CASE STUDY
Zwiększenie sprzedaży asortymentu dla zwierząt
WYZWANIE
Nasz Partner to dynamicznie rozwijający się sprzedawca w kategorii supermarket, oferujący szeroki asortyment dla psów, kotów, gryzonii, królików, ptaków egzotycznych oraz asortyment akwarystyczny oraz terrarystyczny.
Celem naszej współpracy było zwiększenie widoczności ofert, popularności sklepu i wygenerowanie wyższej wartości sprzedaży przy wykorzystaniu Allegro Ads. Kluczowym wskaźnikiem sukcesu był wspólnie ustalony minimalny próg rentowności – ROAS na poziomie 7,00 zł, oparty na wysokiej marży Partnera.
NASZE DZIAŁANIA
Na początku współpracy, którą rozpoczęliśmy w kwietniu przygotowaliśmy kompleksową strategię reklamową, opartą na dogłębnej analizie oferty, konkurencji oraz sezonowości sprzedaży.
Skoncentrowaliśmy się na:
- Kampaniach produktowych – kluczowych dla zwiększenia widoczności i sprzedaży ofert,
- Stałej optymalizacji budżetów i stawek – dostosowywanych do bieżących wyników,
- Regularnej analizie raportów i szybkich reakcjach – na podstawie danych z Allegro Ads i Allegro Analytics,
- Ścisłej kontroli kosztów – tak, by maksymalizować efektywność kampanii rentowność.
Każde działanie było podporządkowane celowi osiągnięcia możliwie najwyższej wartości sprzedaży przy utrzymaniu ustalonego poziomu ROAS, który każdego miesiąca jest o wiele większy niż ustalone 7 zł.
Rezultaty
Od kwietnia zwiększyliśmy prawie dwukrotnie wartość sprzedaży dzięki prowadzonym kampaniom Allegro ADS.
- Luty 148 942,97 zł
- Marzec 198 404,44 zł
- Kwiecień 360 230,67 zł – sprzedaż tylko z ADS : 137 709,44 zł (start ADS od 11 kwietnia)
- Maj 335 279,09 zł – sprzedaż tylko z ADS : 199 962,59 zł
- Czerwiec 427 187,84 zł – sprzedaż tylko z ADS : 214 207,71 zł
- Lipiec 477 690,90 zł – sprzedaż tylko z ADS : 232 961,05 zł
- Sierpień 417 394,59 zł – sprzedaż tylko z ADS : 210 193,69 zł
- Wrzesień 432 775,14 zł – sprzedaż tylko z ADS : 224 149,12 zł
PODSUMOWANIE
Dzięki dobrze zaplanowanej strategii Allegro Ads, opartej na analizie danych, optymalizacji kampanii i stałej kontroli wyników, udało się znacząco zwiększyć sprzedaż i widoczność sklepu. Projekt potwierdził, że właściwie prowadzona reklama produktowa na Allegro może stać się kluczowym narzędziem wzrostu nawet w bardzo konkurencyjnych kategoriach.
Dzięki analizie danych i elastycznej optymalizacji kampanii udało się nie tylko osiągnąć zakładany ROAS, ale znacząco przekroczyć cele sprzedażowe
Osoba odpowiedzialna:
Za sukces tego konta odpowiada Zuzanna Sirek, specjalistka Allegro Ads w naszej agencji. Jej doświadczenie, precyzyjne podejście do analizy danych oraz doskonałe wyczucie w optymalizacji kampanii miały kluczowy wpływ na uzyskane wyniki.
Chcesz sprawdzić, jak możemy zwiększyć sprzedaż również w Twojej branży?
Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę.
skorzystaj z naszej darmowej wyceny
Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl










