Monitoring cen i orientacja na ruchy onkurentów to kluczowe strategie w zwiększaniu sprzedaży na popularnych marketplace’ach. Śledzenie innych sprzedających pozwala Ci na dynamiczne dostosowywanie własnych cen i utrzymanie konkurencyjności w e-handlu.
Dlaczego warto śledzić konkurentów w e-commerce?
E-commerce niejako przyzwyczaił kupujących do tego, że warto szukać korzystnych stawek. Portale (Allegro, Ceneo) pozwalają na szybką weryfikację oferty wśród setek sprzedawców. Nie od dziś wiadomo, że nikt nie lubi przepłacać, więc cena, staje się głównym bodźcem zakupowym i nakręca sprzedaż.
Jeżeli chcesz odnieść sukces w e-commerce, nadawane przez Ciebie stawki muszą być korzystne i osadzone w realiach rynku. Przykładowo, niewiele osób zainteresuje się promocją u Ciebie, jeżeli u innego sprzedawcy w standardowej cenie może kupić ten sam produkt taniej. Dlatego, śledzenie cen konkurentów to podwalina skutecznej strategii e-commerce.
Dzięki temu możesz:
utrzymać konkurencyjność,
reagować na dynamiczne zmiany,
planować kampanie promocyjne i rabaty,
lepiej zrozumieć preferencje klientów,
ustalać własne strategie sprzedażowe.
Monitoring cen konkurencji – jak to zrobić?
Możesz monitorować konkurentów na dwa sposoby:
Ręcznie
Praca polega na codziennym wpisywaniu odpowiednich fraz i EANów do szukajek na portalach sprzedażowych. Oczywiście musisz poświęcić swój czas – przeanalizować wyniki, a kolejno dostosować swoje ceny do panujących warunków. Manualne śledzenie konkurentów na różnych marketplace’ach jest zadaniem trudnym i żmudnym.
Automatycznie
Wykorzystując profesjonalny system, który zawiera w sobie funkcje monitoringu cen oraz repricingu. Dedykowana aplikacja samoczynnie odszuka Twoich konkurentów na popularnych marketplace’ach (Allegro, Ceneo, Empik, Google Shopping). Dzięki czemu oszczędzasz czas i nie narażasz się na popełnienie błędu ludzkiego. Co istotne, aplikacja może odświeżać dane tyle razy na dobę, ile tego potrzebujesz
Zdobywaj wiedzę o swojej branży!
Śledzenie konkurencji jest istotnym elementem skutecznej strategii w e-commerce. Jeżeli chcesz wiedzieć, czy nadawane przez Ciebie ceny są korzystne dla kupujących, to musisz wiedzieć, jak zachowują się inni sprzedający. Tylko dzięki temu możesz realnie ocenić swoją pozycję na danym portalu sprzedażowym.
Co istotne, analiza strategii i ofert pozostałych firm pozwala Ci odnaleźć niszę rynkową oraz wprowadzać innowacje, które pozytywnie wyróżnią Twoją ofertę. Dodatkowo proaktywna strategia cenowa, oparta o działanie aplikacji do monitoringu i repricingu pozwala Ci optymalizować ofertę i uwzględniać potrzeby klientów.
Automatyzacja cen w sieci
Repricing, czyli automatyzacja cen to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży na popularnych marketplace’ach. Inteligentne i automatyczne zarządzania cenami pozwala Ci kreować politykę sprzedażową bez ryzyka, że sprzedasz produkt zbyt tanio.
Dzięki zaawansowanym algorytmom i funkcji monitorowania cen konkurencji praca z aplikacją pozwala dostosowywać ceny produktów w zależności od zmian na rynku. Dzięki temu możesz szybko reagować na wahania stawek i utrzymywać konkurencyjność swojej
oferty, co przekłada się na większą sprzedaż i zysk.
Repricing kluczem do sukcesu w e-commerce
Wśród wielu narzędzi, które mogą Ci pomóc w skutecznym monitoringu cen konkurencji i repricingu, LivePrice wyróżnia się jako niezastąpione rozwiązanie.
Automatyzacja procesu nadawania cen pomaga Ci zoptymalizować marżę na: Allegro, Ceneo, Empiku, Google Shopping lub Idealo. Możesz ustawić reguły samoczynnego dostosowywania stawek w taki sposób, aby zachować konkurencyjność, jednocześnie osiągając oczekiwany poziom zysku. Co istotne, system nigdy nie wystawi Twojej oferty poniżej rentownej
(ustalonej przez Ciebie) kwoty.
Dla czytelników bloga vSprint przygotowaliśmy kod LP30, który uprawnia do otrzymania armowej 30-dniowej wersji demonstracyjnej systemu LivePrice.