Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? Każdy sprzedawca na Allegro ma swoją historię do opowiedzenia. Głównym bohaterem tej opowieści jest Jacek, który szukał wsparcia w związku z spadającą sprzedażą na Allegro i jednocześnie rosnącymi kosztami. Pierwsze myśl to zakup ebook Sekrety Trafności Allegro i wdrożenie zawartych w nim wskazówek. Aukcję poprawiły swoje pozycję na listingu ofert, część z nich zajęła nawet topowe miejsca na pierwszej stronie wyszukiwania. W efekcie tych działań zasięgi były większe, obrót wzrósł, ale to nadal konkurencja sprzedawała więcej na Allegro.pl.
Jak nie ustawiać Ads Allegro ?
Drugi krok to skorzystanie z reklamy płatnej Ads Allegro. I tutaj robi się ciekawie 🙂 Pierwsza próba ustawienia ADS Allegro Express zakończyła się katastrofą. Wydane 732,50 zł i uzyskany obrót 932 zł. Po opłaceniu prowizji Allegro, podatków, pracowników i wliczając koszt zakupu Jacek był grubo pod kreską. Wniosek? Allegro Ads nie działa (co jest mega uproszczeniem). Wysługiwanie się magicznymi algorytmami jest częstym błędem przy sprzedaży internetowej. Taki system nie zna trendów, marż towarów czy stanu magazynowego. Nie wie na których produktach zależy Nam bardziej, a na których mniej. Wszystko leci „z automatu” i sprzedaż zazwyczaj jest przypadkowa. Drugi przykład to uruchomienie kampanii Google w Allegro. Zrzut ekranu widać powyżej. Warto zwrócić uwagę na kolumnę koszt oraz wartość sprzedaży. Pojawia się pytanie – gdzie tu zysk? Moment rozpoczęcia kampanii okularów przeciwsłonecznych w marcu okazał się nietrafiony. To kiedy przyciągamy nowy ruch jest istotne, aby nie generować pustych wejść i spadku w trafności.
Samodzielne prowadzenie kampanii Ads Allegro
Trzecie podejście z zasady było już dużo bardziej książkowe. Jacek zdecydował się skorzystać z ofert sponsorowanych samodzielnie i za to należą się brawa. 👏👏
Stworzył pierwszą kampanię Ads Allegro wrzucając wszystkie oferty do jednego worka 🛑 Dodatkowo nie kontrolował postępów oraz nie analizował statystyk. Po 8 tygodniach okazało się, że w początkowym etapie budżet mocno się wyklikiwał nie przynosząc zysków, a w raz z nadejściem sezonu i zwiększeniem aktywności przez konkurencję reklamy wyświetlały się bardzo wąskiej grupie zainteresowanych (CPC był niedostosowany do działań rynkowych).
Profesjonalna opieka nad sprzedażą i Ads Allegro
Trzecią możliwością jest skorzystanie z partnerskiej agencji Ads Allegro. Jacek zwrócił się do Nas z pomocą o ustawienie reklam Ads Allegro…. ale my nigdy nie zaczynamy od ustawienia reklam. Na samym początku analizujemy potencjał sprzedażowy oraz dokonujemy audytu kluczowych ofert. Niestety, przeprowadzony audyt wskazał, że aukcję są mało atrakcyjne zarówno dla algorytmów Allegro, jak również dla potencjalnych konsumentów. Przed wystartowaniem aukcji wprowadziliśmy 37 poprawek, które pozwoliły zwiększyć konwersje na aukcjach. Bez tego sprzedaż byłaby dużo niższa. Poniższy przykład ilustruje jak można poprawić wyniki dzięki poprawie kondycji ofert
Oferta przed audytem i wprowadzeniu poprawek - 100 wejść [35 zł wydane na reklamę] i 2 zamówienia Oferta po analizie konta i wprowadzeniu poprawek - 100 wejść [31 zł wydane na reklamę] i 7 zamówień
To bardzo istotne aby pracę na projektem „Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro?” rozpocząć od udoskonalenia oferty. Bez tego będziemy mnożyć budżety, a skala zamówień będzie bardzo mała.
Co zmieniliśmy w ofercie Jacka? Audytując konto przejrzeliśmy 12 obszarów które znajdziecie w checklista Allegro
Poniżej część z wprowadzonych zmian, które mogą Wam się przydać przy poprawie własnych ofert:
- uzupełniliśmy sekcję Gwarancja. Wcześniej jej nie było, co powodowało mniejsze zaufanie do sprzedawcy jak i niższą pozycję w trafności
- zmieniliśmy login konta na bardziej zapamiętywany, dzięki czemu część klientów wracała po kolejne zakupy z łatwością
- główną grupą odbiorców były mniejsze miejscowości oraz gospodarstwa wiejskie. Dodanie Poczty Polskiej było strzałem w 10!
- wprowadziliśmy usługi „zamów do 14 a towar otrzymasz jutro”
- przebudowaliśmy układu aukcji, aby w telefonach wyświetlał się poprawnie. Aktualnie niemal 70% zakupów realizowanych jest w wersji mobile
- stworzyliśmy nowe tytuły ofert i odpowiednie ułożenie kolejności fraz kluczowych – z pomocą przyszedł Plannera Kampanii Ads Allegro. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć że kolejność fraz ma znaczenie w trafności Allegro.
