Co powinien zawierać dobry tytuł aukcji Allegro?
Zastanawiasz się dlaczego pomimo dobrego produktu, nadal niewiele osób zagląda na Twoje aukcje? Spędzasz godziny nad poprawieniem opisów czy edycją grafik, a Twoja sprzedaż nadal stoi w miejscu? Pomimo włączenia wyróżnień czy kampani Allegro Ads, nadal nie ma ruchu w Twoich ofertach? Przyczyn może być wiele, ale najprawdopodobniej klienci nie potrafią Cię odnaleźć z powodu źle opracowanego tytułu aukcji.Jak sprowadzić klienta do swoich ofert?
Każdy użytkownik, który odwiedza Allegro już od pierwszej strony zasypywany jest informacjami o promocjach, produktami wybranymi tylko dla niego lub ofertami, które warto zobaczyć. Jednak głównym miejscem, do którego pierwsze kroki kieruje większość kupujących jest wyszukiwarka. To właśnie ten element należy wykorzystać jako pierwszy, aby zaprosić klienta do naszych ofert. Na nic zdadzą się piękne zdjęcia, czy szczegółowe opisy jeśli nikt do nich nie dotrze. Dlatego dzięki odpowiednio zbudowanemu tytułowi aukcji możesz wyjść do klienta ze swoją ofertą nawet z najbardziej rozbudowanej kategorii.Jakie funkcje pełni tytuł oferty?
Zanim jednak przystąpisz do tworzenia czy edytowania tytułów, zastanów się jaką rolę powinien odgrywać tytuł w Twoich aukcjach. Czy komponujesz go dla siebie, aby ułatwić sobie znalezienie towaru na półce w magazynie? Czy raczej tytułem aukcji chcesz przekonać klienta do tego, żeby zajrzał do środka oferty, którą poprawiasz już setny raz? Czy zatem istnieje wzór na idealny tytuł aukcji Allegro? Tak!
[wpforms id=”859″ title=”true” description=”true”]
Tytuł aukcji Allegro w praktyce
Niekiedy zdarza się, że samo określenie identyfikujące towar jest zarazem słowem kluczowym i zawiera też w sobie korzyść dla klienta. Przykładem może być choćby kask. Słowo “kask” przekazuje informacje same w sobie. Jak powszechnie wiadomo kask nosi się na głowie, czyli domyślnie określony jest już sposób użytkowania. Po co? Zasadniczo aby ją ochronić. Masz już więc dwie podstawowe funkcje wynikające z natury produktu, których nie musisz wpisywać w tytuł, a zawierasz je w 4 z 50 dostępnych znaków. Jak rozbudować taki tytuł oferty? Z pomocą przychodzi sama wyszukiwarka Allegro, gdzie ku mojemu zdziwieniu po wpisaniu frazy “kask” otrzymujesz ponad 350 000 aukcji w 26 kategoriach. Jak się w tym odnaleźć? Po pierwsze doprecyzuj określenia identyfikujące produkt. Dzięki temu od razu wykorzystasz drugą funkcję tytułu i przekierujesz kupującego na swoją ofertę. Mamy przecież do wyboru kaski budowlane, motocyklowe, narciarskie, snowboardowe, rowerowe, dziecięce, na rolki, na hulajnogę czy jako śmieszne gadżety. Z mocowaniem, z regulacją zapięcia, bez mocowania, z paskiem podbródkowym, z lampką, z daszkiem, z szybką, szczękowy, otwarty, zamknięty, modułowy… i wymieniać można w nieskończoność. Niemniej trudno będzie pracować na budowie w kasku motocyklowym, a kask budowlany niekoniecznie sprawdzi się na stoku narciarskim. Dlatego tak ważne jest odpowiednie identyfikowanie produktu i dobieranie słów kluczowych pod konkretną ofertę. Kiedy już klient ograniczy zakres wirtualnej półki sklepowej, w której chce dokonać zakupu, koniecznie musisz przemówić do jego emocji i wskazać mu jasną korzyść jaką otrzyma dzięki dokonaniu transakcji. Wskaż już w tytule, że kask który oferujesz jest wygodny, lekki, dopasowany. Jeżeli nie zainteresujesz klienta tytułem, przewinie on listing i odejdzie do konkurencji, a Twoja oferta pozostanie niezauważona. Jak w przypadku kasku wykorzystać siłę marketingu? Możesz wskazać, że jest to produkt mocny, profesjonalny, wzmocniony albo nowej generacji. Inne przykłady świetnych tytułów aukcji, które bardzo dobrze sprzedają: