Opis aukcji Allegro to jedno z najważniejszych narzędzi, które wpływa bezpośrednio na decyzję zakupową. Im lepiej opiszesz przedmiot, tym większa szansa na wyższą sprzedaż i przewagę na tle konkurencji.
Czym charakteryzuje się skuteczny opis produktu na Allegro?
Skuteczny opis to taki, który:
- odpowiada na pytania potencjalnego klienta,
- jest przejrzysty i uporządkowany (np. przez wypunktowania),
- zawiera wszystkie specyfikacje techniczne i warunki płatności,
- prezentuje produkt w atrakcyjny sposób, również wizualnie (grafiki wysokiej rozdzielczości, na białym tle),
- budzi wyobraźnię klienta – opisuje oferowany przedmiot w sposób praktyczny i angażujący.
Sprawdź, jak dobry opis aukcji może pomóc pokonać konkurencję na Allegro »
Jak napisać dobry opis aukcji Allegro?
Poniżej znajdziesz konkretne wskazówki, jak tworzyć opis oferty, który przyciągnie uwagę i zachęci do zakupu:
- Zwróć uwagę na pierwsze zdania – to one decydują, czy użytkownik będzie czytał dalej.
- Podziel opis na sekcje: cechy, zalety, dane techniczne, sposób użycia.
- Unikaj bloków tekstu – stosuj wypunktowania, pogrubienia, nagłówki.
- Nie kopiuj treści od producenta – Allegro promuje oryginalne opisy.
- Dbaj o poprawność językową – błędy zmniejszają zaufanie.
- Zadbaj o estetykę – warto używać sprawdzonych szablonów aukcji.

Czym można wyróżnić opis na Allegro, aby przyciągał wzrok?
Jeśli chcesz, by Twoja aukcja Allegro wyróżniała się:
- Zastosuj grafiki w wysokiej rozdzielczości i na białym tle – produkt musi być czytelny.
- Użyj prostych, atrakcyjnych infografik – np. pokazujących funkcje lub zalety produktu.
- Zadbaj o logiczny układ karty produktu, aby użytkownicy łatwo znaleźli najważniejsze informacje.
- Dla konta firmowego warto przygotować spójny szablon graficzny, który buduje rozpoznawalność.
Czy opis oferty na Allegro wpływa na pozycjonowanie?
Dowiedz się więcej, jak pozycjonowanie na Allegro zależy od opisu »
Tworząc dobry opis produktu, zyskujesz nie tylko potencjalnych kupców, ale i realną przewagę w widoczności na Allegro. Pamiętaj, że opis aukcji to nie tylko informacja – to element, który sprzedaje.

Stosując powyższe wskazówki, zwiększysz szanse na kliknięcie i konwersję, a skuteczny opis pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji.
Zobacz powiązane filmy
Pokaż transkrypcję
Cześć, zastanawiasz się jak napisać opis oferty na Allegro, który naprawdę sprzedaje? Większość sprzedawców popełnia to kluczowe błędy, przez które tracą klientów. A dziś pokażę Ci jak tworzyć skuteczne opisy, które przyciągną uwagę i zwiększą Twoją sprzedaż. Więc do dzieła.
Odpowiedzmy sobie najpierw na pytanie, dlaczego opis jest kluczowy? Opis z oferty na Allegro pełni kilka niezwykle ważnych funkcji. To nie jest tylko tekst informacyjny, bo dobrze napisany opis może zwiększyć konwersję i poprawić widoczność oferty, a także ograniczyć liczbę zwrotów. Po pierwsze, opis pomaga klientowi szybko podjąć decyzję.
Klient nie ma czasu na domysły. Jeśli nie znajdzie istotnej informacji w Twojej ofercie, to poszukaj jej konkurencji. Dlatego Twój opis powinien zabierać wszystkie kluczowe informacje w przejrzystej formie, odpowiadać na najczęstsze pytania klientów, np. o materiał, wymiary, zastosowania. To wszystko powinno właśnie być zawarte w opisie. A także opis powinien podkreślać korzyści płynące z zakupu.
Dlaczego ten produkt jest najlepszym wyborem? Więc np. zamiast pisać materiał 100% bawełna, to dodaj kontekst. 100% bawełna, naturalna i przewiewna, idealna dla alergików.
Opis zwiększa sprzedaż. Dobrze napisany opis działa jak najlepszy sprzedawca w sklepie. Budzi zainteresowanie, a także przekonuje do zakupu.
