingu ofert. Zastosowanie tej techniki pozwala lepiej wypozycjonować aukcję. Często zdarza się jednak, że okazja jest tylko z nazwy, a u konkurencji czy przed dodaniem oferty do okazji cena była bardziej atrakcyjna. Zachęcam doczytać o tym jak działa okazja allegro.

5. Wielowariantowość na allegro

Kto nie korzysta z tej metody, może być pewny, że odsyła Klientów do konkurencji. Możliwość przejrzenia innych wariantów danego przedmiotu jest dla Allegrowiczów bardzo cenna. Wielowariantowość daje gwarancję wyboru spośród kilku modeli danej oferty oraz zwiększa zaangażowanie Klienta poszczególnego konta. Klient nie ma potrzeby wracać do listingu kategorii czy wyszukiwarki, jeśli jego ciekawość zostanie zaspokojona. Wielowariantowość allegro jest wykorzystywana jako cross-selling, chodź jej definicja jest trochę inna.

6. Program lojalnościowy Allegro – monety

Idea zbierania monet na allegro to nic innego jak program lojalnościowy. Sam mechanizm jest bardzo prosty: za zakupy powyżej 60 zł w wersji mobilnej otrzymujesz 6 monet. A 20 monet = 20 zł, które wymieniasz u każdego Sprzedawcy. Mechanizm jest jeszcze ograniczony wyłącznie dla ofert ze Standardem Allegro i aplikacji mobilnej, ale trwają pracę na rozszerzeniem tej usługi. Kto zyska najwięcej ? Ten kto jako pierwszy wdroży to u siebie 🙂

[quads id=”1″]

7. Rozbudowany Cross-Selling

Czy spotkaliście się już z wyskakującym POP-UPem po dodaniu produktu do koszyka ? Dodajesz książkę, a wyskakują pozycję uzupełniające? To nic innego jak Cross-Selling – funkcjonalność dostępna tylko dla Klientów VIP. Odpowiednie skonfigurowanie tej usługi pozwala zwiększyć średni koszyk Klienta. Trzy proste kroki pozwolą zastosować tą opcję na Twojej aukcji:

  • gdzie wyświetlić
  • oferty polecane ( co wyświetlić )
  • zawężenie wyników ( cena, stan, fraza ) oraz potwierdzenie

Podpowiem, że z doświadczenia ostatni krok jest kluczowy.

crossSelling allegro

8. Atrakcyjna cena na start

Nie jestem zwolennikiem pogrywania ceną, jednak są kategorie gdzie nie ma wyjścia. Wtedy korzystam z techniki wejścia z ofertą, w której cena startowa będzie atrakcyjna dla kupującego, a mi nie zatopi biznesu. Na bieżąco monitoruje aukcję oraz podbijam wartość, jeśli uzyskam zadowalający wynik ( liczbę sprzedaży ). Takie nabicie aukcji jest dosyć bezpieczne z perspektywy uzyskania przychodu, jak również działań konkurencji ( jeśli konkurencja nie kontroluje cen, nie zauważy chwilowej okazji na Twój produkt – no chyba że sprawdzi w TradeWach ). Technika dedykowana produktom szybkozbywalnym, nie znajdzie zastosowania dla przedmiotów o średniej sprzedaży 2 razy w miesiącu.

9. Licytacje z mocą

Stosując licytację, jako wabik na Klientów masz możliwość zaprezentowania pełnej oferty ze swojego konta. Być może gdyby nie licytacja, Klient nigdy by nie zauważył Twoich aukcji. Moja propozycja to wystawienie dwóch aukcji, dwoma dostępnymi sposobami:

  • licytacja od 1 zł
  • kup teraz z tym samym tytułem i ceną półkową

Dzięki takiemu rozłożeniu ofert uzyskujesz popularność, którą nabijasz licytacją oraz prezentujesz wartość przedmiotu, który sprzedajesz. Na licytację możesz wystawić przedmiot drugiej kategorii, pamiętaj tylko o odpowiednim oznaczeniu oferty ( używany, dopisek w treści oferty itp )

