Czasy się zmieniają, zasady na Allegro również. Podczas czerwcowego szkolenia Allegro z widowni padło bardzo kreatywne pytanie: gdzie/jak na aukcji Allegro mogę podkreślić fakt, że przygotowana paczka dotrze w całości do adresata. No ale przecież jest 14 dni na zwrot, przesyłka jest u kuriera ubezpieczona itp – Tak, tylko że w przypadku sprzedaży porcelany czy szklanek, jednym z czynników wpływających na zakup jest zdjęcie obawy, że komplet porcelany nie przyjdzie w kawałkach.
[quads id=”1″]
Kiedyś było można wszystko
Sam niejednokrotnie spotkałem się z tego typu wyzwaniem. Sprzedaż czaszy satelitarnej czy lakieru w szklanej buteleczce wiązała się z pytaniem konsumenta: Panie, a czy towar przyjdzie w całości ? Wraz z coraz większą ilością tego typy pytań opracowaliśmy planszę, pokazującą co robimy, by przyszedł w jednym kawałku, proszę Pana 🙂 Efekt: mniej telefonów, więcej zakupów !
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Propozycja pierwsza: mało efektywna
Przypomnę obecne zasady opisu na Allegro: na zdjęciu nie może być tekstu, a sekcja opisu ma zwierać tylko informacje o oferowanym przedmiocie. Za wychylenie się poza szereg grozi ostrzeżenie lub usunięcie aukcji Allegro. Pozostaje skorzystać z dostępnych środków i umieścić tekstem pisanym adres obrazka lub poszczególne etapy pakowania towaru w sekcji Dostawa i Płatność . Padł również pomysł dodania załącznika PDF – tylko w pierwszej i drugiej propozycji pytanie brzmi – kto tam zagląda ….
Poznaj aktualne zasady dotyczące opisów i tytułów na Allegro
Propozycje druga: Można inaczej !
Gdy wymieniane propozycje nie spełniały oczekiwań, rozjaśniło się światełko w tunelu. No przecież można prościej i lepiej ! Dodajmy w kategorii usługi Allegro, usługę bezpiecznego pakowania przesyłki, z opisanymi krokami realizacji składania zamówienia, ze zdjęciami pokazującymi cały proces, a daną ofertę podepnijmy do aukcji ze szklankami jako Kup w zestawie. Ustawmy koszt na 10 zł, a w zestawie zaoferujmy zniżkę – przecież i tak robimy to w standardzie. Taki komunikat powinien być bardziej widoczny i niwelować barierę w umysłach Konsumentów. Dodatkowo 2-3 zdania w treści opisu szklanki nie powinno grozić upomnieniem.
W komentarzach czekam na inne Wasze pomysły wykorzystania funkcjonalności Kup w Zestawie – mam kilka swoich, ale do kolejnego wpisu potrzebuje Waszego zaangażowania.