Więc używaj języka korzyści i zamiast pisać mocna obudowa, napisz solidna obudowa, odporna na uderzenia, idealna na lata. Podkreślaj unikalne cechy produktu. Co wyróżnia ten produkt na tle konkurencji? A także unikaj ogólników.
Konkretne informacje dają klientowi poczucie bezpieczeństwa, a także pewność zakupu. Więc zamiast pisać wysokiej jakości kurtka zimowa, a zresztą wszyscy sprzedawcy na Allegro piszą, że ich produkty są wysokiej jakości, no to Ty napisz ciepła kurtka zimowa z wodoodporną membraną, komfort nawet przy minus 20 stopniach Celsjusza. Po trzecie opisy poprawia widoczność w wynikach wyszukiwania Allegro, bo Allegro podobnie jak Google korzysta z algorytmów wyszukiwania i opisy zawierające odpowiednie słowa kluczowe mogą zwiększyć liczbę wyświetleń oferty.
Istotne jest też dobre formatowanie, nagłówki, wypunktowania sprawiają, że tekst jest po prostu lepiej czytelny zarówno dla klientów jak i dla algorytmów Allegro. Dobry opis to nie jest tylko obowiązek, jest to klucz do większej sprzedaży, pomaga klientowi znaleźć produkt, rozwiewa jego wątpliwości i przekonuje do zakupu, więc jeżeli chcesz, żeby Twoje oferty sprzedawały więcej, to stosuj jasny, konkretny opis oparty na języku korzyści i dostosowany do algorytmów wyszukiwania.
Omówimy sobie teraz kluczowe elementy skutecznego opisu, bo po pierwsze jest to tytuł. Tytuł to jeden z kluczowych elementów wpływających na widoczność oferty i powinien mieć maksymalnie 75 znaków i zawierać frazy kluczowe, frazy niszowe, a także informacje o produkcie, model, kolor, rozmiar, cechę wyróżniającą i należy go powtórzyć w pierwszej sekcji opisów na główku H1. Zwiększa to spójność, a także poprawia widoczność oferty na Allegro.
Drugie to zdjęcia. Sprzedajesz oczami. Zdjęcia to pierwsza rzecz, na którą klient zwraca uwagę. Zanim przeczyta opis, to ceni Twój produkt na podstawie zdjęć, więc one muszą wzbudzać zaufanie i prezentować produkt w jak najlepszym świetle.
Moje wskazówki to zdjęcia muszą być ostre, dobrze oświetlone, bez rozmyć i szumów. Nie tylko białe tło. Można tutaj używać kolorów firmowych. Fajnie właśnie te kolory sobie przemycić. Mogą to być oczywiście tła neutralne, a także aranżacja, tak żeby podkreślić charakter produktu. Istotne jest ukazywanie produktu z różnych perspektyw.
Z każdej strony, w zbliżeniu, w użyciu, tak żeby klient miał szansę zapoznać się z tym produktem, tak jakby to robił w sklepie stacjonarnym. Istotne jest też ukazanie kontekstu, czyli właśnie umieścić produkt w aranżacji, tak żeby klient mógł zobaczyć jak go wykorzystać. Nie dodawać zbędnych grafik tekstów, bo Allegro nie pozwala na dodatkowe napisy na zdjęciach, czy też znaki wodne.
Więc do czego należy unikać to zdjęcia niskiej jakości, które są rozmazane. Przesadnej obróbki też należy unikać, bo może po prostu zmienić rzeczywisty wygląd produktu i nie należy też dodawać grafik reklamowych zamiast faktycznych zdjęć produktu. Język korzyści.
Przekonuj, a nie informuj. Klient nie chce czytać słuchej specyfikacji, tylko szuka informacji o tym, co zyska dzięki twojemu produktowi. I często przeprowadzając audyty konta Allegro, to spotykam się z tym, że sprzedawcy piszą opisy pod siebie.
Zamykają się właśnie w tej klątwie wiedzy, w takim opisie typowo informacyjnym, czy takim technicznym. Więc pamiętajcie, że opisy są dla klientów. Powinny być napisane w zgodzie właśnie z oczekiwaniami klientów.
Więc opisz, jakie problemy rozwiązuje produkt zamiast podawać tylko jego cechy. Unikaj ogólników. Zamiast pisać świetna jakość, to napisz wytrzymały materiał odporny na wilgoć.
