fbpx

Najniższa cena na Allegro ?

Przez ostatni kwartał rzetelnie badam opinie właścicieli e-sklepów o Allegro. Jeżdżę po konferencjach, biorę udział w szkolenia + sam szkolę, czytam artykuły branżowe. Często wywołując temat Allegro słyszę, że to marketplace z najniższą ceną, że nie da się zarobić tylko zniszczyć pozycjonowanie produktu itp. Gdy zadaję pytanie jakie jest główne kryterium wyboru oferty, uzyskuje następujące odpowiedzi:

  • najniższa cena
  • szybka, darmowa wysyłka
  • gratisy
  • raz na jakiś czas – liczba monet

Gdybym miał podsumować 3 główne czynniki wpływające na wybór konsumenta: cena, cena i cena !

Po krótkiej chwili dopytuje o kryteria wyboru konkretnego sklepu internetowego, który oferuje ten sam produkt. Okazuje się, że kryteria są te same ( oczywiście bez monet ) ….

Taniej być nie może

Ale co się dziwić takiemu podejściu. Sprawdźmy kilka przykładów z życia codziennego.

Biedronka Codziennie niskie ceny

Media expert włączamy niskie ceny

Castorama na allegro

Robert ! I ty przeciwko mnie 🙁

Robert Huawei Allegro

Przypadki można mnożyć: Netto – więcej za mniej, CCC – cena czyni cuda, Polski Bus – szybko,tanio, komfortowo.

I teraz zadajmy sobie pytanie: czy to Allegro psuje rynek ceną ?

Rozdawnictwo na szeroką skale

Będąc na tych właśnie konferencjach czy zagłębiając się w lekturę artykułu o e-sprzedaży czytam poradę:  rabat na pierwsze zakupy lub darmowa dostawa zwiększa liczbę zamówień. Kto tych marketerów uczył biznesu ? Czerwony owad w czarne kropki ? Polski rynek e-commerce jest bardzo młody, stąd też próżno szukać innych wyróżników niż niska cena. Klient oczekuje zniżek na pierwszy zakup, rabatów po znajomości czy cen hurtowych od dwóch sztuk.

Allegro zmienia bieg rzeki

To co napisze będzie mocno kontrowersyjne. Moim zdaniem pomarańczowy portal w ostatnim czasie obrał zupełnie inny kierunek. Poprzez standaryzację wyglądu ofert, podwyższenie prowizji czyści rynek z „taniości i cenodajstwa”. Dał sygnał, że na miernotę nie będzie miejsca tym samym zmieniając postrzeganie swojego serwisu. W efekcie na forach internetowych, grupach na facebook podniósł się lament niezadowolenie, bo w końcu trzeba przyciągnąć klienta czymś innym niż ceną: dobrymi zdjęciami i opisem, szybką realizacją zamówienia, dokumentem potwierdzającym zakup oraz obsługą na wysokim poziome. To pokazuje jak Allegro jest silne, albo jak reszta jest słaba. I wiecie co ? Ja wierzę, że im się uda !