Jakie możliwości daje system ERP?
Rozwiązanie ERP – ogólnie mówiąc – wspiera zarządzanie e-biznesem. Pozwala na korzystanie z jednego zaawansowanego programu zamiast kilku czy nawet kilkunastu odpowiedzialnych za pojedyncze funkcje obsługi firm. Z jednego miejsca możliwe jest zaplanowanie działań handlowych, złożenie zamówienia u kontrahenta, sprawdzenie stanów magazynowych, pobranie niezbędnych raportów i wiele innych codziennych czynności.Jaki system ERP wybrać?
Jednym z liczących się systemów ERP na rynku jest IDEAerp. Łączy w sobie aktualne trendy z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, opartymi na doświadczeniu zespołu IDEA commerce. Cechą charakterystyczną IDEAerp jest jego elastyczność w ścisłym dostosowaniu funkcji do wymagań i specyfiki każdego przedsiębiorstwa. Ponadto został przygotowany tak, aby każdy z etapów pracy dostosować do potrzeb indywidualnego użytkownika. IDEAerp, bazujący na algorytmie genetycznym, umożliwia optymalizacje i automatyzacje procesów realizowanych w systemie, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy. System dokonuje detalicznych analiz, sugeruje optymalne rozwiązania, a także znacznie usprawnia kontrolę i administrowanie wszystkimi aktywnościami dotyczącymi danej firmy.Co wyróżnia IDEAerp?
IDEAerp pozwala na automatyzacje na wielu płaszczyznach – obejmuje między innymi takie czynności jak przyjęcie zapytania, rejestrację wpłaty, wygenerowanie faktury, zamówienie kuriera i wiele innych.
Dzięki rozbudowanym funkcjom systemu IDEAerp, klienci mają wszystko, czego potrzebują, w jednym miejscu. Panel kliencki nie tylko zapewnia automatyczne pobranie faktury czy złożenie reklamacji, ale również bezpośredni kontakt ze sprzedawcą dzięki wbudowanej opcji czatu. Dodatkowo w podsumowaniu zamówienia załączona jest mapka trackingu, umożliwiająca śledzenie przesyłki.
Webowy system IDEAerp pozwala na skupienie wszystkich spływających zamówień w jednym miejscu, zarówno z sklepu internetowego, jak i innych platform sprzedażowych, w tym Allegro, Amazon, eBay. Umożliwia pracę w oparciu o automatyczną weryfikację płatności oraz dostępności produktu w magazynie, którego stan jest na bieżąco aktualizowany w systemie oraz na zewnętrznych kanałach sprzedaży.
Poszerzając zasięg sprzedaży o kolejne kanały, nie ma potrzeby zatrudniania większej ilości pracowników. Wręcz przeciwnie – integracja z IDEAerp daje możliwość ograniczenia dotychczasowych etatów. Co więcej – minimalizuje, a nawet eliminuje błędy ludzkie, pojawiające się na różnych etapach obsługi zamówienia.
Dostępna aplikacja mobilna pozwala na szybkie i bezbłędne zbieranie wielu zamówień jednocześnie. Pomagają w tym kolektor danych lub smartfon – nie są konieczne, jednak pozwalają na pełne wykorzystanie potencjału IDEAerp.

Zobacz jak to wygląda w praktyce: https://youtu.be/qlVGsWTlhNIZ IDEAerp zadbasz o ciągłość sprzedaży, bez konieczności ciągłego sprawdzania ilości towarów na magazynie. System sam sczytuje i aktualizuje ilość produktów na stanie – gdy osiągnie wcześniej ustaloną wartość, zostanie utworzone zamówienie do wskazanego przez nas dostawcy. Po zatwierdzeniu takiego dokumentu kontrahent otrzyma wiadomość o naszym zapotrzebowaniu. Możliwa jest również szybka realizacja zwrotów i reklamacji. Wdrożony w IDEAerp moduł RMA umożliwia śledzenie całego procesu, zarówno sprzedawcy, jak i klientowi. Klient nie musi kontaktować się z działem obsługi, aby zgłosić reklamację, czy zwrócić zakupiony produkt. Wystarczy, że wypełni dedykowany formularz online.

- nadawanie kodu zwrotu dla każdego z zamówień
- integracja ze skanerem kodów EAN
- automatyczne przyjmowanie produktów na magazyn, podobnie jak wystawianie faktury korygującej
- automatyczne nadawanie statusów zwrotów i reklamacji według opcji wybranej w panelu
- możliwość konfiguracji wielu stanowisk przyjmowania zwrotów i reklamacji
- możliwość dodatkowego zintegrowania z obsługą zwrotów PayU, Przelewy24

Poznaj pełne możliwości systemu IDEAerp – zobacz demo: https://www.idea-commerce.com/demo
Dlaczego automatyzacja w e-commerce jest tak istotna?
Wraz ze wzrostem sprzedaży pojawiają się problemy związane z większą liczbą zwrotów i reklamacji, brakuje czasu na sprawną obsługę bieżących zamówień, pojawiają się braki magazynowe, ale też kadrowe. Ciągły pośpiech generuje błędy przy pakowaniu. Pomyłki, przedłużony czas realizacji zamówień frustruje klientów, którzy odchodzą do konkurencji. Wszystkie te problemy rozwiązuje automatyzacja. Dostarcza szereg korzyści, które mają nieoceniony wpływ na funkcjonowanie i poprawę kondycji finansowej każdego e-biznesu. Automatyzacja procesu sprzedaży oraz logistyki skraca całkowity czas realizacji zamówienia do minimum. W konsekwencji Ty oszczędzasz, a klient szybciej otrzymuje wybrane produkty.Integracje w IDEAerp
IDEAerp zapewnia optymalizację pracy i pełną integrację z Allegro, Amazon, eBay, sklepami internetowymi i innymi platformami sprzedażowymi, umożliwiając między innymi:- pobieranie informacji o zamówieniu
- pobieranie zamówień w czasie rzeczywistym
- mapowanie metod dostaw i płatności do systemowych odpowiedników
- automatyczne parowanie produktów z aukcji z magazynem na podstawie kodów produktów
- zakładanie kartotek klientów
- automatyczną synchronizację stanów magazynowych w czasie rzeczywistym
- wysyłanie numerów przewozowych