No i pisz też prostym i zrozumiałym językiem. Nie używaj skomplikowanych technicznych opisów, jeżeli nie jest to konieczne. Ważne jest też stosowanie wypunktowań, bo klient tylko skanuje tekst, a nie czyta go w całości.
Podkreślaj też unikalność produktu, co wyróżnia Twój produkt na tle konkurencji. Pamiętaj, że klienci nie kupują cech, tylko korzyści z zakupu właśnie tego produktu. Istotne są też parametry.
Ważne jest to, żeby wypełnić je dokładnie. A dlaczego są ważne? No z tego względu, że wpływają na widoczność oferty. Allegro wykorzystuje je w filtrach wyszukiwania.
Pomagają też kupującemu znaleźć dokładnie to, czego szuka. Jeżeli ich nie uzupełnisz, to klient po prostu może nie trafić na Twój produkt. Więc podsumowując to, co powinien zawierać skuteczny opis, to powtórzony tytuł w nagłówku H1, zdjęcia wysokiej jakości, język korzyści, parametry, a także logiczne zatytułowane sekcje.
Twój opis ma jedno zadanie, przekonać klienta, że to właśnie Twój produkt jest najlepszym wyborem. Skupimy się teraz na formatowaniu i czytelności. Jak sprawić, żeby właśnie Twój opis był przejrzysty? Bo klienci nie czytają bloków tekstu, tylko skanują tekst w poszukiwaniu kluczowych informacji.
Jeżeli Twój opis jest nieczytelny, no to kupujący szybko przejdzie do innej oferty. A jak poprawić czytelność opisu? No to podziel tekst na krótkie akapity, maksymalnie 3-4 linijki na akapit. Długie bloki tekstu zniechęcają do czytania.
Stosuj wypunktowania. Dzięki nim klient szybko znajdzie kluczowe informacje. Stosuj też pogrubienia dla istotnych cech produktu.
Wyróżniaj te najważniejsze korzyści. Dziel też opis na sekcje zatytułowane w nagłówku H2. Ułatwia to czytanie i poprawia pozycjonowanie oferty.
Zastosuj też jeden z dwóch szablonów opisu, czyli układ kolumnowy albo układ poziomy. Pamiętaj, że im czytelniejszy jest Twój opis, tym większa jest po prostu szansa na sprzedaż. Błędy, które mogą obniżać sprzedaż lub spowodować nawet usunięcie oferty.
Niektóre błędy w opisie mogą negatywnie wpływać na sprzedaż, a nawet doprowadzić do usunięcia oferty na Allegro. Oto czego należy bezwzględnie po prostu unikać. Linków do innych stron.
Nie można odsyłać klientów na zewnętrzne witryny, np. do sklepu internetowego czy też do strony producenta. Nie można tutaj proponować klientowi zakupu poza Allegro.
Każda próba nakłonienia klienta do transakcji poza serwisem, zadzwoń, dogadamy się, może skutkować blokadą konta. Nieprawdziwe informacje. Opis ma być konkretny i zgodny z rzeczywistością.
Wprowadzenie klientów w błąd grozi zbrodami, a także negatywnymi komentarzami. Pamiętaj, żeby też nie podawać kontaktów do sprzedającego, adres mailowy, numer telefonu. Wszystkie transakcje muszą odbywać się wyłącznie przez Allegro, dlatego nie wolno podawać numerów telefonów, adresów mailowych czy danych do płatności w miejscach, które nie są do tego przeznaczone.
Dodatkowe błędy, których też należy unikać, no to przesadna reklama. Słowa typu hit, najlepszy, promocje, które faktycznie nie są promocjami, nie przekonują klientów, a mogą wyglądać po prostu nieprofesjonalnie. Zbyt długi, rozwlekły opis, no lepiej postawić tutaj na konkretne informacje, podać to w czytelnej formie.
Brak szczegółowych informacji. Jeżeli opis jest zbyt ogólny, to klient może mieć wątpliwości i po prostu opuścić stronę produktu. Allegro regularnie monitoruje treści ofert, a niezgodność z regulaminem może prowadzić do ograniczenia widoczności, a nawet do usunięcia aukcji.
Więc dbaj o to, żeby opis był zgodny z zasadami Allegro, bo jest to klucz po prostu do bezpiecznej sprzedaży. I chciałabym Wam pokazać dwa opisy ofert, które faktycznie, którymi można się naprawdę inspirować. Pierwszy opis to opis oliwy z oliwek.