- przenieśliśmy zdjęcia z galerii Allegro do środka aukcji
- dodaliśmy certyfikat produktu- klienci szukają gwarancji jakości
- wprowadziliśmy miniaturki zgodne z wytycznymi Allegro – biała miniaturka poprawia trafność i wynik jakości oferty w ADS Allegro
- jasna komunikacja korzyści z zakupionego produktu pomogła zwiększyć konwersję
- wyróżnienie aukcji 1 monetą Allegro ściągnęło dodatkowych klientów
- zastosowanie perswazji dla pierwszych klientów również dała pozytywny efekt
i dodatkowo 25 innych poprawek, które wpłynęły na sprzedaż. Podeślij Nam swoją ofertę do bezpłatnego audytu Allegro.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Przygotowanie struktury kampanii Ads Allegro
Po udoskonaleniu ofert przyszedł czas na stworzenie struktury kampanii. Jest to niezwykle ważne, by od początku „poukładać reklamy”. Zasada, którą się kierujemy brzmi:
1 kategoria = 1 kampania
Pozwala to lepiej analizować statystyki oraz co najważniejsze zmniejszyć koszty reklam.
W swoim arsenale dysponujemy 14 strategii do wyboru, najczęściej korzystamy z trzech głównych. Szczegółowo je omawiam w kursie Ads Allegro
Optymalizacja i kontrola kampanii Ads Allegro
Dzięki dodatkowym funkcją, dostępnym wyłącznie dla partnerów Ads Allegro zmniejszyliśmy CPC z 35 groszy do 31 gr. Dodatkowo przy zastosowaniu własnych narzędzi mogliśmy ograniczać wydatki w czasie najsłabszego dnia sprzedażowego (sobota popołudniu i wieczorem) oraz długich weekendów. Kluczowe jest również korzystanie z darmowych opcji, które zwiększają koszyk zakupowy – jedną z nich jest kup w zestawie. Działa ona podobnie jak w sieci restauracji McDonald – a może frytki do tego. W łatwy sposób można uzyskać wzrost obrotów o 20% a to tylko początek.
Przewaga konkurencyjna na Allegro
Większość firm na Allegro koncentruje się jedynie na tworzeniu reklam sponsorowanych zapominając o reklamie graficznej na Allegro. Niewiele branż korzysta z tej formy promocji, a może to stanowić przewagę konkurencyjną. Reklama graficzna rozliczana jest w modelu CPM i można ją uruchomić już od 12 zł za 1000 wyświetleń. Wiele oczywiście zależy od otoczenia i nasycenia kategorii reklamami, natomiast warto to przetestować na swoim koncie. Allegro zachęca do stworzenia reklamy graficznej poprzez atrakcyjne promocje:
Dodaj Reklamę graficzną w Allegro Ads i odbierz bonus 300zł
Zainwestuj w Reklamę graficzną 150 zł, a otrzymasz 300 zł. Zwiększ sprzedaż i rozpoznawalność swojej marki.
Poniżej film, w którym dowiecie się więcej o reklamie graficznej Ads Allegro
Największe błędy w Ads Allegro
- Korzystanie z Ads Express Allegro – nic co proste nie jest skuteczne
- Uruchomienie Facebook Network
- Reklamowanie słabych produktów, w efekcie puste wejścia bez zakupów powodują spadek oferty w pozycjonowani/trafności
- Ustawianie reklam podczas trwającego urlopu
- Brak kontroli nad kampaniami – sporadycznie wprowadzanie zmiany i analiza statystyk
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro dzięki reklamom ADS Allegro? Podsumowanie
Czas na esencję i przykładowe efekty. Ads Allegro to najbardziej skuteczne narzędzie do promocji ofert. W porównaniu z wyróżnieniami zazwyczaj są mniej kosztowne i nie podlegają dodatkowej prowizji od ofert promowanych. Korzyści z wykorzystania Allegro Ads to wzrost sprzedaży, promocja nowego produktu, działania sezonowe oraz utrzymanie pozycji lidera. Pracę z reklamami powinno rozpocząć się od poprawienia kiepskich ofert, bo bez tego środki przeznaczone na reklamę będą jedynie kosztem, a nie inwestycją. Zapamiętaj jedno z tego artykuły: przygodę z Ads Allegro rozpoczynamy po dopracowaniu ofert, które chcemy reklamować.
Potrzebujesz wsparcia przy tworzeniu skutecznych reklam Ads Allegro? Napisz na poczta@vsprint.pl a otrzymasz darmową wycenę i gotowy plan działania
Małą zapowiedź tego jak działamy zaprezentowaliśmy powyżej. Cały proces przebiega w kilku etapach:
- Analiza potencjału i otoczenia konkurencyjnego
- Dopracowania ofert oraz poprawa ustawień konta celem zwiększenia wiarygodności sprzedawcy i atrakcyjności aukcji
- Analiza słów kluczowych, fraz wykluczających oraz przygotowanie rekomendacji dotyczących nazewnictwa aukcji Allegro
- Uruchomienie kampanii
- Monitorowanie wyników, udoskonalanie grup reklamowych
- Raportowanie
- Stały kontakt z partnerem w celu wsparcia reklamowego nowych ofert, wymiany spostrzeżeń i nowinek ze świata Allegro
Ponad 4 000 sprzedawców już Nam zaufało i skorzystało z profesjonalnego wsparcia. Wszystkie kampanie są tworzone po szczegółowej analizie – bez tego odradzamy korzystanie z ADS Allegro, ponieważ bardzo często okazuje się, że pieniądze są wydawane niewłaściwie. Dzięki doświadczeniu, dostępowi do dodatkowych narzędzi i funkcjonalności rozbudowanego panelu reklamowego oraz autorskiego oprogramowania zysk z reklam jest większy niż standardowo.
15 minut Twojego czasu – tyle potrzebujemy aby zwiększyć Twoją sprzedaż na Allegro! Sprawdź Nas
Przykłady osiągniętych wyników:
Czytaj również:
Jak ustawić pierwszą kampanię Ads Allegro ?
Czy warto korzystać Ads Allegro ?