Pewnie nieraz słyszałeś, że reklama jest dźwignią handlu, bez działań marketingowych nic nie sprzedasz. Każdy kanał sprzedażowy – czy to w internecie, czy w sprzedaży bezpośredniej – rządzi się swoim prawami. Wystawiając produkty na Allegro, największej w Polsce platformie internetowej, musisz być świadom, że Twoja oferta w szybki sposób trafi do potencjalnych odbiorców, ale jednocześnie, że Twoja konkurencja jest bardzo duża i nie śpi 🙂
Allegro proponuje szereg działań reklamowych, od bardzo prostych i szybkich w konfiguracji po bardziej złożone formy promocji. Wyróżnienie się na listingu ofert to jedenz kluczowych elementów zwrócenia uwagi kupującego i zachęcenia go do zapoznania się z ofertą.
PIERWSZĄ MOŻLIWOŚCIĄ DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH NA ALLEGRO SĄ WYRÓŻNIENIA
Dzielimy je na dwa rodzaje:
● wyróżnienie oferty przez 10 dni,
● wyróżnienie oferty przez 24 godziny.
Dzięki wyróżnieniu ogłoszenie jest wyświetlane nad ofertami innych sprzedawców, którzy nie korzystają z tego rozwiązania. Wyróżnienie zapewnia lepszą widoczność oferty.
Sprzedający może wybrać pakiet Promo Allegro, który umożliwia wyróżnienie, pogrubienie i podświetlenie oferty na niebiesko. Jeśli sprzedawca wybierze ten rodzaj reklamy, to jego ogłoszenie będzie jeszcze bardziej widoczne na listingu. Zakłada się, że 65% populacji to wzrokowcy, więc każde wyróżnienie oferty powoduje wzrost zaangażowania u odbiorcy i zwiększa potencjał sprzedażowy aukcji.
PROMOWANIE NA STRONIE DZIAŁU
Kolejnym narzędziem reklamowym ofert na Allegro jest promowanie na stronie działu. To działanie sprawia, że oferta sprzedawcy będzie pojawiała się na głównych kategoriach działu. Uwidocznione zostaną miniatura, tytuł aukcji oraz cena. Klienci od razu zostaną przekierowani bezpośrednio do oferty. Czas wyświetlania oraz liczba odsłon zależą od tego, jak wielu sprzedających zdecydowało się skorzystać z tej opcji. Oferty zmieniają się automatycznie lub po kliknięciu znaku przewijania. Osobiście uważam, że jest to jedna z najmniej atrakcyjnych metod promocji i wcale nie taka tania.
STREFA OKAZJI
Strefa Okazji to wyjątkowy dział Allegro, w którym prezentowane są szczególnie atrakcyjne oferty. Aukcje wyróżniane są specjalnymi oznaczeniami, co dodatkowo zwraca uwagę kupujących. W praktyce asortyment w Strefie Okazji to dla kupujących sygnał, że trafili na najlepszą ofertę danego produktu. Dla sprzedających Strefa Okazji jest szansą na wypromowanie towaru oraz docelowo na zwiększenie sprzedaży.
Udział w Strefie Okazji zwykle związany jest z dodatkową prowizją oraz opłatą dzienną, więc za każdym razem przed dołączeniem do tego ekskluzywnego programu należy dobrze przeliczyć rentowność inwestycji.
Kupony to doskonały sposób na tańsze zakupy, dzięki nim można sporo zaoszczędzić. Klient po kupieniu produktu oznaczonego Kuponem otrzymuje zniżkę na obecne lub kolejne zakupy u tego samego sprzedawcy na Allegro. Na stronie głównej Allegro po wejściu w zakładkę Korzyści klient może wybrać Kupony i łatwiej oraz szybciej przeglądać oferty objęte tą promocją.
Monety są wirtualną walutą Allegro, klient może je zbierać podczas zakupów, a następnie wymieniać na rabaty u innych sprzedawców. Allegro ułatwia wyszukiwanie ofert z monetami poprzez specjalny filtr. Na portalu możemy spotkać klientów, którzy są kolekcjonerami monet czy kupują tylko produkty oznaczone żółtym pieniążkiem. Jak podają statystyki, ponad 6 mln kupujących zbiera monety i wymienia je na kupony. Oferty wyróżnione monetami są wybierane 18% częściej niż oferty bez monet. Większe zainteresowanie ofertami pozytywnie wpływa na trafność. Sprzedawca sam ustawia, jaką ilość monet chce dodać do oferty. Koszt jednej monety wynosi 1,23 zł.
ALLEGRO ADS
Allegro ADS to typ reklamy, w którym promować możesz konkretne oferty, cały Twój sklep, markę lub wyłącznie wybraną kategorię produktów. To rozwiązanie pozwoli Ci, oprócz zwiększania sprzedaży, kreować swój wizerunek na Allegro. Oferta sponsorowana może być idealnie dopasowana do Twoich klientów.
Oferty z kampanii Allegro Ads wyświetlają się w wynikach wyszukiwania (3 pierwsze i 2 ostatnie wyświetlane oferty) w kolumnie po lewej stronie, na stronach ofertowych innych produktów jako produkty proponowane do zakupu oraz w takich miejscach jak np. strona główna czy artykuły Allegro. Za reklamę sponsorowaną Allegro Ads sprzedawca płaci dopiero po kliknięciu oferty.
REKLAMA GRAFICZNA ALLEGRO ADS
Reklama graficzna Allegro Ads zwiększa możliwości dotarcia z ofertą do klientów oraz budowania wizerunku Twojej firmy na Allegro. Ten model reklamy stanowi wspaniałe uzupełnienie reklam sponsorowanych, a dzięki możliwości prezentowania własnego logo dłużej pozostaje w świadomości potencjalnych klientów. Reklama graficzna to przede wszystkim szansa na dotarcie do kupujących, którzy są na etapie poszukiwania produktu, ale jeszcze nie podjęli ostatecznej decyzji zakupowej.
Wyróżnia się 3 formy reklamy graficznej Allegro Ads:
1. Reklamę szablonową – składa się z loga, wybranych przez Ciebie ofert (od 2 do 15) oraz hasła reklamowego. Reklama kieruje bezpośrednio na wybrane przez Ciebie aukcje.
2. Reklamę banerową – jak sama nazwa wskazuje, składa się z kreacji graficznej prezentującej markę lub kategorię ofert. Dzięki możliwości precyzyjnego doboru słów kluczowych oraz wykluczających możemy łatwo zawęzić docelową grupę odbiorców reklamy.
3. Reklamę na stronie głównej – to typ reklamy banerowej dostosowany do wyświetlania w sekcji z polecanymi ofertami na górze strony głównej Allegro. To kampania zasięgowa budująca wizerunek oraz wspierająca sprzedaż. Kampania rozliczana jest w modelu CPM.
Nie możemy zapomnieć o Allegro Reklama (https://allegro. pl/reklama), w tym miejscu platforma oferuje pomoc w realizacji specjalistycznych działań reklamowych.
Sam widzisz, że platforma Allegro zapewnia pełny wachlarz narzędzi do zwiększania sprzedaży. Każdy sprzedawca musi sam zdecydować, która forma jest dla niego najbardziej opłacalna i skuteczna. Nie znajdziesz recepty na zwiększenie sprzedaży, która będzie uniwersalna dla każdego biznesu. Codziennie spotykam się z pytaniem: „co mam zrobić, aby moja sprzedaż była większa?”. Każda reklama zapewnia ruch większy bądź mniejszy na aukcje, ale nie gwarantuje ostatniej decyzji zakupowej, ta decyzja zależy od jakości i dopracowania Twojej oferty.