W pierwszej sekcji mamy powtórzony tytuł. Opis jest naprawdę dobrze skonstruowany. Ma wyraźne podzielone sekcje.
Zdecydowanie ułatwia to czytanie, a także szybkie znalezienie tych kluczowych informacji. Certyfikaty, nagrody zostały też odpowiednio podkreślone już w trzeciej sekcji, więc buduje to też wiarygodność produktu i podkreśla jego jakość. Mamy też zastosowanie oliwy.
Jest to fajnie jasno opisane, dzięki czemu klient wie jak najlepiej wykorzystać taką oliwę w kuchni. No i dodatkowo każda sekcja ma tytuł, a przez to opis jest po prostu czytelny, jasny, przejrzysty, przyjazny po prostu dla kupującego. I drugi opis to jest opis piłki gimnastycznej Forfisio.
Jest również dobrze skonstruowany i czytelnie podzielony na sekcje. Ułatwia to szybkie znalezienie kluczowych informacji. Mamy podkreślenie certyfikatów, takich jak właśnie wyrób medyczny.
Przez to mamy zbudowane zaufanie do produktu, a także potwierdzone jest jego wysoka jakość. Szczegółowo opisane zostało zastosowanie, zarówno w rehabilitacji, jak i w ćwiczeniach ogólnorozwojowych, więc można tutaj twierdzić, że ta piłka jest naprawdę wszechstronna i pokazane są realne korzyści dla użytkownika. Dodatkowym atutem jest też sekcja dotycząca doboru rozmiaru.
Pomaga to przede wszystkim klientowi wybrać odpowiedni model dopasowany do wzrostu. Instrukcje dotyczące pompowania, czy też wskazówki użytkowania sprawiają, że klient po prostu czuje się pewnie i wie jak prawidłowo korzystać z tego produktu. To co jest fajne jeszcze w tym produkcie, to opis uwzględnia również przeciwwskazania co do stosowania takich piłek, co świadczy o odpowiednim podejściu do klienta i zwiększa zaufanie.
Jest to naprawdę taki rzeczowy, praktyczny i przejrzysty opis, więc też polecam Wam zerknąć sobie w ogóle na opisy tego sprzedawcy. Więc podsumowując, dobrze napisany opis oferty na Allegro to nie tylko obowiązek, ale przede wszystkim klucz i sposób na zwiększenie sprzedaży, lepszą widoczność ofert i mniejszą liczbę zwrotów. Pamiętaj o tych kilku kluczowych zasadach.
Opis powinien szybko dostarczać kluczowych informacji i odpowiadać na pytania klientów. Używaj języka korzyści, bo klienci nie kupują cech, tylko rozwiązania problemów. Wykorzystaj frazy kluczowe w opisie i parametrach, tak żeby właśnie zwiększyć liczbę wyświetleń, a co za tym idzie również sprzedaż, no i unikaj błędów, które mogą obniżać widoczność oferty, a nawet doprowadzić do jej usunięcia.
A teraz pytanie do Ciebie. Czy Twój opis przekonuje do zakupu, czy może masz coś do poprawy? Jeżeli nie wiesz, to możesz przesłać ofertę do mnie, czy nawet skorzystać z naszego formularza bezpłatnego audytu. Sprawdzę i dam znać.
Więc jeżeli ten film był dla Ciebie pomocny, to zostaw łapkę w górę, zasubskrybuj kanał i kliknij dzwoneczek, aby nie przegapić kolejnych porad o Allegro. Dzięki za oglądanie i do zobaczenia w kolejnym filmie.
Pokaż transkrypcję
Cześć, witajcie w nowym filmie. Dziś pokażę Wam jak przygotować opis produktu na Allegro, który naprawdę sprzedaje. Zostańcie ze mną do końca, jeśli chcecie poznać sprawdzone techniki i praktyczne porady, a na końcu filmu mam dla Was bonus, na który naprawdę warto czekać.
Czy zastanawialiście się kiedyś, co sprawia, że niektóre oferty na Allegro przyciągają więcej klientów niż inne? Klucz tkwi w doskonałym opisie produktu. Dobry opis nie tylko przedstawia cechy produktu, ale też odpowiada na potrzeby klientów i przekonuje ich do zakupu. Dobry opis zachowuje balans pomiędzy językiem technicznym, a językiem korzyści, a także balans pomiędzy tym, czego oczekuje algorytm Allegro, a czego oczekują klienci.
