Niska sprzedaż na Allegro – hasło coraz częściej wpisywane w przeglądarce Google. Poszukiwania przyczyn trwają dość długo,a ich zlokalizowanie jest trudne. Ads Allegro, wyróżnienia, monety Allegro czy oferty z opcją Smart Allegro to wszystko powinno stymulować sprzedaż, a jednak rzeczywistość bywa odwrotna. Zapoznaj się z poniższym artykułem i zminimalizuj potencjalne straty !
[quads id=”1″]
Wróg nr 1 – Urlop
Znam wiele przyczyn dla których urlop jest zły.
- Większość Kupujących nie widzi informacji o urlopie – kupuje, czeka, czeka, czeka i wystawia negatyw albo wchodzi w dyskusje.
- Informacja o urlopie dociera zwykle w fazie przeglądania oferty – nabija licznik wyświetleń, brak jakiegokolwiek zdarzenia i tracimy trafność.
- Allegro.pl to portal, któremu zależy na ciągłości sprzedaży – jak Ty jesteś na urlopie to sprzedaż serwisu również maleje – dlatego woli stawiać na sprzedawców, którzy 365 dni w roku obsługują sprzedaż/Klientów – patrz odpowiedź na dyskusje
Wniosek jest prosty – urlop to zło 🙂
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Wróg nr 2 – Wysoki koszt wysyłki
Przypomnijcie sobie moment w którym dodaliście coś do koszyka, ale okazało się że cena wysyłki jest zbyt duża. Podobna sytuacja ma miejsce, gdy za kolejną sztukę trzeba dopłacać kilka złotych – Klient może odebrać to jako ukryta opłata i przerwie proces zakupowy. Skończyły się czasy, w których zarabiało się na kosztach transportu, próbując ominąć prowizję. Innym ograniczeniem związanym z wysyłką jest brak szerokiego wyboru dostawców: jednym wygodniej zamówić kuriera do pracy, inni ufają tylko poczcie polskiej, a jest grono Klientów ceniących sobie paczkomaty.
Wróg nr 3 – Nierozwiązana dyskusja
Spór Allegro – delikatniej ujmując dyskusja 🙂 – przez większość ze Sprzedawców jest źle interpretowana. Dyskusja zamknięta przez klienta jako nierozwiązana ( JAKO NIEROZWIĄZANA ) jest jednym z kryteriów uzyskania Super Sprzedawcy. Otwartych dyskusji można mieć wiele – samo narzędzie jest często wykorzystywane do komunikacji. Dla przypomnienia: Dyskusja niezamknięta sama się zamknie (jako rozwiązana).
Wróg nr 4 – Bezludny negatyw
O błędach popełnianych przy negatywnych komentarzach pisałem szczegółowo w artykule pt negatyw na Allegro. Ta kwestia jest na tyle istotna i również zbyt często pomijana aby o niej nie wspomnieć. Negatywna opinia na Allegro bez odpowiedzi zabija Twoją sprzedaż.
Wróg nr 5 – Późna odpowiedź
Znam firmy, które mają swój harmonogram pracy i bardzo uporczywie się go trzymają. Poranna kawa, do południa wprowadzanie zamówień do systemu, o 14 kurier i po 15 odpowiedzi na zapytania ofertowe. Tylko, że ten Klient co napisał maila dzień wcześniej o 17 kupił już następnego dnia rano bo miał odpowiedź od konkurencji. I mimo, że sprzedawca zrobił do pewnego momentu wszystko poprawnie – ładne zdjęcie, zrozumiały opis, monety na aukcji – to poległ na ostatnim etapie – kontakcie z Klientem.
Wróg nr 6 – Szarlatańskie narzędzia i mechanizmy
Mój ulubiony wróg 🙂 Od czasu do czasu pojawiają się firmy widmo, które gwarantuję szybki zysk na Allegro przy bardzo korzystnej cenie. Posługują się precyzyjnymi frazami – wysoka trafność, dobre pozycjonowanie, skuteczniejsza sprzedaż – a tak naprawdę zaproponowane działania negatywnie wpływają na wyniki. Bo aby być wysoko w wynikach nie należy mieć aukcji w tysiącem wyświetleń i 1 sprzedaży ( o kurcze, chyba zdradziłem sekret trafności 😀 ). Innym przykładem jest próba ominięcia systemu i pokazanie darmowej dostawy do …. Rosji. Swego czasu, gdy na listingu była wyświetlana ikona darmowej dostawy, niezależnie od kraju spora grupa Sprzedawców postanowiła z tego skorzystać – przypisać zerowy koszt wysyłki do kraju na końcu Świata: Urugwaj, Rosja, Azerbejdżan itp . No i co było dalej ? Albo negatyw albo prośba o zwrot prowizji.
Już 25 września sala zapełni się sprzedawcami którzy uzupełnią swą wiedzę, poznają przydatne przykłady rozwoju biznesu na Allegro i wprowadzą swoją sprzeda na wyższy level. Na liście 28 firm z całej Polski i ostatnie 2 miejsca. Zapraszam. Paweł Mielczarek