Początkowo ten wpis miałem wypuścić troszkę później, ale ze względu na zmiany w szablonie allegro, niektóre z możliwości zostaną ukrócone. Pytanie dotyczące przekierowania sprzedaży z serwisu allegro.pl na własne kanały znajduje się w moim TOP5. Są Sprzedawcy, którzy z niechęci do pomarańczowego serwisu nie chcą oddać ani złotówki. Nie do końca jest to dla mnie zrozumiałe i nie pochlebiam takiego zachowania, jednak wiem, że występuje. Allegro daje pewne możliwości, ale to balansowanie na krawędzi, które może skończyć się zablokowaniem konta. Podkreślam ten fakt, a poniższy materiał jest jedynie zbiorem przemyśleń, które nigdy nie zostały wdrożone 🙂 Nie zalecam, pójścia na skróty, wklejając linki bezpośrednio do swojego sklepu – kończy się to zamknięciem aukcji i ostrzeżeniem.
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Czat na aukcji
Czat na sklepie internetowym to must have, Ale czat na aukcji allegro ? Praktyka rzadko stosowana, ale nie łamiąca regulaminu. Kolejna forma kontaktu jak email lub telefon. A jak Klienta już mamy to jakiś rabacik na sklep www 🙂 ? Przykład poniżej
sprawdź link: https://secure.livechatinc.com/licence/5941101/open_chat.cgi
Zbieranie adresów email na allegro
Największe sklepy internetowe za zapis do newslettera oferują 30 zł na pierwsze zakupy, ebook, gratis lub procentową zniżkę na pierwsze zakupy. Sprzedawcy, którzy zbierają lead’y dodają taką możliwość również na allegro. Segmentując bazę w odpowiedni sposób, można wracać do Konsumenta, przekierowując ruch poza allegro lub spróbować wpłynąć na większe zainteresowanie wybraną aukcją i zyskać większą popularność, a co za tym idzie większą trafność. Powstała dedykowana aplikacja pod tę potrzebę. Można ją znaleźć pod linkiem http://allewzrost.pl/ . Przykład zastosowania http://allewzrost.pl/newsletter/zapisz/909388070011 .
Pixel Facebook na Allegro
Od niedawna istnieje możliwość ponownego dotarcia do osób, które przeglądały Twoją ofertę. Dodając do aukcji kod wygenerowany poprzez aplikacje fasttony.es, zbieramy listę osób zainteresowanych naszą ofertą. Drugi etap to stworzenie dopasowanej kampanii i emisja reklamy na FaceBook. Ten sposób możemy wykorzystywać do zwiększenia rozpoznawalności marki lub czysto sprzedażowo, promując ofertę/produkty.
Testowanie sprzętu i odbiór osobisty
Odpowiednie komunikowanie możliwości odbioru osobistego, może przyciągnąć Klientów bezpośrednio do Twojego sklepu. Wszystko zależy od specyfiki branży i kilometrów do pokonania. W miejscowości do 50 tys mieszkańców taka opcja bardzo dobrze konwertuje i wzmacnia marketing lokalny. Klient ma towar od ręki, a przed zakupem może go dokładnie obejrzeć i poradzić się Sprzedawcy. Na screen’ie poniżej zawarto również informację o możliwości przetestowania sprzętu – ciekawe że to przeszło przez dział weryfikacji i skrupulatną konkurencję 🙂
Witryna przejściowa
W niektórych kategoriach wymagających personalizacji lub wykonania czegoś pod wymiar, modne jest tworzenie aplikacji ułatwiającej złożenie/zaprojektowanie swojego dzieła. Takim najlepszym przykładem jest fotoksiążka. Sprzedawca tworzy Landing Page, podpina pixel śledzący i wyświetla reklamę wszystkimi kanałami komunikacji ( Adwords, Facebook, Email Retargeting ). Wystarczy wejść w kategorię poniżej i przeszukać kilka aukcji.
Allegro Elektronika Fotografia Akcesoria fotograficzne Albumy, fotoksiążki, ramki na zdjęcia Fotoksiążki
Jak Wam podobają się powyższe opcję ? Jesteście zainteresowani kolejnymi ?