Istotne jest to, aby poświęcić czas na stworzenie opisu, który sprzedaje. I zawsze podczas audytów powtarzam sprzedawcom, że tytuł oferty ma dwie funkcje. Jest to funkcja marketingowa i funkcja wyszukiwawcza, a opis produktu ma również dwie funkcje.
Jest to funkcja informacyjna i funkcja przekonująca do zakupu, bo dobry opis produktu dostarcza niezbędnych informacji, przekonuje klientów do zakupu i buduje zaufanie do sprzedawcy. Istotne jest to, żeby w jasny i precyzyjny sposób przedstawić, dlaczego Twój produkt jest wyjątkowy i jak spełnia potrzeby klientów. Każdy klient, który wpisuje w wyszukiwarkę Allegro konkretną frazę, ma pewne oczekiwania względem produktu.
Jeśli przekonasz klienta, że kupując z Twojej aukcji klient dokonuje mądrego wyboru, to wygrywasz, wygrywasz sprzedaż tego produktu. I chciałabym omówić z Wami strukturę opisu, bo są pewne powtarzalne elementy, które sprawdzą się zarówno w przypadku produktów za dwa złote, jak i w przypadku produktów za dwa tysiące. Jeżeli myślicie, że klienci czytają opisy od deski do deski, to się mylicie.
Najprawdopodobniej żaden klient nie przeczyta całego tekstu, dlatego istotne jest to, żeby podzielić tekst na logiczne segmenty, tak zwane sekcje opisu. I w pierwszej sekcji opisu powinien się znaleźć powtórzony tytuł w nagłówku H1, ma to wpływ na wyższe pozycjonowanie oferty. Następna sekcja to najważniejsze informacje z perspektywy klienta, czyli powinniście krótko opisać, czym jest produkt, jakie ma główne zalety i do kogo jest skierowany.
Kolejna sekcja to kluczowe cechy i zalety produktu, czyli skup się na tym, co wyróżnia Twój produkt na tle konkurencji. Kolejna sekcja to sposoby zastosowania, czyli przedstawienie, jak produkt może być używany. Podajcie konkretne przykłady zastosowań, które mogą być ważne dla klientów.
Następna sekcja to specyfikacja, czyli wymień szczegółowe dane techniczne i parametry produktu, które mogą być istotne dla bardziej technicznych klientów. W tym filmie chciałabym Wam pokazać tylko dobre przykłady, tylko inspirujące oferty, które mam nadzieję pokażą Wam, jak przygotować dobry opis produktu na Allegro. Ten sprzedawca tworzy naprawdę ciekawe opisy.
Już od pierwszego styku z tą ofertą mamy informację o tym, że jest to bestseller, podkreślony już z świeżych zbiór. Mamy podkreśloną autentyczność, że ta oliwa faktycznie pochodzi z Grecji. Mamy sekcję dotyczącą jakości, która też jest potwierdzona medalami, certyfikatami.
W ten sposób umieszczone certyfikaty również są w porządku i jest też informacja o zastosowaniu. Kolejny element, na który też mocno chciałabym zwrócić uwagę, to pamiętajcie, że opis produktu powinien odpowiadać na potrzeby i oczekiwania klientów. Dlatego warto przeanalizować opinię na jego temat, aby dowiedzieć się jak klienci postrzegają mocne i słabe strony produktu.
To właśnie w recenzjach znajdziecie szczere i wartościowe informacje, które pomogą Wam lepiej dopasować opis do oczekiwań klientów. Istotne jest też to, żeby w opiniach skupić się nie tylko na tym, co klienci piszą o Waszych produktach, ale też co piszą o produktach konkurencji. Więc czytajcie też opinie konkurencji.
Drugi przykład opisu to opis giętarki do rur. Nie jest to opis króciutki, ale również odpowiadający na oczekiwania klientów. Najważniejsze informacje są na samym początku.
Mamy coś ekstra, czyli film instruktażowy. Kluczowe zalety, parametry techniczne i informacje o tym, że jest to nowość na rynku. Kolejny element, na który chciałabym zwrócić uwagę to też korzyści dla klienta.
