Co powinien zawierać dobry tytuł aukcji Allegro?
Zastanawiasz się dlaczego pomimo dobrego produktu, nadal niewiele osób zagląda na Twoje aukcje? Spędzasz godziny nad poprawieniem opisów czy edycją grafik, a Twoja sprzedaż nadal stoi w miejscu? Pomimo włączenia wyróżnień czy kampani Allegro Ads, nadal nie ma ruchu w Twoich ofertach? Przyczyn może być wiele, ale najprawdopodobniej klienci nie potrafią Cię odnaleźć z powodu źle opracowanego tytułu aukcji.
Jak sprowadzić klienta do swoich ofert?
Każdy użytkownik, który odwiedza Allegro już od pierwszej strony zasypywany jest informacjami o promocjach, produktami wybranymi tylko dla niego lub ofertami, które warto zobaczyć. Jednak głównym miejscem, do którego pierwsze kroki kieruje większość kupujących jest wyszukiwarka. To właśnie ten element należy wykorzystać jako pierwszy, aby zaprosić klienta do naszych ofert. Na nic zdadzą się piękne zdjęcia, czy szczegółowe opisy jeśli nikt do nich nie dotrze. Dlatego dzięki odpowiednio zbudowanemu tytułowi aukcji możesz wyjść do klienta ze swoją ofertą nawet z najbardziej rozbudowanej kategorii.
Jakie funkcje pełni tytuł oferty?
Zanim jednak przystąpisz do tworzenia czy edytowania tytułów, zastanów się jaką rolę powinien odgrywać tytuł w Twoich aukcjach. Czy komponujesz go dla siebie, aby ułatwić sobie znalezienie towaru na półce w magazynie? Czy raczej tytułem aukcji chcesz przekonać klienta do tego, żeby zajrzał do środka oferty, którą poprawiasz już setny raz?
Czy zatem istnieje wzór na idealny tytuł aukcji Allegro? Tak!
Bez wątpienia tytuł aukcji powinien jasno wskazywać na to, czego dotyczy oferta – pełni więc po pierwsze funkcję identyfikującą towar. Niestety większość sprzedawców ogranicza się tutaj tylko do umieszczania tzw. “twardych” danych o produkcie, nie wykorzystując przy tym potęgi słów kluczowych. Czym są słowa kluczowe? Najprościej mówiąc są to słowa lub całe frazy wpisywane do wyszukiwarki Allegro, żeby odszukać dany przedmiot. Przechodzimy zatem do kolejnej funkcji tytułu – przekierowanie na ofertę. W jednym z oficjalnych komunikatów Allegro jasno precyzuje, że głównym czynnikiem dopasowania kolejności aukcji na listingu jest to, czego szuka kupujący – a więc co wpisuje w wyszukiwarkę. Skąd możesz czerpać wiedzę na temat tego czego szuka klient i jaka jest jego ścieżka zakupowa? Mając na uwadze to, w jaki sposób działa wyszukiwarka Allegro (link do artykułu o wyszukiwarce) zastanów się co klienci wpisują, aby znaleźć Twój przedmiot?
Kiedy już określisz co sprzedajesz i jakie są słowa kluczowe związane z Twoim produktem najpewniej dojdziesz do wniosku, że w 50 dozwolonych znakach masz jeszcze sporo miejsca, aby coś dodać. Tutaj pojawia się możliwość przekonania klienta do tego, że to właśnie Twoja oferta jest tą której szuka. Wykorzystaj język korzyści w swoim tytule. Kontaktując się z klientami, którzy dokonali transakcji pytamy często, co przekonało ich do zakupu akurat w tej konkretnej ofercie. Jak się okazuje zazwyczaj na ostateczną decyzję zakupową wpływa bezpośrednia korzyść dla kupującego lub możliwość rozwiązania problemu dzięki zakupionemu produktowi. Warto zatem już w tytule pokazać wartość jaką otrzyma klient. Dzięki temu zwiększysz zainteresowanie kupujących, którzy choćby z ciekawości zajrzą do opisu aukcji, a tam masz juz nieograniczone pole do sfinalizowania transakcji.
