Jak rozpocząć sprzedaż na Allegro aby była skuteczna i nie wymagała ogromnych zasobów. Ten post nie będzie o dropshippingu – osobiście uważam, że

Jak rozpocząć sprzedaż na Allegro aby była skuteczna i nie wymagała ogromnych zasobów. Ten post nie będzie o dropshippingu – osobiście uważam, że moda na ten model biznesowy już minęła. Skupimy się na silnych fundamentach budowania sprzedaży w kanale Allegro zamiast obiecywać łatwy zysk w krótkim czasie. Dobre rozpoznanie, skorzystanie z niezbędnych narzędzi oraz uniknięcie podstawowych błędów przybliży do sukcesu. Pewności nie ma nigdy, w końcu gdyby to było tak łatwe, wszyscy bylibyśmy Super Sprzedawcami i VIPami 🙂

Kliknij w reklamę jeśli chcesz mieć dużą sprzedaż 😉 [quads id=”1″]

Narzędzia do obsługi Allegro

Dwa programy bez których funkcjonowanie w pomarańczowym kanale sprzedaży byłoby bardzo trudne to TradeWatch i BaseLinker. Pierwszy to kopalnia danych historycznych. Co się sprzedawało na Allegro, kiedy się sprzedawało, jak się zmieniała cena na przestrzeni tygodni oraz jakie formy promocji wykorzystywał sprzedawca. Tradewatch to program wręcz niezbędny, przydatny również tym, którzy nie sprzedają na Allegro. Dzięki niemu wielu właścicieli analizuje trendy oraz potencjał sprzedażowy danej kategorii czy produktu. Jeśli w głowie pojawił się pomysł związany z uruchomieniem sprzedaży na Allegro to pierwszym krokiem powinna być dogłębna analiza rynku. Obok TradeWatch bardzo ważnym programem do zarządzania ofertami i obsług i zamówień jest BaseLinker. To oprogramowanie, dobrze skonfigurowane już przy średniej skali biznesu zastępuje pracę 2-3 osób. Dzisiaj nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez BaseLinker’a i widzę różnicę w firmach które z niego korzystają lub nie. Czas pracy skraca się o połowę, a wolne zasoby można wykorzystać w innych obszarach. Jeśli BaseLinker jest Ci obcy skorzystaj z 90 dniowego okresu próbnego i napisz na poczta@vsprint.pl a powiemy Ci ile czasu możesz zaoszczędzić wdrażając go w firmie. 

Co sprzedawać na Allegro ?

Pułapka w którą wpadają młodzi adepci Allegro to sprzedawanie tego co mają wszyscy. Ciężko konkurować z dużymi sprzedawcami, którzy mają ugruntowaną pozycję w serwisie. Allegro ma swój potencjał, ale jest on ograniczony – chociażby ze względu na liczbę ludności w Naszym kraju. Kolejny sprzedawca z grillami może nie odnieść sukcesu, ponieważ ten produkt ma już 150 firm. W każdej kategorii jest pewna nisza i jej odnalezienie jest pierwszym krokiem do sukcesu. Trzeba analizować trendy, spoglądać na portale zagraniczne i mieć trochę szczęścia. Jakość oferty, a nie ilość produktów na koncie świadczy o dobrej strategii i pomyśle na biznes. Z początkiem wakacji wielu nowych graczy wpadnie na pomysł sprzedaży wymienionych grilli, trampolin czy basenu, a marżę zgarnie tylko garstka.

[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]

Jak nazwać konto na Allegro ?

Dobra nazwa użytkownika to taka, która zostaje w pamięci już po pierwszym zakupie. Chcąc budować lojalną klientele powinniśmy pomyśleć o nazwie konta która zapada w pamięć. Krótka, związana tematycznie z asortymentem który sprzedajemy oraz budująca wiarygodność. Poprawny login jest jak nazwisko na Twojej wizytówce. Ciekawym przykładem jest jeden z większych sprzedawców na Allegro: wyspa-rozkoszy – domyślcie się co sprzedają :))) Nie bójcie się też szukać wśród słów powszechnych – 2 lata temu pomyśleliśmy, że fajnie by było sprzedawać zegarki i mieć login smartwatch. Jak się okazało nazwa użytkownika była wolna i już jest pod naszymi skrzydłami. Do 2 grudnia można było umieszczać w nazwie sformułowanie Allegro, co wielu sprzedawców wykorzystywało naprawdę z dużym skutkiem. Niestety te czasy już się powoli kończą.

