Wykorzystanie mniej popularnych miejsc emisji w Allegro ADS

Nieoczywiste sposoby na większą sprzedaż. Odkryj mniej popularne miejsca emisji w Allegro ADS i dowiedz się, jak zwiększyć ROI przy niższym CPC!

Bardzo ważnym aspektem w sprzedaży jest szukanie rozwiązań, które pozwolą nam na zyskanie przewagi nad naszą konkurencją. Nie inaczej jest w przypadku handlu na Allegro. Z tego powodu, dziś opowiedziem trochę o mniej popularnych miejscach emisji, które mogą przynosić dobre zwroty z inwestycji i stanowić dopełnienie dla dobrze prowadzonych kampanii w Allegro ADS.

1. Lewa kolumna

Lewa kolumna to naprawdę rzadko wykorzystywane miejsce w Allegro ADS przez wielu sprzedawców. Chociaż taka reklama generuje mniejszy ruch niż chociażby wyniki wyszukiwania, to jednak uczciwie należy przyznać, że stawki CPC są tutaj dużo niższe.

Daje to możliwość uzyskania preferowanego zwrotu z inwestycji mniejszym nakładem finansowym. Takie rozwiązanie może okazać się idealne dla sprzedawców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą na allegro i nie dysponują wysokimi budżetami na reklamę, a co za tym idzie, nie są w stanie walczyć z największymi w swojej kategorii o wysoką pozycję na listingu ofertowym.


Poniżej przykład takiej kampanii w lewej kolumnie, która przynosi ROI na oczekiwanym poziomie, stworzonej przez Sławka (statystyki z ostatnich 30 dni):

Jak widać zwrot z inwestycji jest wyższy, niż w przypadku innych miejsc emisji w ramach tej jednej, konkretnej grupy reklam.

2. Reklama Video

Reklama video to dosyć świeże narzędzie, w ramach którego możemy swoje produkty reklamować za pomocą krótkiego filmu. Możemy ją wyświetlać w ramach dwóch miejsc emisji: wyników wyszukiwania oraz lewej kolumny.

Jednak należy pamiętać, iż decydując się na stworzenie takiej reklamy, musimy wziąć pod uwagę zasady, które narzuca nam allegro. Możemy je podzielić na kilka punktów. Poniżej przedstawiam te najważniejsze.

 

Specyfikacja i zawartość filmu

  • Zadbaj o to, aby treść filmu była ściśle związana z reklamowanym produktem lub ofertą.
  • Film może trwać od 6 do 15 sekund. Postaraj się umieścić najważniejszy przekaz w pierwszych kilku sekundach filmu.
  • Film odtworzymy odbiorcom automatycznie, bez dźwięku. Odbiorcy będą mogli włączyć dźwięk. Zadbaj o to, aby film był interesujący i łatwy do zrozumienia nawet bez dźwięku.

Oferty

  • Wybierz od 1 do 15 ofert, które będą wyświetlane bezpośrednio na reklamie.
  • Warto dodać więcej niż 1 ofertę, ponieważ będą mogły się one skuteczniej dopasować do tego, czego szuka klient.
  • Oferty powinny być ze zbliżonych kategorii lub być ze sobą w jakiś sposób połączone (np. rower i kask).
  • Unikaj dodawania miksu produktów do jednej reklamy. Lepiej stworzyć kilka osobnych reklam dla każdej z grup produktowych.
  • Oferty dodane do reklamy powinny być zgodne z reklamowaną marką oraz z treścią komunikatu.

Oczywiście, przy kreowaniu reklamy wideo, możemy wybrać preferowany przez nas zasięg. Do wyboru są dwie opcje: precyzyjny oraz rozszerzony. Allegro w ramach podpowiedzi przy tworzeniu takiej reklamówki komunikuje nam czym się różnią te dwa warianty. 

  • Zasięg precyzyjny – twoja reklama wyświetli się tylko w najbardziej dopasowanych kategoriach. Pozwoli to trafić do klientów, którzy są zainteresowani dokładnie tymi produktami.
  • Zasięg rozszerzony – twoja reklama wyświetli się również w bardziej ogólnych kategoriach.

Należy pamiętać także, aby odpowiednio dobrać frazy kluczowe oraz wykluczające, tak aby nasza reklama wyświetlała się zgodnie z tym, co reklamujemy. Przecież nie chcemy wyświetlać się kupującym, którzy szukają zupełnie innego produktu, niż ten, który pokazujemy w naszym klipie.

Poniżej przykład dobrze działającej reklamy wideo, stworzonej przez Janka, dla skalowania sprzedaży na małej grupie produktów, na której najbardziej zależy naszemu Partnerowi (statystyki z ostatnich 30 dni):

3. Podpowiedzi wyszukiwania

Podpowiedzi wyszukiwania to kolejna dosyć świeża forma reklamy. Jest ona dostępna w ramach reklamy graficznej jako miejsce emisji do wybrania dla reklamy szablonowej. Reklama pojawi się w podpowiedziach wyszukiwania w wyszukiwarce Allegro, na podstawie dopasowania do zapytania.

Warto także wspomnieć, iż do stworzenia reklamy szablonowej w podpowiedziach wyszukiwania trzeba mieć specjalne uprawnienia, które dla przykładu posiadają agencję współpracujące z allegro. 

Dodatkowo należy wspomnieć, że jak podaje Allegro, reklama szablonowa w podpowiedziach wyszukiwania różni się od reklam wyświetlanych w innych miejscach, przez co może wymagać odrębnej strategii komunikacyjnej. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę czy nasza reklama w podpowiedziach wyszukiwania nie generuje zbyt dużych kosztów, ponieważ jest wyświetlana w miejscu często używanym przez potencjalnych kupujących.

Poniżej przykład wyników takiej reklamy, stworzonej przez Daniela. Tutaj dla odmiany wyniki z ostatnich 7 miesięcy:

Podsumowanie

Mniej popularne miejsca emisji w allegro ADS mogą stanowić świetne dopełnienie dla dobrze działających reklam w tych najpopularniejszych lub być alternatywą dla mniejszych sprzedawców, którzy są na początku swojej drogi i nie chcą inwestować dużych pieniędzy w kampanie reklamowe. Na końcu jednak najważniejsze pozostaje, aby ułożyć swoja strategię reklamową tak, żeby była najbardziej dostosowana do naszych oczekiwań.

skorzystaj z naszej darmowej wyceny


Audyt przeprowadzi dla Ciebie:
Paweł Mielczarek, poczta@vsprint.pl

Sprawdź inne wpisy

Scroll to Top