Twój tytuł spełnia wymienione wyżej kryteria, a nadal nie sprzedajesz? Idziemy dalej! Wykorzystaj w tytule siłę marketingu. Nie określaj swojego produktu słowami “mega”, “super” czy “wysoka jakość”. Przeglądając opisy aukcji w wielu kategoriach, w większości pojawiają się takie właśnie określenia. Czy każdy produkt naprawdę jest “mega” lub “super”? Gdyby tak było, rynek byłby już dawno ograniczony do wąskiej grupy sprawdzonych artykułów. Jakich określeń zatem używać, aby zareklamować produkt i wyróżnić się na tle konkurencji? Oczywiście wiele zależy od kategorii w jakiej sprzedajesz i charakteru samego produktu. Sprzedając artykuły wyposażenia wnętrz warto podkreślić, że jest to na przykład produkt stylowy czy modny. Oferując przedmiot użytkowy jak np. narzędzia wskaż, że jest to coś “profesjonalnego”. Wystawiając farbę do ścian dopisz w tytule “wydajna”.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Tytuł aukcji Allegro w praktyce
Niekiedy zdarza się, że samo określenie identyfikujące towar jest zarazem słowem kluczowym i zawiera też w sobie korzyść dla klienta. Przykładem może być choćby kask.
Słowo “kask” przekazuje informacje same w sobie. Jak powszechnie wiadomo kask nosi się na głowie, czyli domyślnie określony jest już sposób użytkowania. Po co? Zasadniczo aby ją ochronić. Masz już więc dwie podstawowe funkcje wynikające z natury produktu, których nie musisz wpisywać w tytuł, a zawierasz je w 4 z 50 dostępnych znaków. Jak rozbudować taki tytuł oferty? Z pomocą przychodzi sama wyszukiwarka Allegro, gdzie ku mojemu zdziwieniu po wpisaniu frazy “kask” otrzymujesz ponad 350 000 aukcji w 26 kategoriach. Jak się w tym odnaleźć?
Po pierwsze doprecyzuj określenia identyfikujące produkt. Dzięki temu od razu wykorzystasz drugą funkcję tytułu i przekierujesz kupującego na swoją ofertę. Mamy przecież do wyboru kaski budowlane, motocyklowe, narciarskie, snowboardowe, rowerowe, dziecięce, na rolki, na hulajnogę czy jako śmieszne gadżety. Z mocowaniem, z regulacją zapięcia, bez mocowania, z paskiem podbródkowym, z lampką, z daszkiem, z szybką, szczękowy, otwarty, zamknięty, modułowy… i wymieniać można w nieskończoność. Niemniej trudno będzie pracować na budowie w kasku motocyklowym, a kask budowlany niekoniecznie sprawdzi się na stoku narciarskim. Dlatego tak ważne jest odpowiednie identyfikowanie produktu i dobieranie słów kluczowych pod konkretną ofertę.
Kiedy już klient ograniczy zakres wirtualnej półki sklepowej, w której chce dokonać zakupu, koniecznie musisz przemówić do jego emocji i wskazać mu jasną korzyść jaką otrzyma dzięki dokonaniu transakcji. Wskaż już w tytule, że kask który oferujesz jest wygodny, lekki, dopasowany. Jeżeli nie zainteresujesz klienta tytułem, przewinie on listing i odejdzie do konkurencji, a Twoja oferta pozostanie niezauważona. Jak w przypadku kasku wykorzystać siłę marketingu? Możesz wskazać, że jest to produkt mocny, profesjonalny, wzmocniony albo nowej generacji.
Inne przykłady świetnych tytułów aukcji, które bardzo dobrze sprzedają:
Domyślam się, że jesteś aktywnym sprzedawcą na Allegro, dlatego jest to dla Ciebie niestety mniejsze lub większe (w zależności od kategorii) pole bitwy o klienta, na którym walczysz z innymi sprzedającymi. Najczęściej jest to walka cenowa, bitwa na miniaturki, ale też konkurowanie stawkami CPC czy wyróżnieniami. Aby wygrać tą bitwę, musisz zacząć od nauczenia się obsługi broni z magazynkiem 50 znaków w tytule. Jeśli Twoja oferta nie dotrze do kupującego, nie pomoże ani najniższa cena, ani najlepsze zdjęcie, ani najbardziej kosztowna forma reklamy.
Jeśli potrzebujesz indywidualnej porady, nie masz pomysłu na chwytliwy tytuł aukcji albo nie wystarcza Ci dostępnych 50 znaków lub chcesz skonsultować swoje pomysły – odezwij się do mnie tutaj. Czekam na Twój ruch!
Autor: Katarzyna Kliczka