Jak nazwać konto na Allegro

 

Ile kosztuje Allegro ?

Prowadzenie systematycznej analizy przychodów i wydatków to must have. Wielu sprzedawców oczarowanych szybkim pieniądzem zapomina o liczeniu kosztów. Sam system na początku wydaje się atrakcyjny – program powitalny Allegro dla nowych członków to wiele benefitów od niższej prowizji przez darmowe aukcje promowane po abonament sklepowy przez 90 dni bez opłat. Z mojego doświadczenia po odbytych 500 konsultacjach w zakresie sprzedaży na Allegro wynika, że 80% sprzedawców nie zna kosztów. Prosty excel z kolumnami obrót vs wydatki pokażę, że na przestrzeni miesięcy koszt Allegro rośnie. Prowizja nie jest jedynym kosztem. Dochodzą opłaty związane z promowaniami, Ads Allegro, abonamenty, opłata utrzymaniowa czy prowizja od prowizji. Dobrym zwyczajem jest systematyczne przeglądanie zakładki Rozliczenia z Allegro oraz ustawienie na stronę startową zakładki Aktualności Allegro. Zrób to teraz!

Wyróżnij się albo giń

Czy otworzyłbyś kolejny sklep spożywczy na ulicy Narutowicza wiedząc, że jest na niej już 20 takich sklepów ? Tak, pod warunkiem, że miałby on wyróżnik. I podobnie jest z Allegro. Wyróżnika należy szukać w każdym obszarze – od miniaturki, która wprowadzi do oferty, przez wyczerpujący ale nie za długi opis po formę dostawy. Wydeptane ścieżki zawsze prowadzą w to samo miejsce. W DNA tworzenia firmy powinno być mocno zaszczepione co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Należy sobie zadać pytanie – jeśli konsument otworzy obok siebie 5 kart z tym samym produktem to czemu miałby kupić właśnie u mnie? Dobrze, by to nie była odpowiedź – bo jest najtaniej 🙂

Okienko 30-dniowe

Bycie na topie nie jest łatwe. Chwila rozkojarzenia, urlop lub kilka negatywów i lądujemy w czeluściach trafności. Cykl życia na Allegro to 30 dni – tak jest zliczana popularność. Brak reakcji na zmiany może okazać się przyczyną spadku sprzedaży, a odbudowanie wcześniejszej pozycji jest bardzo żmudne i wymaga dużo czasu. Wchodząc w Allegro musisz zdać sobie sprawę, że to nie praca na pół gwizdka między etatem, a rodziną. Serwis wymaga od Nas ciągłej dyspozycyjności, szybkiego odpowiadania na wiadomości i dyskusje. Z drugiej strony konkurencja ciągle ulepsza swoje aukcje, poszerza portfolio produktowe, zwiększa stawki za reklamę. Przeoczenie pierwszych sygnałów i zaniechanie działań może spowodować, że ktoś przejmie Klientów, którzy wcześniej kupowali u Nas.

Największy błąd na Allegro

Chodź jest ich naprawdę wiele to taki który jest powtarzalny brzmi: skupienie się na konkurencji nie na Kliencie. Zadając pytanie na własnej grupie na facebook ilu z Was analizuje konkurencję vs ilu z Was bada potrzeby Klientów jednogłośnie wygrała pozycja numer 1. A przecież Allegro jest serwisem prokonsumencim, który stawia Klienta ponad wszystko. Poznanie potrzeb Klienta, dobra prezentacja produktu i komunikacja benefitów, zbijanie obiekcji – w ten sposób powinno się tworzyć ofertę, a nie przez podglądanie i kopiowanie rozwiązań konkurencji. Strategii firm z zewnątrz nie da się skopiować, widać jedynie kilka taktyk. Jeśli w każdym procesie będziemy zdrowo (słowo klucz) myśleć o Kliencie to sprzedaż przyjdzie sama.

Ostatnie szkolenie w grudniu

9 grudnia w Poznaniu odbędzie się ostatnie szkolenie ze skutecznej sprzedaży na Allegro. Skupimy się na projektowaniu sprzedaży w 2020 roku, zmianach które czekają sprzedawców oraz prowadzeniu efektywnych kampanii. W skrócie 3 x Sprzedaż 🙂 Zostały dokładnie 3 miejsce, a cena 870 zł jest aktualna do poniedziałku. Zapisz się i zwiększ sprzedaż na Allegro

 

 

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
Scroll to Top