Zielona czy przekreślona cena na allegro to nic innego jak strefa okazji. Dla kupujących teoretycznie to miejsce z najlepszymi ofertami w serwisie, a dla Sprzedających sposób wypromowania swoich aukcji. Poniżej rozwinięcie tej krótkiej zajawki, wraz z odpowiedzią na pytania : jak dodać produkt do Strefy Okazji.
Korzyści z posiadania aukcji w Strefie Okazji
Zacznijmy od plusów związanych z aukcjami z zieloną ceną. Po pierwsze SO ( Strefa Okazji ) w znaczący sposób wyróżnia się na listingu. Pośród wypromowanych ofert konkurencji oferta z przekreśloną ceną początkową, uzyskaną zniżką procentową oraz innym kolorze ceny podkreśla wyjątkowość ofert. Po drugie: daje przekaz Kupującemu, że ta aukcja jest niczym innym jak okazją. Po trzecie : spotkałem się z opinią, że jest jednym z kilkudziesięciu czynników wpływających na trafność. Po czwarte : promuje naszą ofertę w kategorii głównej, w zakładce https://allegro.pl/strefaokazji oraz dla aukcji z dużą popularnością, również na stronie głównej. Dodatkowo mogę powiedzieć, że oferty ze strony głównej są wybierane do reklam serwisu allegro.pl na zewnętrznych portalach ( np onet, gazeta.pl itp ). Skoro wspomnieliśmy o plusach to czas na drugą stronę medalu. Korzystanie ze Strefy Okazji Allegro jest dodatkowo płatne i rozliczane prowizyjnie od sprzedaży ( tyle dobrego ). Wartość prowizji waha się od 2 do 8% w zależności od kategorii. Spotkałem się ze Sprzedawcami, którzy oferowali do 15% dodatkowej prowizji. Taki przykład występuje w branżach z dużą marżowością towaru.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Warunki umieszczenia produkt w SO
Jak dodać produkt do Strefy Okazji Allegro. Niestety, nie jest to takie proste. Program Strefa Okazji, zgodnie z informacjami ze strony http://faq.allegro.pl/artykul/26631/czym-jest-strefa-okazji kierowany jest wyłącznie do zweryfikowanych kont Firma, generujących odpowiedni obrót ( około 30 000 zł miesięcznie ) oraz o wysokim procencie pozytywnych komentarzy – 99% ( przy liczbie komentarzy nie mniejszej niż 1000 ). Z doświadczenia wiem, że łatwiej przystąpić do programu, gdy posiada się Standard Allegro.
3 Sposoby dodania aukcji do Strefy Okazji
- zgłoszenie oficjalne ( mało prawdopodobne na przyznanie ) https://pomoc.allegro.pl/kontakt/#subjectId=b94d9d6b-558d-416e-abdc-3c7878299bbc
- allegro widzi potencjał w Twojej aukcji i samo wychodzi z propozycją umieszczenia jej w SO ( rzadko spotykane )
- piszesz, szukasz kontaktu, kombinujesz ( najbardziej prawdopodobne na akceptacje ). Krótki przykład od Klienta, któremu bardzo zależało na wyróżnieniu swojej oferty w ten sposób. Przez kilka tygodni, próbował bezskutecznie. Poradziłem by na początek zainwestował w reklamę (brand belka) i nawiązał kontakt z opiekunem. Gdy informacja została przekazana do odpowiedniego działu, kontakt z opiekunem nawiązany, a zlecenie na pokaźną kwotę podpisane, na koncie Klienta zazieleniło się od aukcji z ceną promocyjną.
Doświadczenia ze Strefą Okazji
- dodawany produkt musi być unikalny. Jeśli w strefie jest już czerwona kredka, opiekun nie zaakceptuje drugiej czerwonej kredki. Dlatego zalecam tworzenie zestawów. Jeśli konkurencja zgłosiła 10 przypraw, zrób zestaw z 12 przyprawami i pojemniczkiem na nie.
- Allegro nie informuje o odrzuceniu oferty. Nigdy do końca nie wiemy czy nadal czekać na wiadomość czy sobie podarować. Ja przyjąłem zasadę, że czekam 48h – zazwyczaj tyle czasu potrzebne jest na akceptację.
- zamiast obniżać cenę, dorzuć jakiś gratis i wysyłkę gratis. Wartość dodana jest w oczach Klienta równie cenna jak niższa cena produktu.
- na okazję, można zgłaszać trwające aukcje z ofertami, co jeszcze bardziej napędza koło sprzedażowe – nie startujmy od zera.
- są w kategorie, że przesyt aukcji w SO jest ogromy, a wtedy wyróżnikiem na liście ofert jest normalna aukcja z „czarną ceną”.
- w starych źródłach odnalazłem więcej informacji, które mogą być przydatne http://allegro.pl/country_pages/1/0/okazje.php . Najistotniejsze kwestię podaję poniżej:Aby zgłosić swoją ofertę do Strefy Okazji należy wypełnić formularz, w którym należy podać:- markę i model przedmiotu,
– numer oferty, jeżeli jest już wystawiona,
– liczbę sztuk przedmiotu, które chcesz sprzedać,
– cenę za 1 szt., którą możesz zaproponować w ofercie,
– sugerowaną przez producenta cenę detaliczną lub średnią cenę rynkową,
– najniższy koszt wysyłki, który możesz zaoferować.
Strefa Okazji dla Kupujących
Mechanizm sam w sobie jest ciekawy i skuteczny. Są Sprzedawcy, którzy wykorzystują go dość niezgrabnie. Sam jako Klient, przed skorzystaniem z takiej okazji, sprawdzam dwie rzeczy:
- ceny u konkurencji
- ceny przed dodaniem aukcji do Strefy
Poniżej obrazek, na którym widać, że cena przed dołączeniem do programu była niższa, a Sprzedający koszty związane z dodatkową prowizją przerzucił na Kupującego.
Wpis dość wyczerpujący, jak Wam się podobał ? Jakie są Wasze doświadczenia z SO ?