Skupcie się na tych korzyściach. Jakie klient odniesie z zakupu produktu? Opiszcie jak produkt rozwiązuje problemy, jak zaspokaja potrzeby, czy poprawia jakość życia. Jeżeli spacerujecie po górach, jeździcie na wycieczki czy na kempingi, to wiecie jak ważne jest to, żeby bagaż był lekki, żeby te rzeczy, które spakujecie były niewielkich rozmiarów.
Ten sprzedawca również odpowiedział na oczekiwania klientów, a także zwrócił uwagę na to, że ponad 80% populacji świata to wzrokowcy, więc informacje przekazane na grafikach też lepiej trafią do takich klientów. Mamy tutaj też piórko, które tylko potwierdza i podkreśla lekkość tego materaca. Są infografiki pokazujące zastosowanie produktu przyczepa kempingowa, namiot.
Również jest to jak najbardziej w porządku. Drugi przykład to dzwonek bezprzewodowy. Kupując taki dzwonek, no zapewne chcielibyście zamontować go na bramie wjazdowej, która jednak jest oddalona od domu o kilka czy nawet kilkadziesiąt metrów i ten sprzedawca znowu odpowiedział na tę potrzebę.
Zasięg działania tego dzwonka jest nawet do 200 metrów i ta informacja jest umieszczona w pierwszej sekcji. Ta informacja jest później jeszcze powielona. Według mnie nie jest to błąd, tylko właśnie podkreślenie tej konkretnej cechy.
Podkreślona jest również wodoodporność i ta wodoodporność wybrzmiewa już z samej miniaturki, no bo tutaj właśnie mamy już miniaturkę razem z wodą. Kolejny element, na który chciałabym zwrócić uwagę to na używanie języka emocjonalnego, żeby zbudować pewną relację z klientem, dostosować się właśnie do języka klientów. Pokażcie jak właśnie produkt może wpłynąć na codzienne życie klientów, poprawić komfort czy też dostarczyć radości i bezpieczeństwa.
Proponuję Wam właśnie zerknąć na oferty sklepu 4Fizjo, opisując matę do akumpresury. Jednak stworzyli taki bardziej obszerny opis i dzięki temu potencjalny kupujący nie musi odpalać kolejnej karty w Google, tylko wszystkie informacje ma w tym opisie, więc też jak najbardziej na plus. Druga oferta to oferta maty dla psa.
Jeżeli przewozicie gdzieś swoje zwierzaki, czy to psy, koty, no to zapewne zdajecie sobie sprawę z tego, że przewożenie zwierząt luzem też może wpływać na niebezpieczeństwo podczas jazdy, no i ten sprzedawca też odpowiada na to, dlaczego warto wyposażyć się w taką matę. Opisuje właśnie to ryzyko i dzięki temu też skłania klientów do zakupu takiej maty. Kolejny element to też fajny przykład stołu rozkładanego, bo tutaj mamy przykład realnej sytuacji, w której produkt może okazać się przydatny.
Sprzedawca rozpoczyna sekcję od pytania, czym marzysz o idealnym pikniku? No to nasz stół odpowiada na to oczekiwanie i taka anegdota może zwiększyć zainteresowanie, zaangażowanie klientów, zwiększyć konwersję. Mamy takie emocjonalne wprowadzenie, czyli autor odwołuje się właśnie do wyobraźni klienta. Mamy tutaj wyobraź sobie, słońce leniwie przebija się przez liście drzew, więc taka narracja buduje pozytywne emocje, które mogą wpłynąć na decyzję zakupową.
Dodatkowo produkt jest opisany w kontekście rozwiązania problemu, czyli zapewnienia komfortu podczas pikniku. Składany stół jest promowany jako gwarancja udanego wypoczynku, co wzmacnia jego wartość, jego wartość taką użytkową. Kolejny opis, na który chciałabym zwrócić Waszą uwagę, to też opis takiej sakwy rowerowej, bo pamiętajcie o tym, żeby pisać krótkimi, prostymi zdaniami, tak żeby tekst był łatwy do przyswojenia.
Unikajcie skomplikowanej składni i zawiłych struktur językowych. Warto stosować wyliczenia, pogrubienia i nagłówki, aby wyróżnić właśnie kluczowe informacje. Zdecydowanie pomaga to w lepszym zrozumieniu i zapamiętaniu treści.