10. Reklama w serwisie allegro

Pomarańczowy portal ma bogatą ofertę powierzchni reklamowych w swoim serwie. Mimo ogólnej dostępności, bariera wejścia ( cena ) dla mniejszych sprzedawców może być nie do przejścia. Jeśli posiadasz kilka tysięcy złotych i chcesz tą drogą rozpromować swój produkt na pewno znajdziesz adres do biura reklamy 🙂

11. Serwisy tematyczne

Szukanie zainteresowanych daną ofertą może odbywać się również poza portalem. Bardzo dobrze w tym przypadku konwertują fora tematyczne czy grupy na facebook. Przykład wędkarstwo i grupa fanatyków na fb. Delikatny marketing szeptany, szyty na miarę pasjonatów połowu ryb, z dobrze opisaną ofertą może być tym co zwiększy Twoje przychody. Jedna rada – nie bądź zbyt agresywnym w tego typu działaniach.

12. Szukanie Klientów poza Allegro

Dla firm które nie mają jeszcze własnego sklepu internetowego ( nie wiem na co czekają ) pozostaje promocja swoich ofert takimi kanałami jak Adwords, media społecznościowe, porównywarki cenowe, mailingi do zewnętrznych baz. Chodź może się to wydawać dość absurdalne to taki proceder ma miejsce. Sam realizowałem taką kampanię dla jednego z Klientów, któremu zależało na wypromowaniu aukcji do bardzo wąskiej grupy osób – w tym konkretnym przykładzie użyłem Facebook, a dokładniej narzędzia FastTony.

13. PromoTip

Na sam koniec zostawiłem dwa cukierki, które po dziś dzień budzą we mnie zdziwienie.

  1. Podczas robienia zakupów w markowym sklepie internetowym z odżywkami ( nazwy nie zdradzę ) po kliknięciu w przycisk „Kup teraz” zostałem przekierowany do oferty allegro tego sprzedawcy. Cena, opis, a także tytuł się zgadzały, efekt zaskoczenia niesamowity. Wspomnę również, że był to jeden z niewielu odnośników do allegro ze sklepu www – pozostałe produkty można było kupić przez mechanizm sklepu. Ciekawa propozycja wypromowania produktu
  2. Sprzedaż bezpośrednia w sklepie stacjonarnym – zabawki dla chrześniaka. Po przyjściu do kasy Pan proponuje 5% rabat pod warunkiem, że posiadam konto w Allegro i wskazany przedmiot kupie za pośrednictwem portalu z odbiorem osobistym. Odważna technika, nie łamiąca regulaminu. Dobry sposób na nabicie popularności, ale czy koszt prowizji + 5% rabatu nie jest zbyt wysoki ?

[quads id=”1″]

Oprócz wymienionych technik mamy do dyspozycji jeszcze kilka innych możliwości np: promocja na stronie działu. Od momentu, gdy aukcje allegro mogą „wiecznie trwać” warto się przyłożyć do copywriting’u oraz unikalności opisu. Allegro pozycjonuje swój portal dość intensywnie i niewykluczone, że uda Ci się wyskoczyć na pierwszej stronie najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce. Z wymienionych propozycji najefektywniejsza jest ta której nie opisywałem – hybryda kilku technik jednocześnie. Wdrażaj, testuj i podziel się swoimi sugestiami w komentarzach.

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj również

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? [Case study]

50 narzędzi dla Sprzedawców na Allegro

Jak postępować, gdy klient zwraca towar po upływie terminu?

Jak ustalić cenę produktu na Allegro?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Allegro

Allegro ADS

Allegro Full Service

Audyt konta

Strategia z Audytem konta

Szkolenie Allegro w Twojej firmie

Pakiet wsparcia dla Sprzedających

Flexi service

eMag

eMAG ADS

eMag Full Service

Strategia z Audytem konta

Szkolenie online eMAG

Szkolenie stacjonarne eMAG

Amazon

Szkolenie Kurs Online

Strategia z Audytem konta

Amazon ADS

Amazon Full Service

Szkolenie stacjonarne Amazon

Kaufland

PIGU

cDiscount