Ten sprzedawca dodatkowo każdą sekcję oddzielił, więc też wpływa to na tą czytelność. Stosuje nagłówki, podnagłówki, aby rozdzielić różne sekcje, więc ułatwia to zdecydowanie nawigację i skanowanie tekstu przez klientów. I tutaj drugi przykład, sprzedawca sprzedaje keramzyt, również mamy oddzielone sekcje i każda cecha produktu jest nawet opisana w oddzielnej sekcji i mamy też taką dodatkową wartość, czyli FAQ, najczęściej zadawane pytania, również bardzo ciekawy element.
Następny przykład to budowanie zaufania. Jak najbardziej możecie wpleść w tekst opinie użytkowników i rekomendacje innych klientów. Mogą to być właśnie pozytywne recenzje, które też zwiększą wiarygodność produktu.
Możecie przytaczać dane liczbowe, autorytety, aby właśnie wzmocnić przekaz i takie informacje mogą też zwiększyć zaufanie do produktu i marki. Tylko pamiętajcie o tym, żeby wszystkie te elementy były zgodne z regulaminem Allegro. Nie możecie na przykład zrobić screena opinii i wkleić, że to są opinie naszych zadowolonych klientów, ale takie zdanie, że mamy ponad dziesięć tysięcy zadowolonych klientów jest ok.
Czy umieszczanie na zdjęciach znanej aktorki również wpływa na zaufanie do tego produktu? Czy na przykład tutaj sprzedawca dodał taką kartę, która również zapewnia klientom dodatkową ochronę? Jak najbardziej na plus. Kolejny element to też warto zastosować odpowiedni układ, szablon ofert. Twórzcie opisy tak, żeby one dobrze wyglądały i łatwo czytały się na małych ekranach.
Używajcie takich układów, które są właśnie przyjazne dla urządzeń mobilnych i ten układ jest jak najbardziej dobrze widoczny zarówno na komputerze, tak jak widzicie, jak i na urządzeniu mobilnym. Mamy zastosowaną układ kolumnowy, który wpływa na to, że ta oferta, już Wam pokażę, będzie też dobrze widoczna na telefonie, prawda? Nic nam się tu nie zmieniło, wszystko jest dokładnie widoczne tak jak na komputerze, więc w porządku. Kolejny element to możecie też wezwać do działania, czyli zakończcie opis wyraźnym wezwaniem do działania, czyli na przykład kup teraz, dodaj do koszyka, zamów już dziś.
Takie jasne i konkretne CTA może zwiększyć szansę na konwersję, na zakup. I tutaj właśnie przykład takiej oferty, zamów teraz i ciesz się komfortem i trwałością reflektora. Jak najbardziej można to dodać.
Pamiętajcie o tym, żeby unikać długich bloków tekstu. Regularnie wstawiajcie grafiki, zdjęcia, zróżnicujcie po prostu układy swoich sekcji, tak żeby grafika była obok tekstu albo stosujcie układ poziomy, czyli najpierw opis, później duże zdjęcie. I taki właśnie układ poziomy sprawdzi się bardziej w przypadku takich produktów, gdzie detale i szczegóły są ważne.
No i pamiętajcie też o tym, żeby upewnić się, że opis jest estetyczny, przejrzysty. Unikajcie literówek, błędów ortograficznych, też wpływa to na obniżenie profesjonalizmu. Dobrze zorganizowany tekst, odpowiednimi odstępami, grafikami i wyróżnieniami ułatwia czytanie i zwiększa zainteresowanie klientów.
Więc podsumowując, pamiętajcie o tych wskazówkach, aby tworzyć właśnie efektywne i przekonujące opisy produktów na Allegro. Stosowanie tych zasad pomoże Wam zwiększyć sprzedaż i zadowolenie klientów, budując jednocześnie silną pozycję Twojej marki na rynku. I tak jak wspominałam na początku, przygotowałam dla Was bonus.
Tworząc codziennie oferty, często zauważam powtarzające się elementy i mam też takie pomysły i dlatego opracowałam mapę myśli, która pomoże Wam pisać bardziej skuteczne opisy produktów. Jeśli jesteście zainteresowani otrzymaniem tej mapy z kluczowymi wskazówkami, które mogą Wam ułatwić tworzenie lepszych opisów, napiszcie do mnie na adres mailowy podany w opisie filmu, a wtedy prześlę Wam taki bonus. Bardzo serdecznie dziękuję Wam za uwagę i do zobaczenia w kolejnym filmie.











